Evoluce Formule 1: Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Moderní volanty Formule 1 nabízí displej, všemožná tlačítka a přepínače. Oproti nim jsou ty historické spíše dětskou hračkou.
Evoluce Formule 1: Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Do netradičního videa se pustil tým lidí z Donut Media a výsledek stojí za to. Postupně jsou v něm představeny volanty monopostů Formule 1 napříč všemi generacemi. Na začátku je tříramenný volant Stirlinga Mosse, se kterým pilotoval svůj vůz v roce 1957. To je ale teprve začátek...

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

K velkým změnám začalo docházet od roku 1980, kdy do chodu vozů Formule 1 začala promlouvat vyspělejší technika. Objevují se první tlačítka, páčky pro řazení či digitální displej. Další pokrok nastal kolem roku 2000, kdy už volant zobrazoval také informace o motoru či brzdách. Umožňoval rovněž rádiovou komunikaci s týmem v boxech, řídil kontrolu trakce a při průjezdu pit lane pomáhal závodníkovi omezovač rychlosti.

A dnes? Volant monopostu Formule 1 zvládne navíc obsluhovat systémy pro snížení aerodynamického odporu na zadním křídle (DRS) a rekuperaci energie (ERS). Na volantu se nachází také "Drink" tlačítko, pomocí kterého může jezdec využít vaku s vodou a během závodu se napít.

Fotogalerie: Mistr světa formule 1 Kimi Räikkönen navštívil Ostravu 

Fotogalerie: Mistr světa formule 1 Kimi Räikkönen navštívil Ostravu 

Volanty se v dnešní době vyrábí z uhlíkových vláken a jejich hmotnost se tak pohybuje jen okolo 1,3 kilogramu. Slušné číslo, vzhledem k tomu, že obsahuje také digitální displej a celou řadu zmiňovaných knoflíků. Cena nejmodernějšího volantu F1 se pohybuje okolo 1,3 milionu korun, což je suma, ze kterou pořídíte zcela nový Mercedes-AMG C43 sedan.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků