Evropská anketa Auto roku 2019 má své finalisty. SUV je tu jediné!

Pořádně pestrý výběr mají porotci evropského auta roku. Budou vybírat z této sedmičky, kde nechybí ani elektromobil nebo malý sporťáček.

Organizace kolem ankety World Car of the Year zveřejnila seznam aut, které se budou ucházet o titul Evropské auto roku 2019, neboli COTY 2019. Následující modely vybrala porota. Tím se seznam omezil z dlouhého listu kandidátů na nominovanou sedmičku. V dubnu se pak dozvíme celkového vítěze.

Auto roku 2019 v ČR má pět finalistů! Utkají se i dva vozy z jednoho segmentu

Auto roku 2019 v ČR má pět finalistů! Utkají se i dva vozy z jednoho segmentu

Už nyní je jasné, že Volvo své letošní vítězství neobhájí. Do finále se nedostalo nové S60. Jednoduchá to nebude mít ani kategorie SUV. I přes stoupající prodeje tohoto segmentu se do sedmičky dostalo pouze jedno klasické sportovně užitkové vozidlo. A sice Citroën C5 Aircross.

Mezi finalisty se probojovalo i jedno ze tří aut s alternativním pohonem, tedy elektrický Jaguar I-Pace. Fanoušky sportovních kupátek potěší účast Alpine A110. Stejně jako v české anketě to bude zřejmě na ostří nože mezi Kiou Ceed a Fordem Focus - dvěma novinkami nižší střední třídy. Podobnost s českou anketou pak končí i atraktivní Peugeot 508. Navíc si ještě připočítejte nový Mercedes třídy A.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Přesně 4. března v nultý den na autosalonu v Ženevě uvidíme, jak porota složená z 59 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž větší země mají větší počet porotců, rozdělila své body. Přesně každý svých 25 bodů. Uvidíme vítěze, který titul převezme od Volva XC40.

Finalisté ankety COTY 2019 - evropského auta roku
Alpine A110
Citroën C5 Aircross
Ford Focus
Jaguar I-Pace
Kia Ceed
Mercedes-Benz třídy A
Peugeot 508

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 58 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků