Evropa se bojí o automobilky, souhlasí s pomocí pro Peugeot

Boj za záchranu Peugeotu se rozbíhá. Automobilka může získat záruky francouzské vlády za nové dluhopisy v objemu 1,2 miliardy eur. Evropská komise, která jinak státní pomoci soukromým firmám striktně odmítá, to Francii umožnila. Akcie automobilky zareagovaly na tuto zprávu růstem až o dvě procenta.
Evropa se bojí o automobilky, souhlasí s pomocí pro Peugeot

Francouzská vláda chce znovu podat automobilce PSA pomocnou ruku. Vláda firmě pomohla již loni v říjnu, a poskytla skupině záruky pro její úvěrovou skupinu Banque PSA Finance.

Státní záruka divizi Banque PSA Finance dočasně zajistila přístup k levným penězům. Peugeot tak přijal státní záruku až do výše sedm miliard eur výměnou za posílení vlivu státu v dozorčí radě, kam byli jmenováni zástupci vlády a odborů. Stát zároveň zřídil monitorovací skupinu, která sleduje situaci v automobilce - ta se nyní znovu komplikuje.

Ve středu automobilka předloží roční účetní závěrku ve které se očekává ztráta okolo pěti miliard eur. Celosvětové prodeje automobilky loni propadly o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Skupina proto již plánuje, že zruší 8000 pracovních míst ve Francii. Dále plánuje omezení provozu popřípadě uzavření některých továren.

PSA minulý týden uvedla, že kvůli propadu evropského automobilového trhu odepsala téměř třetinu účetní hodnoty svých továren a dalšího majetku.

V médiích se proto objevily spekulace o kapitálovém vstupu francouzské vlády do automobilky a státní tajemník pro rozpočet Jerome Cahuzac takovýto krok oficiálně připustil.

Pro finální souhlas s pomocí musí druhá největší evropská automobilka vypracovat plán celkové restrukturalizace. Peugeot a francouzská vláda k tomu dostaly od evropské komise termín půl roku. Francouzská vláda zároveň stále čeká na finální schválení své předchozí pomoci automobilce.

V případě nové pomoci by se znovu jednalo o vládní záruky, které by citelně zlevnily úpis nových dluhopisů úvěrové divize automobilky PSA Peugeot Citroën. „Záruky jsou nutné pro umožnění přístupu Peugeotu na finanční trhy a zamezení jakéhokoliv šíření nákazy do francouzského bankovního sektoru, která by mohla ovlivnit úvěrování,“ píše ve zdůvodnění Evropské komise. Jde však stále pouze o předběžný souhlas regulátora Evropské unie.

PSA Peugeot Citroën

  • Po německém Volkswagenu druhý největší výrobce aut v Evropě
  • V poslední době se však potýká s negativními dopady slabé poptávky na evropském trhu - loni zaznamenala pokles prodejů o šestinu na 2,97 milionu vozů
  • Firma, která působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota, snižuje svou produkci. Například dočasně omezila výrobu svých aut na Slovensku

Zdroj: E15.cz 
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků