Evropská unie: černé skříňky od roku 2009

Evropská unie by ráda zavedla jakési „černé skříňky“ pro všechny nově prodané automobily od roku 2009. Půjde o technologii, která v případě havárie vozu zajistí zavolání pomoci a udá přesnou polohu havárie. Není to nic nového, podobným zlepšovákem disponuje už např. Volvo, a myslím, že je to velmi praktické.

Ecall, jak se bude novinka nazývat, by podle EU mohla zachránit až dva tisíce životů ročně. Zatím není jasné, zda půjde o automaticky aktivovanou funkci či zda ji bude muset spustit někdo ve voze. Pravděpodobně budou možné oba režimy. Už příští rok by mělo začít testování.

Dalším bezpečnostním prvkem by mohly být radary schopné reagovat na překážku na silnici brzděním. Evropská unie si totiž dala závazek, že sníží počty nehod do roku 2010 na polovinu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků