Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise se neustále soustředí na snižování emisí. Nový návrh evropské automobilky nepotěšil. V případě nesplnění na ně ale čekají vyšší pokuty.
Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise představila nový návrh, který má v Evropské unii zajistit  takzvanou čistou mobilitu. Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. 

Podle evropských automobilek nebude snadné stanovený cíl splnit. Navíc má tento krok být znevýhodňující v porovnaní se zahraničními konkurenty. Pokud ale výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, čekají na něj nekompromisní peněžní pokuty. Stejně, jako tomu je dnes.

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Naplnění cílů je ale pochopitelně spjaté se zájmem o automobily s různou formou elektrifikace. Generální tajemník Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Erik Jonnaert upozorňuje na nedostatečnou připravenost. "Evropa potřebuje mnohem větší investice do infrastruktury pro dobíjení a tankování automobilů s alternativním pohonem, aby mohla předpokládat, že spotřebitelé po celé EU taková auta přijmou."

Evropské automobilky se v snaze splnit stále přísnější požadavky soustředí na vývoj modelů s elektrickým pohonem. Například Škoda chce mít svůj první elektromobil na trhu v roce 2020. Nemůžeme ale očekávat úplný konec spalovacích motorů. Sama Evropská komise předpokládá, že takový motor bude mít v roce 2030 v Evropské unii ještě kolem 80 procent vozů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků