EV koncept Volkswagenu bude revoluční jako Beetle

EV koncept Volkswagenu bude revoluční jako Beetle

V polovině tohoto týdne jsme informovali o plánech Volkswagenu týkajících se elektrických automobilů, přičemž první vlaštovka byla potvrzena pro letošní pařížský autosalon. Jde o model o velikosti Golfu, avšak vnitřním prostorem Passatu, což je dáno novou platformou MEB pro elektrické vozy. Podobně jako u vozů Tesla jsou akumulátory rovnoměrně rozmístěny na podvozku a samotný elektromotor mnoho místa nezabírá, nabízejí se tedy doslova hrátky s prostorem.

EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

Zatímco ve středu jsme měli pouze základní informace, nyní máme k dispozici také první snímky. Volkswagen je vypustil do světa jako upoutávku před premiérou vozu, přičemž ve srovnání s dnešní produkcí se jedná o tvarovou revoluci. Příliš hran nečekejme, v kurzu jsou nekomplikované linie a neobvykle pojaté osvětlení vozu. Volkswagen tvrdí, že bude koncept stejně revoluční jako první Beetle.

Tohle auto není pouze show car, ale skutečný náhled do budoucnosti. Do roku 2025 chce totiž Volkswagen postavit celkem čtyři elektromobily podobné koncepce (kompaktní crossover, MPV a luxusní limuzínu), přičemž produkční verze pařížského konceptu by měla vyjet na silnice už do tří let.

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Hovoří se o dojezdu okolo 400 kilometrů (u vozů Tesla je to možné už nyní) na jedno nabití a unikátní funkci VW ID, která umožní přenášet unikátní nastavení z vozu do vozu nebo vytvořit elektronický klíč pro případ sdílení automobilu v rodině nebo ve firmách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků