Evropa tleská novému Superbu

Druhá generace velkého sedanu Superb se dočkala vlídného přijetí od veřejnosti i odborníků nejen u nás, ale i v zahraničí.

Za vše hovoří třeba nominace mezi sedmičku finalistů letošního ročníku ankety Auto roku, jejíž výsledky se dozvíme přesně za týden. Ale první ocenění na sebe nenechala dlouho čekat a jsou tu další. Trofej Zlatý volant 2008 si ve střední třídě odnáší z ankety německého časopisu Bild am Sonntag. Porota složená z expertních motoristických novinářů a známých osobností hodnotila parametry jako jsou chování vozu, prostornost, užitná hodnota a kvalita zpracování. Vůz získal nejvyšší známky také za reprezentativní vzhled, vyvážené proporce a výrazně bodoval v oblasti přínosu nových technologických prvků, jako jsou TwinDoor, 9 airbagů včetně kolenního pro řidiče či AFS.

Druhým významným oceněním je Velká automobilová cena Rakouska, každoročně pořádaná organizací ARBÖ. Experti, osobnosti veřejného života a čtenářů vybírali letos z celkem 36 kandidátů nejlepší a nejoblíbenější vůz roku 2008. Kombinací praktických výhod liftbacku a elegance sedanu získala Škoda Superb první místo v kategorii „Medium“. Již dříve přitom získal nový Superb v ČR ocenění Klubu motoristických novinářů „Technobest 2008“ za TwinDoor systém, dále např. polskou cenu „Nejkrásnější auto“, v Chorvatsku byl vyhodnocen jako „Nejlepší služební auto“, v Lotyšsku získal titul „Auto roku 2008“  a v Německu byl vyhlášen jako „Firemní vůz roku 2008“.

Tip: Přečtěte si náš první test nové Škody Superb.

Nové škodovky jsou známými sběrateli ocenění všech druhů. Jako příklad může posloužit Octavia druhé generace, která nyní vstoupila do prodejů ve své faceliftované podobě. Octavia II se stala automobilem roku nejen v České republice, ale také v Bulharsku, Bosně a Hercegovině, ve Finsku, Litvě, v Srbsku a Černé hoře, na Ukrajině a ve Velké Británii. Octavia získala rovněž prestižní cenu „Zlatý volant“, v listopadu roku 2005 udělila Octavii mezinárodní porota architektů, kritiků a umělců v Miláně titul „Nejkrásnější auto světa“, v České republice vyhrála soutěž o „Nejhezčí auto roku 2005“ a byla jí udělena „Národní cena za design“. To však zdaleka není všechno. Octavia dále získala ve Velké Británii titul „Rodinný vůz roku 2005“, vyhrála také české národní kolo ankety „Auto 1“ a v celoevropském finále prestižní soutěže „Auto 1“ obsadila celkově druhé místo, když suverénně vyhrála kategorii „techniků“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Superb

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků