Auto dostalo baterii o kapacitě 63 kWh, kterou nyní řídí již druhá generace ovládacích prvků a softwaru s vylepšenými možnostmi chlazení a řízení pro nižší spotřebu. Zdroj: Everatti

Auto dostalo baterii o kapacitě 63 kWh, kterou nyní řídí již druhá generace ovládacích prvků a softwaru s vylepšenými možnostmi chlazení a řízení pro nižší spotřebu. | Zdroj: Everatti

Zadní kola pohání elektromotor skrze samosvorný diferenciál a parametry zní velmi slibně – na 96 km/h auto zrychlí za 3,7 sekundy, výkon činí 373 kW (507 k), dojezd má být až 320 kilometrů. Zdroj: Everatti

Zadní kola pohání elektromotor skrze samosvorný diferenciál a parametry zní velmi slibně – na 96 km/h auto zrychlí za 3,7 sekundy, výkon činí 373 kW (507 k), dojezd má být až 320 kilometrů. | Zdroj: Everatti

Vůz dostal karbonové prvky kapotáže s výraznými aerodynamickými doplňky typu zadního křídla po vzoru 964 RSR nebo předního lízátka. Zdroj: Everatti

Vůz dostal karbonové prvky kapotáže s výraznými aerodynamickými doplňky typu zadního křídla po vzoru 964 RSR nebo předního lízátka. | Zdroj: Everatti

Everatti se zaměřili na zachování typických vlastností 964 kabrio skrze delikátní práci s rozložením hmotnosti a ladění jízdních vlastností. Zdroj: Everatti

Everatti se zaměřili na zachování typických vlastností 964 kabrio skrze delikátní práci s rozložením hmotnosti a ladění jízdních vlastností. | Zdroj: Everatti

Pohon má být špičkový a v OEM kvalitě – na výběr je mezi motorem o výkonu 328 kW (446 k) nebo 373 kW (507 k) s pěti stovkami newtonmetrů. Zdroj: Everatti

Pohon má být špičkový a v OEM kvalitě – na výběr je mezi motorem o výkonu 328 kW (446 k) nebo 373 kW (507 k) s pěti stovkami newtonmetrů. | Zdroj: Everatti

Everatti Porsche 964 Zdroj: Everatti

Everatti Porsche 964 | Zdroj: Everatti

Silnější verze se rozjede na 96 km/h do čtyř sekund a díky 62kWh baterii ujede okolo 320 kilometrů. Zdroj: Everatti

Silnější verze se rozjede na 96 km/h do čtyř sekund a díky 62kWh baterii ujede okolo 320 kilometrů. | Zdroj: Everatti

Vozy vzniknou z již existujících šasi starších 911 – pokud klienti naznají, že je elektřina nebere, přestavbu je možné uvést do původního stavu a opět osadit spalovacím motorem. Zdroj: Everatti

Vozy vzniknou z již existujících šasi starších 911 – pokud klienti naznají, že je elektřina nebere, přestavbu je možné uvést do původního stavu a opět osadit spalovacím motorem. | Zdroj: Everatti

Everatti mají ve svém portfoliu Porsche 911 generace 964 ve formě kupé a Targy. K nim se nyní přidává i kabriolet. Zdroj: Everatti

Everatti mají ve svém portfoliu Porsche 911 generace 964 ve formě kupé a Targy. K nim se nyní přidává i kabriolet. | Zdroj: Everatti

Ty mohou budoucí majitelé podpořit objednáním příplatkového nastavitelného odpružení TracTive. Zdroj: Everatti

Ty mohou budoucí majitelé podpořit objednáním příplatkového nastavitelného odpružení TracTive. | Zdroj: Everatti

Zadní kola pohání elektromotor skrze samosvorný diferenciál a parametry zní velmi slibně – na 96 km/h auto zrychlí za 3,7 sekundy, výkon činí 373 kW (507 k), dojezd má být až 320 kilometrů. Zdroj: Everatti
Vůz dostal karbonové prvky kapotáže s výraznými aerodynamickými doplňky typu zadního křídla po vzoru 964 RSR nebo předního lízátka. Zdroj: Everatti
Everatti se zaměřili na zachování typických vlastností 964 kabrio skrze delikátní práci s rozložením hmotnosti a ladění jízdních vlastností. Zdroj: Everatti
Pohon má být špičkový a v OEM kvalitě – na výběr je mezi motorem o výkonu 328 kW (446 k) nebo 373 kW (507 k) s pěti stovkami newtonmetrů. Zdroj: Everatti
10
Fotogalerie

Everatti představují elektrické Porsche 964 RSR s výkonem přes 500 koní. Vzácný originál naštěstí neutrpěl

Snížit hmotnost, vyměnit spalovací motor za elektrický, zlepšit jízdní dynamiku – tradiční recept úpravců, kteří chtějí zachovat klasická auta pro moderní dobu.

Pokud jste při čtení titulku zpozorněli, nejste sami – my také. Že by někdo přestavěl jeden z pouhých 51 exemplářů 911 RSR generace 964 na elektřinu? To zní jako svatokrádež, ale k ní naštěstí nedošlo.

Firma Everatti, která se specializuje na restomody s elektrickým pohonem, tentokrát jako základ použila klasickou 911, kterou přebudovala v duchu RSR 3.8. Auto dostalo baterii o kapacitě 63 kWh, kterou řídí druhá generace ovládacích prvků a softwaru s vylepšenými možnostmi chlazení a řízení pro nižší spotřebu. Zadní kola pohání elektromotor skrze samosvorný diferenciál a parametry zní velmi slibně – na 96 km/h auto zrychlí za 3,7 sekundy, výkon činí 373 kW (507 k), dojezd má být až 320 kilometrů.

Vůz dostal karbonové prvky kapotáže s výraznými aerodynamickými doplňky typu zadního křídla po vzoru 964 RSR nebo předního lízátka. Dále zde máme ochranný rám uvnitř, zadní sedadla zmizela a ta přední jsou odlehčená plus navíc čalouněná od specialistů Bridge of Weir. Aktivní a adaptivní odpružení TracTive by mělo zvládat závodní okruh i výlety na okreskách, majitelé se také mohou těšit z konektivity skrze Apple CarPlay a Android Auto.

Detailnější údaje o rychlosti nabíjení a dalších typicky elektromobilních záležitost výrobce neuvádí, vyjma faktu, že se vůz dá nabíjet střídavým i stejnosměrným proudem, ale jde o showcar pro nalákání zájemců – jako víkendovka nám ale přijde velmi zajímavý.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud