Elektrická Kia Niro se světu představila již v červnu na domácím autosalonu v Pusanu. Teď nám ovšem korejská automobilka upřesňuje specifikaci evropské varianty a chlubí se poměrně vysokým dojezdem.
Dřívější informace o elektrické variantě crossoveru Niro vypadaly poměrně slibně. Novinka označená e-Niro (či Niro EV v zámoří) však konečně přichází i na evropský trh a Kia zveřejňuje podrobnější detaily o schopnostech svého elektromobilu v evropské homologaci. Hlavně tedy udávaný dojezd podle nejnovější testovací metodiky WLTP.
Pro připomenutí, e-Niro bude nabízeno ve dvojici specifikací. Výkonnější varianta dostane elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Tato verze využije akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, který podle metodiky WLTP zajistí dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití.
Kia poté zmiňuje, že v případě městského testovacího cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km. S rychlonabíječkou o výkonu 100 kW pak akumulátor o kapacitě 64 kWh dobijete na 80 % za 54 minut.
Slabší varianta e-Niro poté využije elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm. S ním vůz zrychlí na na 100 km/h za 9,8 sekundy. Kapacita bateriového modulu je však rovněž nižší na hodnotě 39,2 kWh. Po úplném nabití tak máte k dispozici dojezd 312 kilometrů. Více informací například o rychlosti dobíjení u slabší verze ale Kia zatím neuvádí.
Elektrické Niro nabídne i řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti vozidla. Nebude tak chybět systém rekuperace energie při brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Systémy CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.
Nakonec Kia nezapomíná dodat, že na e-Niro se bude standardně vztahovat sedmiletá záruka (s omezením na 150.000 km), která zahrne i životnost akumulátoru a elektromotoru. Na české ceny si ještě musíme počkat. Nejprve totiž evropskou verzi elektromobilu čeká živá premiéra na pařížském autosalonu. Se zahájením prodeje se ale počítá na konec letošního roku.