Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise se neustále soustředí na snižování emisí. Nový návrh evropské automobilky nepotěšil. V případě nesplnění na ně ale čekají vyšší pokuty.
Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise představila nový návrh, který má v Evropské unii zajistit  takzvanou čistou mobilitu. Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. 

Podle evropských automobilek nebude snadné stanovený cíl splnit. Navíc má tento krok být znevýhodňující v porovnaní se zahraničními konkurenty. Pokud ale výrobce svůj specifický emisní cíl přesáhne, čekají na něj nekompromisní peněžní pokuty. Stejně, jako tomu je dnes.

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Naplnění cílů je ale pochopitelně spjaté se zájmem o automobily s různou formou elektrifikace. Generální tajemník Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Erik Jonnaert upozorňuje na nedostatečnou připravenost. "Evropa potřebuje mnohem větší investice do infrastruktury pro dobíjení a tankování automobilů s alternativním pohonem, aby mohla předpokládat, že spotřebitelé po celé EU taková auta přijmou."

Evropské automobilky se v snaze splnit stále přísnější požadavky soustředí na vývoj modelů s elektrickým pohonem. Například Škoda chce mít svůj první elektromobil na trhu v roce 2020. Nemůžeme ale očekávat úplný konec spalovacích motorů. Sama Evropská komise předpokládá, že takový motor bude mít v roce 2030 v Evropské unii ještě kolem 80 procent vozů.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků