Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Elektrická Kia Niro se světu představila již v červnu na domácím autosalonu v Pusanu. Teď nám ovšem korejská automobilka upřesňuje specifikaci evropské varianty a chlubí se poměrně vysokým dojezdem.

Dřívější informace o elektrické variantě crossoveru Niro vypadaly poměrně slibně. Novinka označená e-Niro (či Niro EV v zámoří) však konečně přichází i na evropský trh a Kia zveřejňuje podrobnější detaily o schopnostech svého elektromobilu v evropské homologaci. Hlavně tedy udávaný dojezd podle nejnovější testovací metodiky WLTP.

Pro připomenutí, e-Niro bude nabízeno ve dvojici specifikací. Výkonnější varianta dostane elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Tato verze využije akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, který podle metodiky WLTP zajistí dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití.

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia poté zmiňuje, že v případě městského testovacího cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km. S rychlonabíječkou o výkonu 100 kW pak akumulátor o kapacitě 64 kWh dobijete na 80 % za 54 minut.

Slabší varianta e-Niro poté využije elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm. S ním vůz zrychlí na na 100 km/h za 9,8 sekundy. Kapacita bateriového modulu je však rovněž nižší na hodnotě 39,2 kWh. Po úplném nabití tak máte k dispozici dojezd 312 kilometrů. Více informací například o rychlosti dobíjení u slabší verze ale Kia zatím neuvádí.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Elektrické Niro nabídne i řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti vozidla. Nebude tak chybět systém rekuperace energie při brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Systémy CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Nakonec Kia nezapomíná dodat, že na e-Niro se bude standardně vztahovat sedmiletá záruka (s omezením na 150.000 km), která zahrne i životnost akumulátoru a elektromotoru. Na české ceny si ještě musíme počkat. Nejprve totiž evropskou verzi elektromobilu čeká živá premiéra na pařížském autosalonu. Se zahájením prodeje se ale počítá na konec letošního roku.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků