Evropská komise vyjednala s VW prodloužení záruky na problematická TDI

Německý koncern Volkswagen se dohodl s eurokomisařkou Věrou Jourovou na vylepšení pozice majitelů vozů s motorem EA 189 pro normu Euro 5.
Evropská komise vyjednala s VW prodloužení záruky na problematická TDI

Zákazníci, kteří se dostaví do servisů, aby podstoupili úpravu motoru Volkswagen EA 189 připraveného pro plnění emisní normy Euro 5, získají od automobilky dodatečnou dvouletou záruku. Nedočkají se však žádné finanční kompenzace.

O kompromisním řešení po řadě jednání mezi největším evropským automobilovým koncernem a eurokomisařkou Věrou Jourovou informoval mluvčí Evropské komise.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Záruka se ovšem nebude týkat celých motorů, servisy pouze bezplatně odstraní případné závady související s touto převážně softwarovou úpravou. Ihned k tomu dodal, že zatím žádné takové závady nejsou známé.

V evropské unii má být kvůli softwaru motoru umožňujícímu manipulovat při homologačních testech emisí svoláno do servisů 8,5 milionu vozů koncernu Volkswagen. Z toho je 1,2 milionu škodovek.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dojednané řešení je přesto jen slabou náplastí pro majitele vozů s dotčeným motorem, jelikož v USA, kde byl tento software ve zhruba půl milionu aut, dostanou zákazníci odškodné minimálně 5100 dolarů, a navíc mají možnost vůz Volkswagenu odprodat.

Jednání Jourové s Volkswagenem byla v jednu chvíli velmi vyhrocená. Šéf koncernu Müller si na ní dokonce v dubnu stěžoval u předsedy Evropské komise Jeana-Claudea Junckera. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků