Evropané americké vozy nechtějí. Ani Corvette

Koncern General Motors v Evropě opět neuspěl. Jak jinak se dá hodnotit výsledek snahy o prosazení svých amerických značek na zdejším trhu. Před dvěma lety se americký gigant rozhodl, že to na starém kontinentu zkusí s prodejem luxusních vozů Cadillac a ve stejné době došlo i na oficiální zastoupení modelu Chevrolet Corvette. Pro který General Motors vyhradil vlastní název Corvette, aby se zákazníkům nepletl s evropským Chevroletem, bývalým Daewoo.

Jenže dva roky jsou za námi a prodeje obou značek paběrkují. U sportovního modelu Corvette by se to dalo i pochopit, protože zákazníků podobných vozů není mnoho, ale na druhou stranu 1 300 prodaných vozů, které nabízí za cenu již pod dva miliony korun opravdové sportovní svezení není zrovna povzbudivý výsledek. Původní plány totiž počítaly s výrazně většími prodejními čísly.

Podobně je na tom i zmíněný Cadillac, který v Evropě propadl ještě více. Přes oficiální síť se v EU prodalo jen 2 500 vozů, což je čtyřikrát méně, než se počítalo. Vozy, které za vcelku rozumné peníze nabízí solidní motory a výbavy prostě nejsou Evropanům po chutí.

Za oběma nezdary jsou jistě podepsány zažité (ne)pravdy o tom, že americké vozy mají velké motory s ohromnou spotřebou, neudrží se v zatáčce a nebrzdí. A s podobnými fámami se jednoduše nebojuje snadno.

Situace již došla tak daleko, že General Motors plánuje zrušit smlouvu se společností Kroymans, která se v Evropě stará o prodejní a servisní síť. Koncern by chtěl v budoucnu řešit distribuci a síť vlastní cestou a na vše dohlížet přímo.

Těžko říci, jak vše dopadne, ale výraznější oživení se nedá jednoduše v konzervativní Evropě nedá očekávat. Pokud nebudou americké vozy více evropské, budou si u nás hledat zákazníky jen velmi těžko.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků