Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

Říká se, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Jestli vás tedy trápí čtyřválcové motory ve velkých SUV a tříválce ve vozech střední třídy, připravte se na to, že tím to rozhodně nekončí. V roce 2020 přijdou v platnost ještě přísnější normy a ani to nebude definitivní. Evropská komise chce totiž opasek utáhnout ještě silněji. 

BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

Podle nového dokumentu je cílem prosadit nízkoemisní automobily, které mají být jen takovým oslím můstkem k automobilům s nulovými koncovými emisemi. U nich se každopádně předpokládají emise nanejvýš 50 gramů CO2 na kilometr. To znamená, že například nejnovější generace hybridní Toyoty Prius by emise se svými 70 g CO2 na km překračovala o 40 %.

Jedinou cestou se jeví plug-in hybridní vozy, které díky akumulátorům, jejichž energie se do spotřeby vozu nezapočítává, dokážou tabulkové emise stlačit na požadovanou hodnotu - třeba nedávno představené BMW 740Le iPerformance má emise jen 50 až 45 gramů CO2 na kilometr a takové BMW i3 s Range Extenderem vykazuje emise pouhých 12 gramů CO2 na kilometr. 

15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

Evropská komise bude i nadále podporovat výzkum nových technologií alternativního paliva. Zároveň předpokládá, že města budou více podporovat chodce a cyklisty, případně městskou hromadnou dopravu. Posvítit si ale konečně chce také na lodní a leteckou dopravu, kde jsou vypouštěné emise mnohonásobně vyšší než v automobilové dopravě.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků