EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

Na letošním autosalonu v Paříží představí Volkswagen elektrický koncept, který se založí na budoucím velkém rozšíření těchto modelů. Základ jeho techniky má být stejný jako u konceptu BUDD-e (na snímcích v galerii) představeného na letošním veletrhu CES. Ten má zcela rovnou podlahu, v níž jsou zabudovány akumulátory o kapacitě přes 100 kWh, dva elektromotory (jeden na každou z náprav) a maximální dojezd až 600 kilometrů. BUDD-e je stylizováno jako MPV, elektrický koncept pro Paříž však bude kompakt velikosti Golfu.

Elektromobily | Volkswagen | Premiéry | Hatchbacky

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Na elektromobilech je fantastické to, že si mohou výrobci hrát s vnitřním prostorem. Volkswagen libuje vnější rozměry Golfu, ale vnitřní prostor Passatu, což je zásluha zejména absence velkého spalovacího motoru vpředu, převodovky nebo palivové nádrže. Ve srovnání se stejně velkými konvenčními vozy najdeme v podélném směru o zhruba 240 milimetrů více místa. Vůz by měl být schopen ujet na jedno nabití až 400 kilometrů, to aby se vyrovnal například Chevroletu Bolt nebo Modelu 3 od Tesly.

Ze strany Volkswagenu nejde o pouhý výstřel do tmy či způsob, jakým odvrátit pozornost od stále nedořešené aféry Dieselgate. Vedle budoucího modelu postaveného na bázi pařížského konceptu vznikne elektrický kompaktní crossover, produkční BUDD-e, a dokonce i nástupce Phaetonu! To všechno chce značka zvládnout do roku 2025 s tím, že první vlaštovka vyletí z hnízda už za tři roky.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Život řidiče | Volkswagen | Volkswagen Golf

CES 2016: Ovládání gesty má už i elektrický Volkswagen Golf

Pařížský koncept má být revoluční, to znamená, že by nemělo jít o úplně běžný elektromobil. Podle informací britského Auto Expressu by měl mít každý řidič své vlastní číslo, které bude fungovat jako klíč uložený například v mobilním telefonu (něco podobného už představilo Volvo).

Hovoří se také o „přenosném“ klíči (VW ID), který by sloužil například pro sdílení nebo pronájem vozů. Toto řešení také uživatelům umožní uložit unikátní nastavení hlavních funkcí auta. To se hodí v případě, kdy auto putuje od jednoho řidiče ke druhému například ve firmě nebo v řadách rodinných příslušníků, fungovat by ale dokonce mělo i v různých modelech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků