Evoluce Range Roveru: Takto se vozy značky vyvíjí už téměř půlstoletí

Land Rover připravil video, ve kterém shrnuje 48 let historie svého ikonického modelu Range Rover. Všechno začalo prvním prototypem už v roce 1969...
Evoluce Range Roveru: Takto se vozy značky vyvíjí už téměř půlstoletí

Vizualizace ve videu ukazuje vývoj populárního SUV napříč čtyřmi generacemi. Zachyceny jsou také všechny klíčové milníky, včetně ukončení výroby původního dvoudveřového modelu před 23 lety či zahájení celosvětového prodeje vozu SVAutobiography Dynamic.

Historie modelu se začala psát už v roce 1969, kdy vzniklo 26 předprodukčních vozů Velar. Slovíčko Velare znamená v italském jazyce "zakrýt" a přesně to byl cíl tohoto prototypu. Ten měl totiž identitu původního automobilu udržet ještě nějaký čas pod pokličkou.

Uvedení prvního Range Roveru na trh přišlo v roce 1970. Jako jeden z prvních vozů nabízel stálý pohon všech kol a navíc byl oceňován za příkladný průmyslový design. Jako první byl také vystaven v pařížském muzeu Louvre.

Land Rover Classic vdechl život klasice ze sedmdesátých let

Land Rover Classic vdechl život klasice ze sedmdesátých let

O 11 let později přišla na svět čtyřdveřová varianta a rok na to už vozy Range Rover nabízely samočinné převodovky. Roku 1989 se SUV Land Roveru stalo prvním vozem s pohonem 4x4 vybaveným systémem ABS. O tři roky později už model dostal také elektronické řízení trakce a automatické elektronické pneumatické zavěšení. 

Vývoj značky Range Rover podle modelů:

  • 1969 Prototyp Range Rover (Velar)
  • 1970 Range Rover Classic (dvoudveřový)
  • 1973 Range Rover Classic (přípona C)
  • 1981 Range Rover Classic (čtyřdveřový)
  • 1994 Range Rover druhé generace (P38a)
  • 2001 Range Rover třetí generace
  • 2012 Range Rover čtvrté generace
  • 2014 Range Rover čtvrté generace s prodlouženým rozvorem
  • 2015 Range Rover SVAutobiography
  • 2016 Range Rover SVAutobiography Dynamic

K dalším důležitým změnám došlo v roce 2012. Range Rover představil první SUV s karoserií vyrobenou čistě z hliníku. O dva roky později přišla další novinka, a to v podobě polotautonomní technologie ATPC. Zjednodušeně se jedná o tempomat, který přizpůsobí jízdu každému terénu.

Video završuje nejnovější model SVAutobiography Dynamic. Osmiválec v útrobách je zkalibrován na točivý moment 680 Nm a zrychlení z klidu na stovku zvládne za pouhé 5,4 sekundy.

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Za téměř půlstoletí historie tohoto vozu se prodalo více než 1 700 000 kusů. Díky svému vzhledu a vlastnostem do každého terénu patří auto často do vozového parku královských rodin, úspěšných podnikatelů i celebrit. Výroba probíhá ve Velké Británii a vozy se vyváží do více než 170 zemí po celém světě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků