EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

Na letošním autosalonu v Paříží představí Volkswagen elektrický koncept, který se založí na budoucím velkém rozšíření těchto modelů. Základ jeho techniky má být stejný jako u konceptu BUDD-e (na snímcích v galerii) představeného na letošním veletrhu CES. Ten má zcela rovnou podlahu, v níž jsou zabudovány akumulátory o kapacitě přes 100 kWh, dva elektromotory (jeden na každou z náprav) a maximální dojezd až 600 kilometrů. BUDD-e je stylizováno jako MPV, elektrický koncept pro Paříž však bude kompakt velikosti Golfu.

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Na elektromobilech je fantastické to, že si mohou výrobci hrát s vnitřním prostorem. Volkswagen libuje vnější rozměry Golfu, ale vnitřní prostor Passatu, což je zásluha zejména absence velkého spalovacího motoru vpředu, převodovky nebo palivové nádrže. Ve srovnání se stejně velkými konvenčními vozy najdeme v podélném směru o zhruba 240 milimetrů více místa. Vůz by měl být schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, to aby se vyrovnal například Chevroletu Bolt nebo Modelu 3 od Tesly.

Ze strany Volkswagenu nejde o pouhý výstřel do tmy či způsob, jakým odvrátit pozornost od stále nedořešené aféry Dieselgate. Vedle budoucího modelu postaveného na bázi pařížského konceptu vznikne elektrický kompaktní crossover, produkční BUDD-e, a dokonce i nástupce Phaetonu! To všechno chce značka zvládnout do roku 2025 s tím, že první vlaštovka vyletí z hnízda už za tři roky.

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Pařížský koncept má být revoluční, to znamená, že by nemělo jít o úplně běžný elektromobil. Podle informací britského Auto Expressu by měl mít každý řidič své vlastní číslo, které bude fungovat jako klíč uložený například v mobilním telefonu (něco podobného už představilo Volvo).

Hovoří se také o „přenosném“ klíči (VW ID), který by sloužil například pro sdílení nebo pronájem vozů. Toto řešení také uživatelům umožní uložit unikátní nastavení hlavních funkcí auta. To se hodí v případě, kdy auto putuje od jednoho řidiče ke druhému například ve firmě nebo v řadách rodinných příslušníků, fungovat by ale dokonce mělo i v různých modelech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků