Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise se neustále soustředí na snižování emisí. Nový návrh evropské automobilky nepotěšil. V případě nesplnění na ně ale čekají vyšší pokuty.
Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise představila nový návrh, který má v Evropské unii zajistit  takzvanou čistou mobilitu. Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. 

Podle evropských automobilek nebude snadné stanovený cíl splnit. Navíc má tento krok být znevýhodňující v porovnaní se zahraničními konkurenty. Pokud ale výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, čekají na něj nekompromisní peněžní pokuty. Stejně, jako tomu je dnes.

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Naplnění cílů je ale pochopitelně spjaté se zájmem o automobily s různou formou elektrifikace. Generální tajemník Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Erik Jonnaert upozorňuje na nedostatečnou připravenost. "Evropa potřebuje mnohem větší investice do infrastruktury pro dobíjení a tankování automobilů s alternativním pohonem, aby mohla předpokládat, že spotřebitelé po celé EU taková auta přijmou."

Evropské automobilky se v snaze splnit stále přísnější požadavky soustředí na vývoj modelů s elektrickým pohonem. Například Škoda chce mít svůj první elektromobil na trhu v roce 2020. Nemůžeme ale očekávat úplný konec spalovacích motorů. Sama Evropská komise předpokládá, že takový motor bude mít v roce 2030 v Evropské unii ještě kolem 80 procent vozů.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky