EV koncept Volkswagenu bude revoluční jako Beetle

EV koncept Volkswagenu bude revoluční jako Beetle

V polovině tohoto týdne jsme informovali o plánech Volkswagenu týkajících se elektrických automobilů, přičemž první vlaštovka byla potvrzena pro letošní pařížský autosalon. Jde o model o velikosti Golfu, avšak vnitřním prostorem Passatu, což je dáno novou platformou MEB pro elektrické vozy. Podobně jako u vozů Tesla jsou akumulátory rovnoměrně rozmístěny na podvozku a samotný elektromotor mnoho místa nezabírá, nabízejí se tedy doslova hrátky s prostorem.

EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

EV koncept Volkswagenu pro Paříž: Rozměry Golfu, prostornost Passatu

Zatímco ve středu jsme měli pouze základní informace, nyní máme k dispozici také první snímky. Volkswagen je vypustil do světa jako upoutávku před premiérou vozu, přičemž ve srovnání s dnešní produkcí se jedná o tvarovou revoluci. Příliš hran nečekejme, v kurzu jsou nekomplikované linie a neobvykle pojaté osvětlení vozu. Volkswagen tvrdí, že bude koncept stejně revoluční jako první Beetle.

Tohle auto není pouze show car, ale skutečný náhled do budoucnosti. Do roku 2025 chce totiž Volkswagen postavit celkem čtyři elektromobily podobné koncepce (kompaktní crossover, MPV a luxusní limuzínu), přičemž produkční verze pařížského konceptu by měla vyjet na silnice už do tří let.

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate  

Hovoří se o dojezdu okolo 400 kilometrů (u vozů Tesla je to možné už nyní) na jedno nabití a unikátní funkci VW ID, která umožní přenášet unikátní nastavení z vozu do vozu nebo vytvořit elektronický klíč pro případ sdílení automobilu v rodině nebo ve firmách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků