Evropská krize má dva vítěze: jmenují se Hyundai a Kia

68 komentářů

VW
18. dubna • 12:07

To sis ale dovolil Matějko trochu moc! Aby jsi neskončil na pracáku! Mafie ze Škodovky má docela dlouhé prsty!:-P

goro
17. dubna • 16:18

není dobře strkat peníze asiatům...
...aby vás ta koruna ušetřená na mrace nepřišla draho, pane veselý...

Rokos
17. dubna • 13:59

Ono je to taky tím, že H/K vychází mnohem více vstříc potřebám a přáním zákazníků než ostatní automobilky - např. nabízí volitelnou montáž LPG do většiny modelů, víceletou záruku, vlastní výhodné pojištění, roční garanční prohlídky, atd. Takže když se vezme rozumná cena, rozumné standardní vybavení, plus tyto přidané služby a garance, tak je nabídka H/K z hlediska zákazníka velmi zajímavá.

Simonphoenix
17. dubna • 11:27

To není politikou ale kvalitou .......

Fifunčík
17. dubna • 11:19

"Prosperita vítazov" a daňové prázdniny . To sa to potom na Slovensku "investorom" podniká ...
B-]

Zelí
16. dubna • 21:22

Jenom bych všem diskutujícím připomenul dnes opět aktuální cenovou válku mobilních operátorů. Jistě si vzpomínáte s jakou slávou začínal oskar a jak stlačil ceny. A uplynulo několik let, až ukousnul svůj krajíc zákazníků, tak najednou má ceny v lajně s konkurencí. A stejné je to i s nástupem kimovců. Za pár let budou v cenové lajně.

Jarda
16. dubna • 22:06

no ak za to dostanes viac, napriklad zadnu napravu :-), tak su lacnejsi

Zelí
17. dubna • 8:37

Je otázkou, jestli je třicet kilo šrotu v podobě složité nápravy nějaká přidaná hodnota. Nejsem o tom přesvědčen. Myslím si, že pro 99% zákazníků se jedná skutečně pouze o balast.

pepe
17. dubna • 10:54

Zcela obecně by s Vámi šlo souhlasit, pokud jde o auta s malým rozdílem, nejen ve statickém, ale především v dynamickém zatížení zadní nápravy. Což je stav při jízdě jen s řidičem, oproti jízdě s plně naloženým autem, samozřejmě včetně kufru. A tomu vyhoví většinou předokolky s malým zadním převisem. U těch jde kompromisně naladit tuhost uložení nápravy a v nižší cenové hladině tak lze bez víceprvku existovat. Bohužel jsme v Česku a konzern tu pod názvem Škoda rodí jedno auto s větším zadním převisem za druhým. A pokud má takové auto mít jakž takž stabilitu, jde to úkor komfortu jízdy. Nemluvím teď, povšimněte si, o chování auta v nějakých krajních mezích, kam se se skutečně 99% řidičů nedostane. Řeč je komfortu, tedy o drncání prázdného auta na spárách a s tím spojenými zvukovými efekty, které se přenáší do interiéru. Chtělo by to měkčí uložení, že. Jenže to by se potom ty krajní meze chování auta posunuly do nižších rychlostí. Samozřejmě, nejsme ve středověku, necháme auto ohlídat ESP.:-) Ve snaze ušetřit, ale přitom se tvářit, že vlastně o žádné zhoršení parametrů nového auta nejde, to konzern u Rapidu a O III už přepísknul. A dorazil to nasazením cen. Takže reakce veřejnosti je vcelku pochopitelná. Ano, je to Škoda, jak ji většina lidí zná, ale opět za ty peníze přináší méně, než se od ní čekalo.

Lovap
17. dubna • 12:02

No ... sranda je, že niektorí to vidia inak. Tiež som si myslel, že jednoduchá náprava u Octavie je nejaký handicap v ovládaní vozidla (v pohodlí to handicap je), ale v poslednom čísla Autožurnálu testoval obidve prevedenia automobilový závodník Igor Drotár (rally jazdec) a kupodivu sa mu pri ostrej jazde páčila viac tá jednoduchá náprava.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
18. dubna • 13:18

Při předváděčce v portugalsku novináři z redakce autoweb.cz si u auta s torzní příčkou pochvalovali, jak je ten multilink výborně naladěný. Vycházel ze své neznalosti a mysleli si, že od 90kw je u OIII multilink a byli navýsost spokojeni. Nepoznali vůbec nic. Takže běžný zákazník-uživatel, kterých je u OIII 99% nepozná taky vůbec nic. Soutěžní jezdec Igor Drotár, který jezdil i soutěžní pětisetkoňové audi quatro je zcela určitě kvalifikovaný řidič a jeho názor má vypovídací schopnost.
V OIII jsem nejel, ale mám zkušenost s OI, 1,8, která měla z továrny jako předváděčka upravený, sportovní podvozek a jezdila naprosto skvěle i s torzní příčkou. Skoro bych řekl, že líp jako OII s multilinkem.

Atomas
18. dubna • 16:02

že jsou uvedení novináři kopyta neznamená, že je torzka nějaká výhra. Mě osobně při předvádění jízdě v OIII vadily dunivé zvuky ozývající se od zadní nápravy na každém výmolu. A prodejce mi při tom říkal, že u jiné OIII s motorem 1.6TDI jsou ty zvuky ještě hlučnější...

x12345678
17. dubna • 14:06

nojo, jenže on na rozdíl od zde diskutujících s tím skutečně jel a ještě k tomu jezdit umí.

Jarda
20. dubna • 14:22

Isiel ale nie v beznej prevadzke Isiel po strku a blate smykom. Ine by vravel na vymoloch v meste, kolajniciah elektricky, kockach zuly, dialnici zatackach.:-)):-)):-))

Jarda
20. dubna • 14:22

Hlavným ťahákom bude asi test s rely legendou Igorom Drotárom, ktorého sme požiadali, aby pre nás zhodnotil obe nápravy novej Octavie. Testovacím autám na uzatvorenej trati poriadne “naložil” a jeho dojmy prekvapili nielen nás…. Tento materiál rozhodne odporúčam si prečítať.

Fofor
16. dubna • 17:07

Odporne je na tom to, ze vacsina modelov (nehovorim o pocte vyrobenych kusov) Hyundai/KIA ponukanych v EU su vyrobene mimo EU - v Korei, Indii a Turecku (z Indickych) dielov.KIA/Hjundai maju v EU dokonca az 1 vyrobny zavod v ktorom vyrabaju len 3 modely (nehovorim o karosarskych verziach). KIA/Hjundai vyplachaju Europanom mozgy, ze vyrabaju vsetko v Europe a pozrime sa na ponuku korejcov na Slovensku: Kia Picanto, Kia Carens, Kia Optima, Kia Rio, Kia Soul, Kia Sorento - vyrobene v Juznej Korei a bezcolne dovezene do EU.
Hjudai podobne: i10, i20 (rozlozene na CDK diely a poskladane v Turecku aby obisli smiesne 10% clo do EU) vyrobene v Indii!!! Naopak dovozne clo Europskych aut do Indie je 100%!!! Hjundai dovaza z Indie auta do EU za 10% clo pripadne s modelom ako i20 obide aj toto clo.
Elentra, Veloster, Genesis,ix55, Santa Fe, H1 vsetko vyroben v Korei a bezcolne dovezene do EU!
Zarucene Europske automobily!!!Takze H/K dovazaju auta bezcolne vyrobene v Korei, pripadne za smiesne 10% clo vyrobene v Indii pripadne toto clo obidu CDK v Turecku.Naopak dovozne cla pre Europske automobilky do Indie su 100%, v Korei EU automobilky nic nepredaj okrem ineho su tam netarifne prekazky - (EU schvalila volny obchod medzi EU a Koreou - volny je len v tom, ze Korejcania tu bezolne vozia vyrobky auta a pod...a EU tam nepreda nic)...pripadne podvody ako Indicke diely zlozene v Turecku.Skutocny prinos pre Europu ze??? Europske automobilky vyrabaju 80% modelov skutocne v EU a zisk zostava v EU.Kedy EU zrusi bezcolny obchod s Koreou a zavedie na Korejske auta 25% clo ako povoluje max. WTO? Kedy EU uvali na Indicke auta 100% cla ako oni maju na nas desatrocia? Atd...KIA a Hjundai likviduju Europu...

Psenda
17. dubna • 8:19

Jeste ze to same nemuzes napsat treba o Renaultu, ktery ma zavody v Turecku a Maroku.

petr
17. dubna • 12:43

A nejen tam, Fluence a Koleos se vyrábí v Jižní Koreji v továrně Samsungu.

andy 2
16. dubna • 19:23

Hlavne, ze si zabudol na i30, i30 CW, ix20 a hlavne ix35 - tieto tvoria 70% predaja aut Hyundai v EU a su tu aj vyrabane. Naviac ich motory sa robia na Slovensku v motorarni Hyundai/Kia.Inak kazdy nech si kupi co chce, kedze mame vyber: zakaznik je pan - ak sa Ti nepaci chod ku konkurencii.A ze by tie nove Hyundaie boli zrovna uplny lowcost to sa neda povedat - na cestach vidim vela novych i30 na 17" kolach a to je ak sa nemylim najvyssia vybava za cca 18 - 20 000 Euro. Toto uz neni to co bol Hyundai pred 10-15 rokmi - najlacnesjie auto v triede. Tuto rolu uz obsadzuje Dacia, Chevrolet a Lada.Cinania Hyundai kupuju tak malo, ze je to na ich trhu tusim 5 ci 6. najpredavanejsia znacka s predajom okolo 800 - 900 000 kusov rocne. Celkovo Hyundai vo svete preda cca 4,5 milion aut za rok (napr. taka slavna Skoda ich preda cca 900 000 kusov).Fakty su fakty a tie neoklames.Chod sa na tych novych modeloch Hyundai povozit a potom hodnot. Tie auta su cim dalej tym lepsie - netvrdim vsak, ze su dokonale. Korejci este musia zlepsit zopar detailov a budu slapat na krk aj velkemu koncernu VW.

Mira
16. dubna • 21:56

Fakta jsou fakta. Tak neporovnávej prodeje koncernu Hyundai s prodejemi jedné značky koncernu VW. Mimochodem marže té jedné značky koncernu VW, tj. Škodovky dosahují asi tak dvojnásobku marže vozů koncernu Hyundai. To jsou fakta milý kolego, ne to co ty za fakta vydáváš.

Pavel
16. dubna • 22:33

Porovnává správně, Hyundai 4,5 Škoda 0,9 milionu.

andy 2
17. dubna • 8:30

Fakty: Hyundai 4,5
Kia 2,4
Celkovo Hyundai koncern(teda vratane Kie, ktoru Hyundai vlastni) 6,9 miliona aut.Staci?Hyundai sa so Škodou naozaj porovnavat neda, pretoze:
Ma Škoda najvacsiu tovaren na vyrobu aut na svete s produkciou cca 1,4 miliona auta za rok?
Ma Škoda vlastnu 8-stupnovu automaticku prevodovku?
Ma Škoda vlastny motor 5,0 V8 s vykonom 429 koni?
Ma Škoda ocel vyrabanu vo vlastnej oceliarni?
Ma Škoda seriovo vyrabane vozidlo na palivove clanky?
Ma Škoda vitazne vozidle v prestiznych pretekoch Pikes Peak?
Ma Škoda prvenstvo v AUTOBILD QUALITATSREPORT 2010 a 2011?Mozem pokracovat dalsimi x otazkami tohoto typu.Hyundai toto vsetko ma a preto globalne hra prvu ligu oproti lokalnemu uspesnemu hracovi Škoda. Znacku Škoda respektujem a zelam jej uspech. Ale zial treba skonstatovat, ze Hyundai mieri daleko vyssie.


Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rama
17. dubna • 16:21

Mínusáci (Skodovaci) tu realitu ne a ne vydychat :-P B-]

Jarda
16. dubna • 22:02

Priemerný zisk pred zdanením na jedno auto:Ferrari 41 485€Porsche 16 826€BMW 4 325€Audi 4 242€Mercedes 3 621€Chrysler 1 436€Hyundai/Kia 1 386€Škoda 1 100€Nissan 985€VW 916€

Jarda
16. dubna • 22:03

VW preto nema vzadu napravu
lebo nema peniaze:-)):-)):-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
17. dubna • 8:36

V tom jsou ovšem započteny náklady na vývoj. Takže pokud jedna značka koncernu využívá platformy, motory, podvozkové části, elektroniku, ... vyvinutou jinou sekcí, má logicky vyšší zisk.

petr
16. dubna • 21:02

Přesně tak! modely vyráběné v čechách nebo na slovensku jsou z 80% vyráběné z dílů které se tu vyrábějí (subdodavatelé) zatímco škoda dováží víc dílů ze zahraničí.
A že by byl hyundai lévný také není pravda elantra v roce 2001 v plné výbavě stála i 600000kč!- cenově se podbízejí spíše francouzi

jogurt
16. dubna • 18:08

Ano. A hloupá Evropa si to nechá líbit. Ten úspěch je ovšem dočasný, jen do doby, než dorazí Číňani. Čína je leaderem světové poptávky s jasným potenciálem dvouciferného růstu a korejské produkty nemá ani trochu v oblibě. Paradoxně tak Evropu zaneřáďují korejská auta zatímco Čína kupuje evropská a japonská. A sebevědomým výkřikům hjondé marketingu o nejkvalitnějším českém SUV by se číňan ani nezasmál, pro něj to byl, je a vždy bude blábol.

Rama
17. dubna • 16:18

Kecas kraviny... zjisti si neco o vztazich Ciny a Japonska a postoje obyvatel techto zemi :-D

Lovap
16. dubna • 21:24

No, Čína moc japonské autá nekupuje ... z historických a politických dôvodov.

sasa
16. dubna • 19:00

a nejake ciselko o % registracii eu a japan versus korea v cine by nebolo.Lebo inak to je len vykrik do tmy.

Vošický je kůl
16. dubna • 15:56

Další reklamní článek. Zatím obě jmenované automobilky neumí nic jiného, než se cenově podbízet, kopírovat a platit obrovské peníze za reklamu všeho druhu. Včetně dovolených novinářů..

pidalin
16. dubna • 20:59

Bohužel je to tak, dávaj víc na reklamu než na vývoj. Jejich auta jsou designově naprosto nevkusný a kolotočářský tak aby se to líbili podprůměrně inteligentnímu člověku kterejch je většina (to je cílová skupina těhle ultralevnejch automobilek).
Může mi prosim někdo komu se ty barokní patvary líběj vysvětlit kde je ta elegance, jednoduchost, ladný křivky a tak dále o čem mluvěj v těch reklamách? Já když se podívam na ten novej Ceed tak vidim napíklad psa s mini nožičkama a rozkopnutou držkou. Když se podívam ne Hyundaie (čti hjundaj na protest proti hjondé) tak vidim zase prase. Jo starý meďáky ze 70 a 80. to byly designový skvosty a cenově dostupný pro běžnýho obyvatele západní evropy.

kajman73
16. dubna • 22:08

Naprosto nevkusný a kolotočářský?
Nesmysl, jsou designově pěkné a promyšlené (stačí se jen podívat na kliky dveří přímo v prolisu karosérie), jen se možná dříve okoukají. Pěkné mohou být decentní a jednoduché tvary stejně jako výraznější křivky. Ostatně každému se líbí něco jiného, tak proč hned tak tvrdě odsuzovat?
A co se týká interiéru patří nový interiér Hyundai (konkrétně Hyundai Santa Fe, ale i30 má velmi podobný) mezi 10 nejhezčích interiérů podle prestižního US automagazínu.
http://www.autorevue.cz/nejhezci-interier-maji-as... ...

Jarda
16. dubna • 21:58

Mne pride hnusny Superb. Rapid a Octavia vyzara ako stare audi - velmi zastaralo, rapid skoro ako Tahlia alebo ten lacny pezot 306 cco kolko to je.Novy ceed sa mi velmi paci.

Atomas
16. dubna • 16:06

S nadpisem příspěvku souhlasím. Dále už ne. Dalším vítězem krize je především zákazník a můžeme poděkovat Hyundai i KIA za to, že díky jejich cenové politice klesly ceny nových vozidel na únosnou mez. Je humorné, že ještě před 10ti lety jste za auto typu Golf v základní výbavě dávali více než těžce vydělaných 450 tisíc? Nepřipadáte si nyní, že nás automobilky pěkně dlouho odrbávali, když zvážíme současné nízké ceny a ještě do toho započítáme inflaci? Pro osvěžení paměti připomínám, že v roce 2005 stála základní Octavia II s benzínovám motorem 1.4 cca 420 tis. Kč.

goro
17. dubna • 16:30

těžce vydělaných 450 tisíc...
automobilky odrbávaly...a) za auta se nedávají težce vydělané peníze, auta nejsou investice...
b) ta auta za 450 tisíc, ještě všechna dodnes spolehlivě slouží, počkej patnáct let a povíme si jak na tom budou ta dnešní...

Atomas
17. dubna • 18:52

a) nikdo netvrdí, že auto je investice - je to spotřebka. 450 tis. bude vždy těžce vydělaný peníz, ať ho utratíte za auto, nebo za investici... Pokud vyděláváte peníze lehce, tak gratuluji ;-)
b) protože jsou nyní auta levná a víceméně spotřebka, není nutné z pohledu prvního uživatele, aby vůz vydržel 15 let...

jogurt
16. dubna • 18:03

Ono je potřeba za tím vidět i víc, než xicht šťastného kupujícího, který koupil, ať už plečku nebo kvalitní auto, levně.
Nutno si uvědomit výchozí podmínky automobilek. Tradiční výrobci se sídlem na území EU se potýkají jak s byrokratickými předpisy (někdy to ani předpisy nejsou, ale jde jen o byrokratické úřední rudy bez skutečné opory v legislativě), které mimo EU, dnes dokonce ani v Rusku neexistují, tak s manýry odborů, které dusí tradiční evropské výrobce velmi drsně. Toto parazitování v Asii neexistuje a nové asijské výrobní kapacity uvnitř EU nejsou zatíženy odborovým krvesajstvím tak výrazně, protože neexistují historické souvislosti, staví se na zelené louce jak továrna, tak pracovněprávní vztahy. A tento rozdíl je přímo drastický. Proto jsou v H/K výrazně nižší mzdové náklady na výrobu a tedy i více prostoru pro výbavu, marketing a slevy. Jinak řečeno, ani uvnitř EU nejsou rovné podmínky pro stejnou činnost.

Fantomas
16. dubna • 19:39

Už Henry Ford před 100 lety pochopil, že je nutné vyrábět auta cenově dostupná, ale zároveň je nutné dobře platit zaměstnancům, protože se to jednak vrátí v odvedené práci a jednak se tím podporuje odbyt vlastních výrobků.

Fantomas
16. dubna • 20:19

Dnešní zaměstnavatelé považují zaměstnance za parazity a tak se snaží platit jim co nejmíň. A pak se všude brečí, že nikdo nic nekupuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
anonym
16. dubna • 21:01

Bohužel, tahle firma kde dělam krachuje, pracuje tu asi 10 kamarádů a příbuznejch majitele s nadrpůměrnejma platama, mistrujou tady lidi s nedokončenou základkou a půlka mistrů jsou číšníci nebo nemaj vyučení žádný. No to je gól.

asdf
17. dubna • 7:17

:-D česká klasika :-O

anonym
16. dubna • 21:02

chtěl jsem říct půlka lidí co dělá v kancelářích

Fantomas
16. dubna • 18:35

A možná je potřeba umět vidět ještě dál. Ono totiž vše souvisí se vším a tak například pokud v nějakém oboru přijde několik velkých výrobců s nižšími mzdami, tak samozřejmě se mohou kasat tím jak úžasně snížili svoje náklady a mohou si pak dovolit nabízet výrobky levněji. Jenže zároveň tím způsobí znatelné snížení kupní síly tisíců lidí (vlastních zaměstnanců a zaměstnanců navazujících firem...), takže si vlastně oklikou sníží odbyt vlastních výrobků... A tak to pokračuje dál a dál. Jak jsem psal, vše souvisí se vším a každý krok má vždy celou řadu dalších navazujích dopadů nejen na tu jednu firmu, ale na celou společnost, na celý stát.

Pavel
16. dubna • 19:49

V Koreji jsou nejnižší odvody a daně,v tom spočívá celý ten úžasný hospodářský růst. Až politici v EU přestanou okrádat zaměstnance a zaměstnavatele tak to tu taky půjde k lepšímu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kk
18. dubna • 16:40

blbost.v KR maju robotnici na linke NASOBNE vyssie platy ako robotnici v automobilkach v SR a CR. t.j. robotnik v KR v HMC zarobi NASOBNE viac ako robotnik v Skodovke alebo Hyundai.dalsia vec - napriek udajnemu dopadu nizsich cien na naklady na vyrobu je VW BRUTALNE ziskovy a dokaze platit neuveritelne bonusy robosom v DE...

Fantomas
16. dubna • 20:35

Nízké odvody = nízká životní úroveň neproduktivních skupin obyvatelstva. Tento systém donutí člověka usilovně makat - pokud může. Být v Koreji starý nebo nemocný asi nebude zrovna příjemná část života.

Lovap
16. dubna • 21:22

Od čoho je rodina, Nie náhodou o staraní sa o svojich členov? Ak nie je rodina, zastúpi ju charita. Fungovalo to po stáročia ...

bigi25
17. dubna • 0:22

Lovap: Stát, který za něco stojí (a chce se nazývat vyspělým) dokáže svým občanům zajistit důstojné stáří (za to, že celý život platili daně a pojištění). Pokud stojí stát za hovno, musí se člověk spoléhat na rodinu (mít 15 dětí a doufat, že se aspoň pár z nich o něj na stará kolena postará) - takhle to funguje v Africe, v Afghanistánu, nebo v Bangladéši už po stáročia :-)
Potom ale nechápu, proč platit daně???

Lovap
17. dubna • 8:37

Máš to nejaké pomýlené :-D Iste, v terajšom systéme, resp. realite máš pravdu, platíš štátu poistenie atď, takže čakáš, že sa o teba štát postará ... Lenže už takáto základná filozofia je chybná - ty predsa nepracuješ PRE ŠTÁT (ak nie si štátny zamestnanec), ale PRE SEBA a teda by malo byť tvojou starosťou ako sa budeš mať v starobe. Prosto štátne dôchodky, tak ako sú v praxi teraz, je volovina. Uvedom si, že sú silno naviazané na demografiu a keďže moderná spoločnosť má čoraz menej detí a čoraz viac starých ľudí, nepotrvá dlho a nastane alebo prudké zvýšenie daní aby bolo možné dôchodcov uživiť, alebo prudké zvýšenie veku odchodu do dôchodku ... Iné riešenie to totiž nemá.
A mimochodom, v normálnom štáte by si nemal platiť dane za nič iné, iba za ochranu (vojsko, polícia, súdy) a nejakú kontinuitu (evidencia, archívy). Štát sa nemá čo o teba starať - on ti má IBA zaistiť bezpečné miesto pre život. Ako s ním naložíš a ako sa zaistíš do budúcnosti je iba tvoj problém.

goro
17. dubna • 17:33

pokud bude demokracie nadále založena na principu "co jedinec - to hlas", tak to nikdy lepší nebude jen z principu statistiky...

bigi25
17. dubna • 9:40

Nechci na stránkách Autorevue vést politické diskuze, takže jestli si chceš pokecat na toto téma, jsem k dispozici na FB jako "Change the system": z pravicového pohledu je sebevědomý a soběstačný občan, o kterého se stát nemusí starat, samozřejmě ideálem, ale zapomínáš na dvě věci: 1) krize - i kdyby byli všichni sebešikovnější, tak 100% obyvatel nemůže, logicky, být majiteli firem. Firma musí mít i zaměstnance, které v případě nutnosti musí mít možnost propustit (optimalizace mzdových nákladů), aby se o sebe mohl postarat aspoň ten majitel a neskončil na huntě i s celou firmou. Proto pravice o zaměstnancích mluví jak o lidech, ale jako o "pracovní síle" - prostě je to položka v účetnictví firmy a nikoho nezajímá, že ten člověk má svůj život, nějaký povinnosti a závazky, který bez možnosti makat nesplní. V době konjunktury je v ekonomice potřeba X zaměstnanců, ale v době krize je jich potřeba polovina, jenže to nejsou jen čísla ve statistice, jsou to lidi - nejdou uskladnit někam do mrazáku a počkat, až bude líp. A tady vidím tzv. humanitární roli státu.
2) vyšší moc - člověk může být sebešikovnější a sebezodpovědnější, ale pak přijde krize, pád burzy, nebo měnová reforma a desetitisíce šikovných a zodpovědných mají ze dne na den holou řiť (firma krachla a zůstaly dluhy, akcie na nule, důchodový spoření prošustroval nějakej fond ve 2. pilíři, nemovitosti neprodejný), jenže "ako sa zaistíš do budúcnosti je iba tvoj problém", takže zbývá skok z okna - to ostatně z historie známe. Menším problémem je úraz, nebo nemoc, protože máš pojistku, a když ekonomika funguje, tak při troše štěstí dostaneš prachy na splátky hypotéky a zajištění rodiny, kterou jsi živil, ale i to je rána do slabin.
Netvrdím, že stát má zajišťovat bezpracný život nějakým nemakačenkům, ale má být pojistkou a ochranou před krizí, nebo vyšší mocí.

Lovap
17. dubna • 11:56

Facebook "nevedem". Takže: "V době konjunktury je v ekonomice potřeba X zaměstnanců, ale v době krize je jich potřeba polovina, jenže to nejsou jen čísla ve statistice, jsou to lidi - nejdou uskladnit někam do mrazáku a počkat, až bude líp. A tady vidím tzv. humanitární roli státu." - Hm ... teraz ale so zamestnancami zaobchádzaš ako s číslami ty :-)) Ale a) kríza takmer vždy vzniká zásahom štátu do ekonomiky (áno aj kríza v 30-tich rokoch) a b) aj v kríze sa dá zarobiť - nepostihuje všetky odvetvia rovnako - teda nezamestnaní by, zjednodušene povedané, prešli do toho odvetvia, ktoré kríza postihla najmenej.
2. V tomto prípade (kríza, menová reforma) by ti štát nepomohol, bol by totiž v srabe taktiež, ostatné prípady sú o.k. (v zmysle "stane sa"). Na to slúžia úspory, či už vo forme nehnuteľností, pozemkov (jesť je potreba vždy a preto bude vždy dopyt po poľnohosp. pôde), zlata a podobne. Všimni si, že aj za hociakej krízy sa niektorí ľudia majú lepšie ako iní - u niektorích je to založené na zneužívaní, u niektorých na šikovnosti a využívaní príležitostí, ktoré sa ponúkajú.
Zabúdaš, že tá tvoja poistka by samozrejme niečo stála a keďže štát nemá iné prachy ako dane (a pôžičky), zasa by to znamenalo zvýšenie daní (na "poistku") so všetkými doprovodnými efektami, ergo kladívko - na záchranu niekoľkých by sa poskladali všetci. Úplne super.

Fantomas
16. dubna • 22:10

To samozřejmě ano, ale dříve býval jiný ekonomický systém. Lidé byli soběstační, společnost nebyla založená na kupování výrobků, jako je to dnes. Dnes aby společnost fungovala, musí všichni neustále něco nakupovat. Je jedno co, jen co nejvíc a hlavně neustále. Jakmile někdo přestane nakupovat (nechce, nebo nemůže, protože nemá peníze), tak je to pro celou společnost problém - začnou se hromadit neprodejné výrobky, roste nezaměstnanost a tak dál. Takže je jasné, že takto to nejde. Takto totiž nejde ani snižovat mzdy, ani snižovat daně a odvody a tím i třeba důchody a podobně, nejde prostě nic, je to takový začarovaný kruh. Je stále jasnější, že tento kruh je potřeba přerušit a změnit. Ale jak, to nikdo zatím neví. Ať už to bude jakkoliv, rozhodně to nebude nic příjemného a nepůjde to po dobrém.

Lovap
17. dubna • 8:52

Kecy. Sebestační boli maximálne tak na vidieku. V mestách sa kupovalo ostošesť ... a v mestách žilo čoraz viac ľudí.
Čo sa týka neustáleho nakupovania - to je tiež zle. Spoločnosť sa totiž vo svojej podstate nezmenila - a ani nemôže, stále to sú individuality. Keď sa prestane nakupovať, iste narastie nezamestnanosť - to je o.k. Problém nie je v tomto, ale v postoji politikou, ktorí s súčasnej demokracii vidia v nezamestnaných vhodnú voličskú základňu a preto nasľubujú (a uskutočnia) zvýšenie podpory v nezamestnanosti, čo len zvýši daňové zaťaženie, čo zníži kúpyschopnosť obyvateľstva, čo ešte viac zníži zamestnanosť, čo zasa vedie hlúpych politikov k zvyšovaniu dávok ... špirála smrti. Rozumný politik spraví niečo iné: zníži dane, tým sa zvýši kúpyschopnosť, zvýšia sa predaje a tým pádom aj výroba, čím sa zvýši zamestnanosť atď. Iste, menej daní znamená nižšie dôchodky, ale ako som už nižšie dokázal, súčasný dôchodkový systém aj tak nemá nádej na prežitie.

Fantomas
16. dubna • 23:03

V podstatě jsme se stali otroky závislými na svém vlastním ekonomickém a sociálním systému a na současném způsobu přerozdělování peněz. Odnaučili jsme se pracovat, odnaučili jsme se být soběstační. Naučili jsme se o nic se nestarat a vše si nakupovat. A tak je bohužel nutné neustále přerozdělovat peníze i těm kdo nepracují - prostě proto, aby se zajistilo neustálé a nepřerušené nakupování a spotřeba. Kdybychom někomu přestali dávat, ten okamžitě přestane nakupovat a v tom okamžiku někdo jiný zjistí, že jeho výrobky se neprodávají a omezí výrobu/zkrachuje/přijde o práci/a podobně a rozjíždí se řetěz následných problémů. Vláda tedy dobře ví, že je lepší přerozdělovat a udržovat toto antiperpetuum v chodu. Někdy i za cenu zadlužování, ale to už se dostáváme jinam, do oblasti hospodaření státu a tam to silně skřípe. Ale to už je zase jiný problém. Ten kdyby se povedlo vyřešit, tak by se výrazně zmenšil problém s přerozdělováním a nedostatečnou spotřebou.

JC
16. dubna • 22:59

Ano, nikdo neví jak z toho ven - a tak (Evropa) leze dál a dál po naříznuté větvi (šrotovné a podobně mnoho dalších prohýřených miliard)
.

Zelí
16. dubna • 21:18

Zdá se, že se těšíš na "evropský do zlaťoučka vypečený" důchod. Omyl, žádný už tě nečeká. Všechno už jsme společně se svými rodiči stačili prožrat.

Pavel
16. dubna • 21:17

Kdybychom snížili státní byrokracii a cikány nahnali do práce,měli by se dobře jak pracující tak i důchodci. Peněz je dost,jen je spravedlivě přerozdělit.

LOL
17. dubna • 9:37

souhlasím, že vyžírkové jsou vyžírkové (a nemusí to být zrovna Cikáni). Jenže jich je u nás dost málo a v úhrnu to dělá na podporách (nějakých 10 mld - to jsou čísla samotného ministerstva). Když si pak člověk vezme, že jen za jeden předražený 20km úsek stát zaplatil totéž (tj. půl velkomíče alias medicinbalu za kilometr, viz www.bezkorupce.cz/wp.../cenadalnic_cast1_predrazenedalnice.pdf), tak to jako velká "úspora" nevypadá.

bigi25
17. dubna • 0:15

Ano, peněz je dost, ale práce jaksi chybí, takže ti, co se živí prací a nežijí z renty, nemají kde ty peníze vydělat.
A těžko naženeš do práce nekvalifikovaný cikány, když je víc jak 25%ní nezaměstnanost i mezi kvalifikovanými absolventy VŠ. Takže do jaký práce? Tolik krumpáčů, lopat a pokladen v supermarketech v republice není :-) a většinu už stejně obsadili cizinci, kterým ta almužna stačí.
Peněz je dost, ale většina se točí na virtuálních finančních trzích, v obchodu se státními dluhopisy a na mezibankovním trhu - v reálný ekonomice je nenajdeš...

Psenda
17. dubna • 8:15

Jako k 25% nezamestnanosti mezi VS je potreba dodat i to prosule "B". Z jakych oboru VS jsou? Jsou to technici a nebo humanitni obory? Ja se obavam ze to druhe je realita.

Fantomas
17. dubna • 8:06

25%ní je velice ošklivý patvar. Jak tohle může někdo napsat?

Fantomas
16. dubna • 22:16

Ano, peněz je dost, ale bohužel už jich je většina v soukromých rukou a ty jde přerozdělovat velice těžko, nikdo ti je dobrovolně nedá.
Taky bych byl pro, aby všichni pracovali a dostávali peníze za práci a ne za nic, ale bojím se, že by peníze pro všechny nevystačily. Tedy určitě ne současným systémem mezd a cen.

x12345678
17. dubna • 8:33

Tak tohle mě zvedlo ze židle. Soudruhu, vy se opravdu domníváte, že peníze v soukromých rukou jsou špatně a přerozdělování je spása společnosti? Nespletl jste se náhodou o 150 let?

jj
17. dubna • 8:51

Ono to bylo myšleno asi trochu jinak (soukromé ruce = ruce lobbistů napojených na naše slavné politiky a vychcánky, kteří k podnikání na západ od našich hranic ani nepřičichli a celá jejich novokapitalistická činnost je v tom, jak rozkrást to, co tu ještě zbývá - soutěže a tendery státních předražených zakázek za velké prachy z našich daní se dělají jen na oko a všichni vlivní i zainteresovaní nad tím přihmouří oko, korupce největší v Evropě, aj.), jen vy jste to pane rádobyživnostník, co nevidíte evidentně dál než na okraj svého blbě zoraného pole, špatně pochopil;-).

Stefan
16. dubna • 13:58

su to pekné dizajnovo aj ,autá..nie tuctové!!
ale aj iné ako nová Elantra,atd,...:-)

Doporučujeme

Články odjinud