Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

11 komentářů

Kuk Vykuk
12. listopadu • 5:34

2030 po spalovacích popelnicých už neštěkne ani pes :-D

Sarcasticus
13. listopadu • 15:57

Jo jo, psi možná už tady v té době také nebudou. Podle jisté víry, jejíž přívrženci se houfně hrnou do EU, je to tuším nečisté zvíře, které by invazi většího počtu "potřebných" také nemuselo přežít ...

Antiautomat
13. listopadu • 18:17

v metropolach EU to coskoro tak ci onak bude vyzerat ako v Mogadisu, vlastne niektore stvrte uz tym Mogadisom su. Tam sa tie ekokary skvele uplatnia.

Antiautomat
9. listopadu • 13:28

Speje to nevyhnutne k tomu, co tu bolo pred polstorocim a dopadne to tak, ze vlastne auto bude asi tak bezne ako vyletna jachta. No a o dalsich 100 rokov, premerni ludia budu byvat v koterci o 3m stvorcovych, jedlo bude na pridel a voda takisto, vychadzka 3x za den na presne stanovenu dobu a vzdialenost. Vlastne decko potom len na zvlastne povolenie z Bruselu.

Jig
9. listopadu • 11:51

Typicky úřednické. Napřed se zavedou regulace a až pak se začně řešit infrastruktura resp. fakt kde tolik energie vůbec vzít a hlavně jak ji přenést.
Čistě hypoteticky na světě je 1mld aut. Kdyby každé mělo akumulátor 75kWh. Jsme na agregovaně na (hypotetických) 75.000GWh. To není málo. Je to navíc jen při běžném nabíjení, ne při rychlo nabíjení... Obecně: Kde to vzít a hlavně jak to přenést? A uživatelsky jak to rychle nabít? - ne každý má možnost to doma hodit do zásuvky (parkování na ulici, stará zástavba, sídliště). A to vše v době kdy skladování energie je velice drahé.

Saman
10. listopadu • 16:46

A proč řešíš miliardu aut? Miliarda elektromobilů na zemi nebude ani za 100 let ;-) nyní jezdí po celém světě lehce nad 3 miliony elektromobilů a za loňský rok se vyrobilo něco přez 750 tisíc novejch, i při 10 milionech vyrobenych ročně by se te miliardy nedosáhlo ani za těch 100 let ;-) takže řešit miliardu elektromobilu je asi jako plánovat si nákup pode toho jestli vyhraju eurojackpot :-DDnes netušíme jak bude energetika vypadat za 10 let, natož za 100 let. Treba ČEZ sice plánuje dvacetiletý a hodlá za příštích 20 let modernizovat za přibližně 180 miliard korun, ale to se může za 2_5_10 let klidně změnit ;-) třeba lupínky jsou komerční technologii pouze 26 let, co bude za dalších 26 let? Ty to víš?

Jig
11. listopadu • 15:34

Napřed se podívej na význam slova "hypoteticky".
Dále je třeba si protáhnout trendy, které jsou očividné (bez ohledu na to zda se nám líbí či ne)... jednotlivé státy pomalu ohlašují zákaz spalovacích motorů k tomu či onomu roku (bez ohledu na to zda je to reálné). A to nejen v Evropě, ale třeba i v Číně. Stejně tak automobilky začínají více a více rozšiřovat své elektro portfolio. Tedy nárůst počtu elektromobilů zcela jistě bude progresivní a ne lineární.

Saman
14. listopadu • 16:11

jednotlive staty neohlasuji konec spalovacich motoru, ale konec prodeje spalovacich motoru, a to je sakra rozdil ;-) a snad umis pocictat, ale ikdyby se odedneska zacali vyrabet jiz jen elektromobily a nic jineho "hypoteticky" :-D tak bude trvat asi 10-15 let nez se vubec dojde k cislovce asi 90% celosvetove ;-) soucasnym tempem vyroby BEV by se k miliarde BEV nedoslo nikdy, neb pri rekneme zivotnosti auta asi 25-30 let (ne baterky ale auta), tak by se za tech 30 let vyrobilo asi 22.5 milionu elektroaut, a po tehle smesne cifre je ti asi jasne jak silene je predstavit si miliardu elektrickych aut :-D proste nesmysla k progresu narustu poctu BEV, i do roku 2025 se sotva dostaneme na treba 10-15 milionu BEV celosvetove, tedy nijak zavratne pocty v radu 10-15% celosvetove produkce, mnohem vetsi dil se da ocekavat u hybridu a plug-in hybridu, a u tech zakazu prodeje spalovaku casto novinari zapominaji uvadet ze vetsina tech statu co tohle hlasaj, tak uvazuji pouze o zakazu prodeju ciste spalovacich ustroji, takze hybridy a plug-in hybridy by se i nadale prodavali i s tema spalovakama co v nich jsou ;-)

Gašpo
9. listopadu • 9:50

Ja dúfam, že roku 2030 už žiadna európska komisia dávno nebude existovať.B-]

Aladin
9. listopadu • 10:54

Ono je to ostatně jedno, protože tuhle mašinu už nikdo nezastaví, ani kdyby EU nebyla. Po stagnaci a částečně krachu hypotečního systému ze 70. se našel nový, kam rvát peníze a držet ekonomiku v chodu. Tento nový systém se jmenuje klimatická dohoda. Předpokládá se, že EU v příštích 20let bude vynakládat na odvětví, která přispívají ke snížení emisí, asi 180 mld. eur každý rok.Za Eu to má zatím na starosti expertní komise vysoké úrovně pro udržitelné finance. Jejím šefem je Thimann, který působí jako šéf regulace a udržitelného rozvoje pojišťovací společnosti AXA.V návrzích se píše, že takto vysoké částky by měly být získávány i přes nově povinné regulace bank a penzijních fondů. Budou např. muset povinně vykupovat zelené dluhopisy. Svoje noty dostanou i ratingové agentury. Je toho mnohem více. Finanční instrumenty se budou posuzovat dle ESG (social and governance criteria)Peněz na tyto a podobné pokusy bude tudíž dostatek. Nevím co si mám o tom myslet.

jean
9. listopadu • 10:06

:-D

Doporučujeme

Články odjinud