Evropané americké vozy nechtějí. Ani Corvette

Koncern General Motors v Evropě opět neuspěl. Jak jinak se dá hodnotit výsledek snahy o prosazení svých amerických značek na zdejším trhu. Před dvěma lety se americký gigant rozhodl, že to na starém kontinentu zkusí s prodejem luxusních vozů Cadillac a ve stejné době došlo i na oficiální zastoupení modelu Chevrolet Corvette. Pro který General Motors vyhradil vlastní název Corvette, aby se zákazníkům nepletl s evropským Chevroletem, bývalým Daewoo.

Jenže dva roky jsou za námi a prodeje obou značek paběrkují. U sportovního modelu Corvette by se to dalo i pochopit, protože zákazníků podobných vozů není mnoho, ale na druhou stranu 1 300 prodaných vozů, které nabízí za cenu již pod dva miliony korun opravdové sportovní svezení není zrovna povzbudivý výsledek. Původní plány totiž počítaly s výrazně většími prodejními čísly.

Podobně je na tom i zmíněný Cadillac, který v Evropě propadl ještě více. Přes oficiální síť se v EU prodalo jen 2 500 vozů, což je čtyřikrát méně, než se počítalo. Vozy, které za vcelku rozumné peníze nabízí solidní motory a výbavy prostě nejsou Evropanům po chutí.

Za oběma nezdary jsou jistě podepsány zažité (ne)pravdy o tom, že americké vozy mají velké motory s ohromnou spotřebou, neudrží se v zatáčce a nebrzdí. A s podobnými fámami se jednoduše nebojuje snadno.

Situace již došla tak daleko, že General Motors plánuje zrušit smlouvu se společností Kroymans, která se v Evropě stará o prodejní a servisní síť. Koncern by chtěl v budoucnu řešit distribuci a síť vlastní cestou a na vše dohlížet přímo.

Těžko říci, jak vše dopadne, ale výraznější oživení se nedá jednoduše v konzervativní Evropě nedá očekávat. Pokud nebudou americké vozy více evropské, budou si u nás hledat zákazníky jen velmi těžko.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků