Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

Evropská komise plánuje ještě přísnější normy, cílem je 50 g CO2 na km

Říká se, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Jestli vás tedy trápí čtyřválcové motory ve velkých SUV a tříválce ve vozech střední třídy, připravte se na to, že tím to rozhodně nekončí. V roce 2020 přijdou v platnost ještě přísnější normy a ani to nebude definitivní. Evropská komise chce totiž opasek utáhnout ještě silněji. 

BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

Podle nového dokumentu je cílem prosadit nízkoemisní automobily, které mají být jen takovým oslím můstkem k automobilům s nulovými koncovými emisemi. U nich se každopádně předpokládají emise nanejvýš 50 gramů CO2 na kilometr. To znamená, že například nejnovější generace hybridní Toyoty Prius by emise se svými 70 g CO2 na km překračovala o 40 %.

Jedinou cestou se jeví plug-in hybridní vozy, které díky akumulátorům, jejichž energie se do spotřeby vozu nezapočítává, dokážou tabulkové emise stlačit na požadovanou hodnotu - třeba nedávno představené BMW 740Le iPerformance má emise jen 50 až 45 gramů CO2 na kilometr a takové BMW i3 s Range Extenderem vykazuje emise pouhých 12 gramů CO2 na kilometr. 

15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

15 největších nákladních lodí znečišťuje ovzduší jako 760 milionů aut

Evropská komise bude i nadále podporovat výzkum nových technologií alternativního paliva. Zároveň předpokládá, že města budou více podporovat chodce a cyklisty, případně městskou hromadnou dopravu. Posvítit si ale konečně chce také na lodní a leteckou dopravu, kde jsou vypouštěné emise mnohonásobně vyšší než v automobilové dopravě.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků