Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

Říká se, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Jestli vás tedy trápí čtyřválcové motory ve velkých SUV a tříválce ve vozech střední třídy, připravte se na to, že tím to rozhodně nekončí. V roce 2020 přijdou v platnost ještě přísnější normy a ani to nebude definitivní. Evropská komise chce totiž opasek utáhnout ještě silněji. 

BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

Podle nového dokumentu je cílem prosadit nízkoemisní automobily, které mají být jen takovým oslím můstkem k automobilům s nulovými koncovými emisemi. U nich se každopádně předpokládají emise nanejvýš 50 gramů CO2 na kilometr. To znamená, že například nejnovější generace hybridní Toyoty Prius by emise se svými 70 g CO2 na km překračovala o 40 %.

Jedinou cestou se jeví plug-in hybridní vozy, které díky akumulátorům, jejichž energie se do spotřeby vozu nezapočítává, dokážou tabulkové emise stlačit na požadovanou hodnotu - třeba nedávno představené BMW 740Le iPerformance má emise jen 50 až 45 gramů CO2 na kilometr a takové BMW i3 s Range Extenderem vykazuje emise pouhých 12 gramů CO2 na kilometr. 

15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

Evropská komise bude i nadále podporovat výzkum nových technologií alternativního paliva. Zároveň předpokládá, že města budou více podporovat chodce a cyklisty, případně městskou hromadnou dopravu. Posvítit si ale konečně chce také na lodní a leteckou dopravu, kde jsou vypouštěné emise mnohonásobně vyšší než v automobilové dopravě.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků