Evropská komise plánuje nové bezpečnostní standardy. Zdraží to auta?

26 komentářů

Net
2. ledna • 10:51

Moc se těším na chytrá auta, která budou dodržovat směrové patníky, které dává polovina silničářů obráceně:D

stealth01
27. prosince • 14:09

Tech značek, co umí přizpůsobit rychlost podle dopravních značek a dat z GPS je nepoměrně více. Umí to Ford, Audi a mnoho dalších. Myslím, ze by bylo fér zmínit tri nebo čtyři výrobce namísto třech modelů jedné značky.

Bouce
25. prosince • 21:32

ale proč ne. když vynechám imbecilní příklady zdejších diskutujících, tak to vítám. Pokud něco dokáže auto usínajícího řidiče udržet v pruhu, tak zas přibývá šance, že se ve zdraví všichni vrátíme domů a ten člověk nás čelně nesrazí. Spíš nyní vidím problém v implementaci těchto bezpečnostních prvků. U hodně aut jsou instalovány pod zpětné zrcátko a tento blok je schopen zabrat, dovoluji si tvrdit 40% výhledu z auta. A je jedno jestli je to Toyota, nebo Jaguar.

Kuk Vykuk
23. prosince • 19:56

Zase pokusy na lidech.

Martin Motyčka
23. prosince • 19:22

"Komise by ve standardních výbavách nových modelů ráda viděla také inteligentní adaptaci na místní rychlostní limity"Koukám chytráci v EU stále nepochopili, že nedodržení rychlostního limitu nezpůsobilo nikdy žádnou nehodu a stále si myslí, že pomalu se rovná bezpěčně...

freddka
25. prosince • 10:01

no jasny ze u tebe na vsi je to cim rychleji, tim bezpecneji... :-)

thegrid
24. prosince • 16:17

tys to zase zvoral motyčko

ACE
22. prosince • 17:52

Zůstal bych v klidu, kdyby auta nedokázala překračovat rychlost, k čemu by pak byly stakoňové motory. Najednou by stačila opravdu ta litrová Oktávka a to i bez turba. To automobilky a movitější kupující nepřipustí.

Neurotic
22. prosince • 18:39

To je pravda, navíc by to některým městům těžce narušilo rozpočet:-D

Martin Motyčka
23. prosince • 19:20

Zdravíme do Rosic:-D

josephko
22. prosince • 15:56

Táto oblasť je jedna z mála, u ktorých vidím pozitívny význam bruselských byrokratov.
Veľa ľudí - aj v tejto diskusii - v tom vidí len ďalšie bruselské nezmysly, ale vďaka za ne!
Keby ich totiž nebolo, tak by úroveň bezpečnosti v autách bola niekde úplne inde a možno aj niektorí diskutujúci by boli už mŕtvi.
Považujeme za samozrejmosť, že každé auto má ABS a ESP. Ale keby nebolo tlaku na automobilky, tak by to doteraz bola príplatková výbava - minimálne v tých najlacnejších autách.
Veľkého zdražovania áut v súvislosti s novými bezpečnostnými systémami sa neobávam. Veľa z nich sú totiž len hardwarovou alebo softwarovou nadstavbou už existujúcich systémov. A keď sú tieto systémy povinné a teda s produkujú v miliónových sériách, tak sa samozrejme oplatí vyrábať špeciálnu elektroniku, kde budú integrované prakticky všetky bezpečnostné funkcie.

Antiautomat
22. prosince • 17:46

aha, takze trebars taky SIPS od Volva si u zakaznikov spravil doteraz respektovane meno kvoli Bruselu...preboha, neblbni.

mpolan
22. prosince • 16:51

Nástavby stávajících systémů? A kde, prosím? Který ze stávajících prvků využije třeba systém udržování v pruhu, automatické brzdění, rozpoznání únavy nebo třeba upozornění na pásy na všech sedadlech? Všechny zmíněné potřebují změny v konstrukci a vybavení auta, to není pár bajtů kódu.
Výsledkem budou zase jen těžší, složitější a dražší vozy. Stačí mrknout třeba k Renaultu - nejlevnější Mégane s veškerou takovou výbavou je za 450 tisíc... základní verze bez těchto otravných zbytečností přitom je o více než sto tisíc levnější! Totéž samozřejmě platí i pro jiné značky.

Toast
22. prosince • 17:08

Ono to s cenou navic nebude tak dramaticke.
"Rozpoznani unavy" je pouze SW, staci na to cidla pro el. posilovac. Pro dalsi musi byt radar a kamera, ale to je zalezitost jednotek tisic. To vyhodnoceni a reakce uz je jenom SW v ridici jednotce. Vykon ridicich jednotek bude dostatecny, uz ted musi vyhodnocovat slozite rizeni ekologickych nesmyslu v motoru, ESP a rizeni airbagu.

mpolan
23. prosince • 8:38

Rozpoznání únavy si jen s čidlem nevystačí, bohužel. Radar a kamera nestojí pár tisíc a hlavně - ten software pro rozpoznávání nestojí pár tisíc. Ale fascinuje mě, jak si všichni myslí, že právě ten soft je nejlevnější...
V průměru si to dnes automobilky cení na třicet až padesát tisíc a to tam není vše, o čem v článku píšou...

freddka
25. prosince • 9:57

Je to tezky.
Vyvinout takove softwary do plne funkcni a spolehlive verze je velice velice nakladne. Mnohem drazsi, nez potrebna cidla atd.
A taky si to zaplatite, jak taky jinak.
Ovsem prinasi to krok po kroku bezoecnejsi a bezpecnejsi auta. A cim vic je jich s tim vyrobi, tim levnejsi je ten vyvoj "na jedne kus".
Je ovsem obtizne rizhodnout, kdy uz je to dobry napad a kdy je to jeste prehnane drahe zarizeni, ja bych to rozhodovat nechtel.
Jak bylo zmineno airbagy, ABS nebo ESP byla rozhodne spravna rozhodnuti, jejich prinos je markatni.
Mereni tlaku v pneu zni jako dobry napad, ale mnoho zivotu to nezachrani a technicka reseni jsou necekane nakladna a choulostiva...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
25. prosince • 10:39

Tak z mého názoru asi musí být pohled na tyhle technologie jasný. I ESP už považuju za věc, která je dost za hranou rozumu. Mediální masáž z toho totiž udělala zázračný prvek, který auto vytáhne ze všeho. Lidé u řízení přestávají přemýšlet a spoléhají na elektroniku.

Yearling
22. prosince • 15:34

Ta tlupa bruselských dobroserů už mne se..

Radek
23. prosince • 0:07

Přesně. Když jsme byli pod rusakama, tak jsme normy neměli a měli jsme se jak prasata v žitě. Ať nás zase Zeman s Robejskem připojí a bude klid!

Antiautomat
26. prosince • 19:05

...no pozor, normy boli a dohliadalo sa na ne k.va prisne. A boli prisnejsie ako ma zapad. Napriklad, norma na max.aktivitu /Bq/ v mlieku. Nasa bola prisnejsia ako ta, ktora v tych casoch mala WHO. Niekedy tesne pred r.2000 bola velka cast *nasich* noriem akosi *zazracne* upravena, rozumej zvysenim vsetkych moznych limitov. Preco...pohlad na ten biologicky odpad, co je teraz v supermarketoch, snad ako odpoved staci.Ak si to myslel ako ironiu, nikto Ta na Rusaka nepripaja a nepripoji. Pretoze v tych casoch boli obchody zasobovane predovsetkym nasimi, rozumej domacimi produktami. Takze pluskar aj minuskar asi nevie o com vlastne klika...

Kuk Vykuk
23. prosince • 19:53

Ty si hlavně připoj mozek.

Antiautomat
22. prosince • 15:28

...my tie auta plebsu zakazeme nech sa deje co chce!

Jig
22. prosince • 15:25

"Představy Evropské komise budou během příštího roku konzultovány se všemi dotčenými stranami. Již během roku 2017 by pak měla být schválena přesná podoba plánu." ... nejvíce dotčení budou řidiči, a s těmi to nikdo konzultovat nebude.

Neurotic
22. prosince • 13:50

To bude sranda až budete předjíždět kamion a auto najednou dupne na brzdu, protože uvidí zapomenutou třicítku a nebo vás držení v pruhu navede do pole/betonové zábrany, protože tam přece vedou čáry:-D EK by měla raději řešit, aby nás nepřejížděly na náměstí kamiony3-[ A nebo určit datum svého rozpuštění

Zombot
23. prosince • 9:04

Takhle to vypadá jako sranda, ale to navedení do pole/svodidel už jsem si vyzkoušel a není to žádná zábava. Úplně stačí, aby na silnici bylo dočasné značení žlutými čarami a systém udržení v pruhu s tím má problém. U Fordu Mondeo už se mi na dálnici stalo několikrát, že jsem musel auto přetlačovat. Naštěstí se nikdy nic nestalo, ale poprvé mě to opravdu hodně vyděsilo.

Bobby Deerfield
22. prosince • 20:45

:-) Kde tě na náměstí předjížděj kamiony?

Doporučujeme

Články odjinud