Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise se neustále soustředí na snižování emisí. Nový návrh evropské automobilky nepotěšil. V případě nesplnění na ně ale čekají vyšší pokuty.
Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise představila nový návrh, který má v Evropské unii zajistit  takzvanou čistou mobilitu. Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. 

Podle evropských automobilek nebude snadné stanovený cíl splnit. Navíc má tento krok být znevýhodňující v porovnaní se zahraničními konkurenty. Pokud ale výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, čekají na něj nekompromisní peněžní pokuty. Stejně, jako tomu je dnes.

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Naplnění cílů je ale pochopitelně spjaté se zájmem o automobily s různou formou elektrifikace. Generální tajemník Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Erik Jonnaert upozorňuje na nedostatečnou připravenost. "Evropa potřebuje mnohem větší investice do infrastruktury pro dobíjení a tankování automobilů s alternativním pohonem, aby mohla předpokládat, že spotřebitelé po celé EU taková auta přijmou."

Evropské automobilky se v snaze splnit stále přísnější požadavky soustředí na vývoj modelů s elektrickým pohonem. Například Škoda chce mít svůj první elektromobil na trhu v roce 2020. Nemůžeme ale očekávat úplný konec spalovacích motorů. Sama Evropská komise předpokládá, že takový motor bude mít v roce 2030 v Evropské unii ještě kolem 80 procent vozů.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků