Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

24 komentářů

LOL
20. září • 8:29

těch reálných cca 400km není žádný hit, ale už je to použitelné.
Osobně chci od auta 1000km na jedno nabití, jinak to nedává (pro mě) smysl - leda že by nabíjení z 0 na 100% trvalo max. 10 minut (což zatím nejde).

Saman
20. září • 13:38

1000km za 10 minut nepujde jeste par desitek let, ono takove nabijeni je i zbytecne, zatim se stavi nabijecky 350kW v projektu Ionity, po cele EU jich ma bejt 400 stanic, v CR 4 ty stanice na dalnicich , vetsina lidi co BEV vyuziva si nabiji po dobu stani auta doma pomalu, takze vyjizdi takzvane s "plnou nadrzi", a tedy nemusi nikde zajizdet hned nabijet, a kdo dnes potrebuje v Evrope jezdit denne streky nad 1000km? takovych lidi budou v cele Evrope mozna jednotky tisic, tedy naprosto minoritni skupina lidiale prozatim nejsou auta ktera by takove nabijeni umoznovala, vetsina konci na 100 nebo 150kW, prvnim osobnim autem ktere bude umoznovat nabijeni az 350kW ma bejt Porsche Taycan pristi rok, tou dobou by mela stat priblizne polovina tech stanic, zatim tusim postavili 9 a ve vystavbe maj 16 stanici je mineno vice stojanu na jednom miste, 4-12 stojanu kde nektere umoznuji nabijeni soucasne 2 aut, co je pozitivni, tak vetsina tech stanic ma bejt vybavena storage na ukladani energie, z baterii ktere automobilky jiz postupne menili v jima prodavanych BEV, a zaroven vetsina z nich ma spolehat na dodavky elektriny z obnovitelnych zdroju, treba Nemci a Rakusani to tak stavej, ze pobliz je i nejaka prumyslova zona kde se na strechy kvuli tomu montuji fotovoltaikytema 350kW by mel parametricky jit Taycan nabijet cca 30km za minutu, tedy cca 300km za 10 minut stani

LOL
20. září • 21:11

Zbytečné rozhodně není. Jednak při normální jízdě (žádná loudačka, klima/topení, atp.) z toho tisíce bude když dobře, tak 800km. A těch >1000km dělám úplně běžně, typicky 800km ráno tam, večer zpět, jako spousta mých kolegů.A právě proto, že takové auto ještě není (a asi ani nebudou), tak považuju elektromobilitu za slepou cestu vývoje, která bude schopna vyhovět maximálně příměstské dopravě. A to kdoví jestli, protože odběr hypotetických nabíječek např. na dálnici by byl šílený.

Pepa
29. srpna • 16:08

Je překvapující, jak naprosto minoritní skupiny řidičů, co se chlubí tím, že jezdí v osobáku 2x 800 km denně (proboha kdo vás trestá?) se mají potřebu vyjadřovat k elektromobilitě. Jezdíte zřejmě bez zastávky, protože jste borec a přece nebudete nikde stavět. Já tedy jezdím radši se zastávkami, které bych samozřejmě využil na nabití, které by mě tím pádem nijak nezdrželo. Navíc z tichého a vibrací prostého elektro auta budete násobně méně unaven než ze spalováku.

Altero
19. září • 11:06

Jen aby ale nedejboze fouknul jinak vitr,byla kolona,nebo si nekdo dovolil zapnout radio...to pak dojezd rapidne klesa! :-)

kkk
19. září • 12:18

A na to jste přišel sám, nebo to psali v blesku?:-D

hg
19. září • 8:39
Saman
19. září • 10:25

proste ukazali ze elektromobil jim jde dobre, skoda ze nemaji zatim ambice jich prodavat vice, kdo dnes pokukuje po BEV okolo milionu tak Korejce proste nemuze z vyberu vynechat, a verim ze v Evrope to bude hodne prodejne uspesny model

pegas64
18. září • 21:20

WLTP? Trochu realnejsie hodnoty, ale stale mimo skutocnej spotreby. Realne hodnoty globalnych modelov sa daju najst na US fueleconomy.gov (okrem vacsiny dieslov), pripadne na americkom fuelly alebo nemeckom spritmonitor.
1. WLTP priblizne odpoveda jazde po okrskach s lahkou nohou. Napr. ADAC ecotest robi WLTP uz niekolko rokov, ale do cyklu pridal 1/3 rychlej jazdy po dialnici. Tak sa priblizil hodnotam na spritmonitore.
2. WLTP velmi vyhovuje autam, ktore rekuperuju energiu vratane elektro. Napr. hybridy Toyoty dosahuju priblizne rovnake hodnoty WLTP ako podla starej normy. Realne hodnoty su o liter vyssie (napr. 4l->5l).
3. WLTP pluginov je uplne mimo. Je to spotreba cca prvych 70km s nabitou bateriou. Udaj 1.2l/100km je zakaznikovi nanic. Zase treba ist na US fueleconomy.gov, tam sa udavaju dve spotreby, ako hybrid a ako elektro. A vsetko je jasne.
4. WLTP elektro je mimo podobne ako u hybridov. Realne hodnoty su opat na US fueleconomy.gov, napr. e-Golf 28kWh/100 mil = 17.4 kWh/100km. Podla velkosti baterie sa da zratat realny dojazd (plus/minus podla zima/leto, mesto/dialnica, atd.)

Ginter
18. září • 18:41

To auto musí vážit snad 3 tuny??? Zrychlit s 200 koňma a krouťákem 400 Nm od prakticky nulových otáček za neskutečných předlouhých 8 sekund. NEROZUMÍM tomu. Patrně tam bude nějaký omezovač, aby to hned nevysálo baterie.

Anti-automat
18. září • 20:54

Fyzika strednej skoly. :-/

Ginter
18. září • 18:42

Jinak DOBŘE Kia.

E15
18. září • 18:20

"64 kWh, který podle metodiky WLTP zajistí dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití." Tak jasně a teď tu o Budulínkovi. :-D . Zajímavé je, že Audi má 95 kWh (skoro o 50% více) a dojezd udává 400 km (skoro o 20% méně).

Marek71
20. září • 9:00

To není dojezd udávaný (vymyšlený) automobilkou. To je dojezd změřený podle WLTP metodiky, jak u Audi tak u Kia. Je možné, že udávaná kapacita baterky u Kia je využitelná, kdežto u Audi je to celková a využitelná je menší. Nebo je to opravdu tou hmotností a aerodynamikou... kdo ví?

Marek71
19. září • 9:54

Těch 485 bude zřejmě dosažitelné jenom eko jízdou, ale normálním stylem by se mělo dát dostat na 400 km dojezd. Tady v tomto článku je i video, Hyundai Kona z Nošovic do Prahy, reálný provoz včetně dálnic:
http://www.hybrid.cz/hyundai-kona-electric-maz... ... Kona má stejný pohon jako toto Niro, jen je o kousek menší.

Fic
18. září • 20:34

Mám Golfa s 32 kWh, a najedu na jedno nabití 190km. Je to Golf3, a poplatný době. Dnešní auta s lepší aerodynamikou a elektronikou jsou daleko dál, než auto z roku 1994, kde je dokonce i klasicky řazená převodovka. Takže budulínek je někdo jinak.

Moik
19. září • 8:19

Já bych teda neřekl, že je dnešní e-Golf s aerodynamikou "jinde" ... s váhou..to 100%. A znovu ze 32kWh baterie využijete 80% = 25,6 takže jezdíte se spotřebou 13,4Kwh/100km v průměru. Já jsem měl Leafa a za míň jsem nejezdil.

Anti-automat
18. září • 20:52

to Vas lutujem :-|

E.M.
18. září • 19:40

Audi e-tron je výrazně větší a těžší vůz s výrazně vyšší spotřebou. Ta čísla u e-Nira jsou reálná.

Moik
19. září • 1:27

Nejsou reálná, počítej: 80% ze 39,2 je 31,36. Takovou kapacitu máš skutečně k dispozici. Průměrná spotřeba Nissanu Leaf, Tesly i Passata GTE v el režimu na dálnici je vždy 20-22kwh/100km. Nissan Leaf umí superúspornou jízdou okolo 80kmh jet delší trasu za 12kwh/100km.Kia NIRO: superúsporně okresky = 261km dojezd. Ale superúsporně znamená, že nahoře na kopci se jede 60, dole pod kopcem na neutrál 100. Na dálnici 135kmh ujede na ty baterky asi 156km. V případě větší baterie lze výpočet provést analogicky.
Dosáhnout Kiou udávaných 10kwh/100km je už opravdu úspěch.

E.M.
19. září • 11:13

Hyundai a Kia uvádějí využitelnou kapacitu, nikoli celkovou, takže žádných 80 % se nemusí počítat.

E15
18. září • 19:49

Jak výrazně? Takový rozdíl ve spotřebě ve srovnání s Audi prostě není možný... Spotřebu jako vykazuje Kia má možná tak kompozitové BMW i3 v nějakém hyperúsporném režimu.

LOL
20. září • 8:19

smiřte se s tím, že němce rejžojedi válcují i v elektrice. :-D

Saman
18. září • 20:37

staci si precist jake dojezdy hlasi recenzenti se sesterskym Hyundai Kona elektrik (o patro mensi model nez Niro) s take 64kWh baterkou, ostatne jiz Hyundai Ioniq ukazal ze i s malou baterkou muze pokorit dojezdemt soupere s vetsi baterkou, je to uplne stejne jako porovnavat spotreby u fosilnich aut, nekdo to ma holt udelane na spotrebu lepe a jinej hure B-]

Doporučujeme

Články odjinud