Evropská unie: černé skříňky od roku 2009

Evropská unie by ráda zavedla jakési „černé skříňky“ pro všechny nově prodané automobily od roku 2009. Půjde o technologii, která v případě havárie vozu zajistí zavolání pomoci a udá přesnou polohu havárie. Není to nic nového, podobným zlepšovákem disponuje už např. Volvo, a myslím, že je to velmi praktické.

Ecall, jak se bude novinka nazývat, by podle EU mohla zachránit až dva tisíce životů ročně. Zatím není jasné, zda půjde o automaticky aktivovanou funkci či zda ji bude muset spustit někdo ve voze. Pravděpodobně budou možné oba režimy. Už příští rok by mělo začít testování.

Dalším bezpečnostním prvkem by mohly být radary schopné reagovat na překážku na silnici brzděním. Evropská unie si totiž dala závazek, že sníží počty nehod do roku 2010 na polovinu.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky