Evropská navigace Galileo má finanční problémy

Evropský projekt Galileo, který má být alternativou amerického pozičního systému GPS, má finanční problémy. Přes původní optimistické odhady se nedaří získat kapitál ze soukromých zdrojů.

Projekt, který bude v počátku stát více než 3,4 mld. eur (přes 94 mld. korun) se měl totiž financovat z větší části ze soukromých financí. Společnosti by pak profitovaly z plateb služeb komerční sféry a své peníze by tak získaly zpět.

Celý projekt také díky technickým problémům se satelity nabírá nemalé zpoždění, a tak je více než pravděpodobné, že z bombastické navigace, budované především s nesmyslným zájmem nezávislosti Spojených státech, nezbude nic.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků