Evropa bude jezdit na líh, v Česku se bude pouze pít

Po celé Evropě se stále více rozšiřuje podpora pro budování rafinérií, které budou vyrábět líh z obnovitelných zdrojů. Ten nebude ovšem sloužit pro konzumaci, ale jako palivo pro automobily. První velké rafinérie se již staví v Německu a nyní přišla na řadu i Velká Británie, kde dostalo zelenou budování první takové rafinérie, která bude zpracovávat obilí. Nový závod pro výrobu alternativního paliva dostane daňové úlevy a samotné palivo bude také daňově zvýhodněno. Dle posledních průzkumů je pouze otázkou času, kdy se přidají i další státy a začnou produkovat toto palivo.

Podle dostupných informací však mezi novátorskými zeměmi nefiguruje Česká ani Slovenská republika. Češti zákonodárci prozatím nepočítají s daňovými úlevami pro ekologické vozy, zato počítají s tím, že ty méně ekologické zdaní ještě více, čím chtějí občany motivovat k nákupu ekologických vozů. Ukazuje se, že osvědčený a chytrý model, tedy zvýhodnit ekologicky smýšlející občany, si v naší zemi místo ani tentokrát nenajde. Vítězí metoda biče a většiho biče... I proti takové se ale dá dobře bránit, třeba lihem...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků