European LeMans series v Mostě

Poprvé v historii mosteckého autodromu se představily automobily, které se ještě před pár měsíci proháněly po závodním okruhu v Le Mans při slavné čtyřiadvacetihodinovce.
European LeMans series v Mostě
Na tuto událost, kterou si nemůže nechat ujít žádný fanda, přišel pěkný počet diváků, a tak závody slibovaly nejen kvalitní souboje na trati, ale také pěknou diváckou kulisu, která v poslední době na našich okruzích chybí.

Již při sobotním tréninku se bylo rozhodně na co dívat, neboť nejrychlejší vůz Audi R8 dosáhoval časů kolem jedné minuty a osmnácti vteřin. Pro českého diváka pak asi nejvíce zajímala posádka Enge - Janiš, která startovala s vozem Panoz.

V neděli pak ve 12.15 mohla začít startovní procedura pro celý závod, který se jel na 165 minut. Trošku zklamáním pro diváky byla účast pouze čtyř prototypů, které doplňovalo nepočetné pole devíti Porsche GT3. Celkem se tedy na startu objevilo třináct vozů, což není mnoho. Ve 13 hodin potom mohl začít samotný závod. Hned po startu poodjeli zbytku pole právě vozy Audi a Panoz s českou posádkou a začala stíhací jízda. Ta na rychlém mosteckém okruhu trvala poměrně dlouho a rozdíl mezi oběma vozy nepřekročil dvě vteřiny.

Asi po třiceti minutách však Audi začal pomalu poodjíždět Tomáši Engemu, aby v padesáté minutě závodu, kdy Enge odjel do boxů dosahoval náskok Audi deseti vteřin. Po výměně v týmu s českou posádkou usedl za volant Jaroslav Janiš a jeho časy na jedno kolo byly také velmi dobré. Asi pět kol po střídání Enge - Janiš se objevil v boxech i vůz Audi.

Tam výměna trvala o plných dvacet vteřin méně a již bylo téměř jasné, že za normálních okolností Audi vyhraje. Tak se i stalo. Naše posádka držela druhé místo téměř celý závod a až chvíli před koncem byla předstižena kvůli technickým problémům vozu Panoz.

Diváci, kteří si našli cestu na mostecký okruh určitě nebyli zklamáni a veliké poděkování je třeba poslat i organizárorům. Celá akce byla velmi dobře zabezpečena.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků