Evoluce Formule 1: Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Moderní volanty Formule 1 nabízí displej, všemožná tlačítka a přepínače. Oproti nim jsou ty historické spíše dětskou hračkou.
Evoluce Formule 1: Jak se za desítky let měnil volant v královně motorsportu?

Do netradičního videa se pustil tým lidí z Donut Media a výsledek stojí za to. Postupně jsou v něm představeny volanty monopostů Formule 1 napříč všemi generacemi. Na začátku je tříramenný volant Stirlinga Mosse, se kterým pilotoval svůj vůz v roce 1957. To je ale teprve začátek...

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

K velkým změnám začalo docházet od roku 1980, kdy do chodu vozů Formule 1 začala promlouvat vyspělejší technika. Objevují se první tlačítka, páčky pro řazení či digitální displej. Další pokrok nastal kolem roku 2000, kdy už volant zobrazoval také informace o motoru či brzdách. Umožňoval rovněž rádiovou komunikaci s týmem v boxech, řídil kontrolu trakce a při průjezdu pit lane pomáhal závodníkovi omezovač rychlosti.

A dnes? Volant monopostu Formule 1 zvládne navíc obsluhovat systémy pro snížení aerodynamického odporu na zadním křídle (DRS) a rekuperaci energie (ERS). Na volantu se nachází také "Drink" tlačítko, pomocí kterého může jezdec využít vaku s vodou a během závodu se napít.

Fotogalerie: Mistr světa formule 1 Kimi Räikkönen navštívil Ostravu 

Fotogalerie: Mistr světa formule 1 Kimi Räikkönen navštívil Ostravu 

Volanty se v dnešní době vyrábí z uhlíkových vláken a jejich hmotnost se tak pohybuje jen okolo 1,3 kilogramu. Slušné číslo, vzhledem k tomu, že obsahuje také digitální displej a celou řadu zmiňovaných knoflíků. Cena nejmodernějšího volantu F1 se pohybuje okolo 1,3 milionu korun, což je suma, ze kterou pořídíte zcela nový Mercedes-AMG C43 sedan.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků