Evropská komise vyjednala s VW prodloužení záruky na problematická TDI

Německý koncern Volkswagen se dohodl s eurokomisařkou Věrou Jourovou na vylepšení pozice majitelů vozů s motorem EA 189 pro normu Euro 5.
Evropská komise vyjednala s VW prodloužení záruky na problematická TDI

Zákazníci, kteří se dostaví do servisů, aby podstoupili úpravu motoru Volkswagen EA 189 připraveného pro plnění emisní normy Euro 5, získají od automobilky dodatečnou dvouletou záruku. Nedočkají se však žádné finanční kompenzace.

O kompromisním řešení po řadě jednání mezi největším evropským automobilovým koncernem a eurokomisařkou Věrou Jourovou informoval mluvčí Evropské komise.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Záruka se ovšem nebude týkat celých motorů, servisy pouze bezplatně odstraní případné závady související s touto převážně softwarovou úpravou. Ihned k tomu dodal, že zatím žádné takové závady nejsou známé.

V evropské unii má být kvůli softwaru motoru umožňujícímu manipulovat při homologačních testech emisí svoláno do servisů 8,5 milionu vozů koncernu Volkswagen. Z toho je 1,2 milionu škodovek.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dojednané řešení je přesto jen slabou náplastí pro majitele vozů s dotčeným motorem, jelikož v USA, kde byl tento software ve zhruba půl milionu aut, dostanou zákazníci odškodné minimálně 5100 dolarů, a navíc mají možnost vůz Volkswagenu odprodat.

Jednání Jourové s Volkswagenem byla v jednu chvíli velmi vyhrocená. Šéf koncernu Müller si na ní dokonce v dubnu stěžoval u předsedy Evropské komise Jeana-Claudea Junckera. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků