Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Elektrická Kia Niro se světu představila již v červnu na domácím autosalonu v Pusanu. Teď nám ovšem korejská automobilka upřesňuje specifikaci evropské varianty a chlubí se poměrně vysokým dojezdem.

Dřívější informace o elektrické variantě crossoveru Niro vypadaly poměrně slibně. Novinka označená e-Niro (či Niro EV v zámoří) však konečně přichází i na evropský trh a Kia zveřejňuje podrobnější detaily o schopnostech svého elektromobilu v evropské homologaci. Hlavně tedy udávaný dojezd podle nejnovější testovací metodiky WLTP.

Pro připomenutí, e-Niro bude nabízeno ve dvojici specifikací. Výkonnější varianta dostane elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Tato verze využije akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, který podle metodiky WLTP zajistí dojezd až 485 kilometrů na jedno nabití.

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia poté zmiňuje, že v případě městského testovacího cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km. S rychlonabíječkou o výkonu 100 kW pak akumulátor o kapacitě 64 kWh dobijete na 80 % za 54 minut.

Slabší varianta e-Niro poté využije elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm. S ním vůz zrychlí na na 100 km/h za 9,8 sekundy. Kapacita bateriového modulu je však rovněž nižší na hodnotě 39,2 kWh. Po úplném nabití tak máte k dispozici dojezd 312 kilometrů. Více informací například o rychlosti dobíjení u slabší verze ale Kia zatím neuvádí.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Elektrické Niro nabídne i řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti vozidla. Nebude tak chybět systém rekuperace energie při brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Systémy CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Nakonec Kia nezapomíná dodat, že na e-Niro se bude standardně vztahovat sedmiletá záruka (s omezením na 150.000 km), která zahrne i životnost akumulátoru a elektromotoru. Na české ceny si ještě musíme počkat. Nejprve totiž evropskou verzi elektromobilu čeká živá premiéra na pařížském autosalonu. Se zahájením prodeje se ale počítá na konec letošního roku.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků