EuroNCAP zpřísní způsob hodnocení bezpečnosti

Tom  |  28. 08. 2008 07:07

Tak ten bavorák je teda humus

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2008 07:45

Jo to je humus. Po zavedení NCAP padl desítky let živený mýtus o bezpečnosti prémiovek. Ty dostaly většinou 2hvězdy. Zajímavé je, že to nikdo nerozmáznul. Např. OktaI měla v roce 1997 čtyři hvězdy, na kterých bohužel zůstala dodnes.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 08. 2008 08:09

Humus je trojka, pětka a výš jsou velmi tuhá a odolná auta.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 08. 2008 08:11

http://www.e34.de/e34/tests/Crashtest-520i.jpg

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  29. 08. 2008 17:51

http://www.chcizit.cz/2-765-tragicka-nehoda-na-slovenske-dalnici

Odpovědět  |   | 
Honza  |  28. 08. 2008 10:41

Tvrzení, že 3er(E36) z roku 1997 je humus ve srovnání s Octavií ze stejného roku je zcestné - Octavia byla v té době "úplně nové auto", zatímco E36 byla již dobíhající model... To znamená několik let rozdíl ve vývoji. Srovnatelné s E36 r97 by tu bylo např. Ford Mondeo první generace, ale i tak je to o rok mladší auto (1992 BMW x 1993 Ford). Chtěl bych vidět srovnání E36 a Modea..

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2008 15:27

Humus byl v tom, že vyplachovali veřejnosti mozky tvrzením o své vyjímečné bezpečnosti. Na tom mimo jiné stavěli svou "prémiovost". Ty zkoušky veřejně odhalily, že to byla lež. Na svých interních bariérových zkouškách na to museli přijít dlouho před tím. Interní zkoušky si automobilky dělaly již v sedumdesátých letech. Vývoj OktyI se začal kolem roku 93, v té době se žádné EuroNCAP zkoušky nedělaly a tedy je to shodná generace tj. před zahájením zkoušek NCAP.
Po roce 1997 to už nestačilo okecávat a mlžit. Koneckonců bmw se s podélně uloženým motorovým ingotem potýká s bariérovýma zkouškama dodnes. Má s tím potíže. A není divu jsou to ignoranti.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  28. 08. 2008 16:12

BMW vyrábí jedny z nejlepších aut, takže to nesouhlasím, navíc, když se Octavia vyvíjela tak brzo a uvedena byla r96, tak E36, když byla uvedena r93, tak musela být vyvíjena tak od roku 90... to stále nic nemění na neporovnatelnosti!!!!
Navíc tyhle prémiovky byly !! fakticky !! bezpečnější, na tom se nic změnit nedá - porovnejte si to s Mondeem, jak píšu výše.. NCAP hodnotí bezpečnost i podle signalizace zapnutých pásů, ale troufnu si říct, že průměrně inteligentní člověk by to do hodnocení nárazových zkoušek nezahrnul - vždyť kontrolka a zvuková signalizace mi pevnost skeletu karoserie nezvýší!! Ještě jednou tedy E36 byla ve své době bezpečné auto, dnes se jezdí v celkovém průměru všech aut rychleji a taky pokrok doby a techniky dal tomu, že máme bezpečnější auta... to je prostě vývoj. A "prémiové" se těmto automobilkám říká taky hlavně proto, že vyrábí např. luxusní, sportovní nebo výborně a nadstandartně vybavené vozy a že používají moderní a novou techniku, kterou např. VW začne používat později.. (viz takový Pre-Safe od Mercedesu, který mají bůhví jak dlouho)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2008 18:14

Patříte asi do skupiny věřících. První řada nezávislých testů v roce 1997 ukázala opak. A to hovoříme o tzv. pasivní bezpečnosti. Pokud bychom zabrousili do tzv. aktivní bezpečnosti u vozů v roce 1997, pak byste se možná v případě bmw divil, že o jejich bezpečnosti lze vážně pochybovat. Nicméně kdo věří tak věří. S tím se nedá nic dělat.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  28. 08. 2008 20:04

Jenže Vy stále nejste sto pochopit, že ta auta jsou úplně jiná "generace"... tudíž neporovnatelná

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  29. 08. 2008 07:43

Prosímtě, tebe asi jako malýho přejelo BMW, jinak nechápu tu zahořklost. Jasně řečeno je, že v 1997 byla E36 výběhový model a při srovnání s čímkoliv, co se s ní paralelně prodávalo na začátku devadesátých let, by byla podstatně lepší. Já osobně jsem boural v pětce z osmdesátých let čelně v rychlostech cca 30 + 70 a druhý den jsem šel hrát nohejbal. Kdybych tam tenkrát seděl v čemkoliv jiném z roku 89 (asi kromě LIAZky), tak tu dneska rozhodně nepíšu, viz http://www.autohificlub.cz/forum/13/331966

Odpovědět  |   | 
Jencinator  |  29. 08. 2008 08:30

chces srovnavat srovnatelne, tak E39 byla uvedena v roce 96 a kukni kolik ma hvezdicek.
Jses fakt bimbon srovnavat auto z roku 91 a auto z roku 96 nebo 97.
tak tu e36 ty bimbonu srovnej s favoritem. :) za zminku tez stoji, ze faceliftovana e36 nebyla nikdy testovana.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  28. 08. 2008 09:52

Uz se autor nekdy byl podivat v USA, aby si ten svuj blabol overil? Vliv obou agentur je zhruba stejny, jen nas nezajima NHTSA a Americany nezajima EuroNCAP. Podle vysledku v testech lze do urcite miry odhalit, co je pro kterou automobilku primarni trh a vypovidaci schopnost hvezdicek je dle meho cim dal tim vic blizka nule, protoze optimalizace na urcity naraz je vyssi prioritou nez celkova bezpecnost.

Nove hlouposti, kdy pod pojmem "bezpecnost" jsou chapany dalsi a dalsi nesmysly celou vec posouva do situace, kdy zacne byt lidem jasne, ze hvezdicky jsou zcela o nicem. Me osobne vzdycky pobavi, kdyz nejaka automobilka necha svuj vuz pretestovat, dopadne narazem stejne, ale protoze je ve standardu kontrolka na zapnuti pasu, dostane bodu vic. Hned se pri bouracce citim lip

Odpovědět  |   | 
Honza42  |  28. 08. 2008 10:59

Přesně tak, až budou body za ESP a další ptákoviny, tak už nám zbyde pro posouzení skutečné bezpečnosti jen ten obrázek po testu.

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  28. 08. 2008 18:44

I kdyby si jeden člověk díky upozornění zapnul pás, pak naboural a přežil, má signalizace cenu větší, než kdyby seděl v autě s 12ti hvězdičkama, ale bez pásu.

Signalizace nezapnutých pásů je určitě důležitá, ale v konečném výsledku může dát navíc maximálně 3 body z celkových 37 bodů. Stejně tak body navíc automobilka může získat testem bočního nárazu na sloup, který není povinný a za jeho absolvování může obdržet 2 body navíc, pokud dopadne dobře.

Já bych byl hned pro, aby signalizace zapnutých pásů byla povinná a to i pro zadní sedadla, alespoň by nikdo nereptal: "To se musím jako poutat i vzadu?!"

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  28. 08. 2008 21:44

signalizace zapnutých pásů je úplně na hov.no

máš se v autě pásat vždy a zcela automaticky. To prostě musí být reflex stejně jako, že si ráno vyčistíš zuby. O tom se prostě nepřemýšlí. V životě se mi nestalo, že bych si zapomněl zapnout pás. Prostě nechápu.

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  28. 08. 2008 22:20

Mě se to taky v životě nestalo... ale znám fakt hodně lidí, co si sednou ke mě do auta a myslí si, že pás je jen pro řidiče... když by do všech aut dávali upozorneni na vsechna sedadla, tak by se tihle lide naprosto minimalizovali. Osveta je pro normalni lidi docela mala... malokdo vubec vi, ze se musi poutat i vzadu a neni mu jasne proc.... vsichni nejsou tak sbehli, jako ctenari autorevue. :)

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  29. 08. 2008 08:29

Ja bych dal povinne signalizaci nezapnuti blinkru, za to bych dal tak 5 bodu navic. Kdyby to jen jednoho cloveka donutilo vcas zablikat a zachranilo jediny lidsky zivot, ma to smysl.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  29. 08. 2008 11:03

Naprosty souhlas. Pripominace jsou k h_ovnu. A to doslova. Sednu do auta a automaticky se poutam. Kdo to nedela je bud totalni vymastenec nebo zdravotne postizeny. To je proste jak imbecilni napis na zrcatkach americkych aut, ze auto v zrcatku je mensi nez ve skutecnosti... Za to bych taky pripisoval jednu hvezdicku. Vzdyt nejaky mene chapavy jedinec si to nemusi uvedomit...

Odpovědět  |   | 
507  |  29. 08. 2008 14:46

Presne tak.

Odpovědět  |   | 
Špizek  |  28. 08. 2008 22:16

Vetsich nesmyslu, nez signalizace nezapnutych pasu je uz fakt malo...
A k tvemu 1. odstavci - co kdyz si pas neda, naboura a prezije? Tuto variantu jsi opomnel, co ma pak vetsi cenu? Signalizace nebo 12*?

Odpovědět  |   | 
pepa  |  29. 08. 2008 07:49

Za smrtelne nehody ve mestkem provozu je v 95% odpovedne nepouziti pasu. Takze asi tak

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  29. 08. 2008 08:27

To jako myslis vazne?

Pokud bys ten smich nahodou nechapal: zapnuti pasu je vec ridice, konstrukce auta veci automobilky. Jestli si nekdo pas zapina nebo ne je jeho vec a me jako uzivatele to absolutne nezajima. Nechci srovnani, kde 2 auta maji stejny pocet hvezd, ale jedno za ko.kotiny typu pripominac pasu a druhe za skutecnou bezpecnost (brano v ramci toho, ze dnes uz to stejne nic moc neznamena).

Takze pokud nekoho zajima skutecna bezpecnost auta aspon pri tom typizovanem naraze, musi lovit v dilcich vysledcich, protoze ty celkove jsou k nicemu uz uplne.

A proc chces povinne pripominace dozadu? Jsi-li neschopny pasy svym spolucestujicim vysvetlit a nevypadat u toho jak debil, tak si takovou hovadinu klidne nech namontovat do sveho, ale nech normalni lidi na pokoji.

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  29. 08. 2008 12:13

Ty jsi ale hrozný sobec, nechápeš, že něco nemůže být podle tebe, ale většina lidí je jiného názoru? A nepochopíš, že to co si myslíš ty není prostě většinový názor?

Skutečná bezpečnost auta v reálu záleží nejvíc na tom, jestli je právě člověk připoutaný. A protože všichni nejsou tak chytrý jako ty, nebo já , tak Euroencap zohlednuje i to, jestli jsou tam nejake prostredky, ktere motivuji i Frantu z Horni Dolní spolecne s manzelkou i jeho detma, aby si pas vzali, i kdyz chlapi v hospode rikali, ze Pepa mel hustou bouracku a nemel pasy, protoze ty jsou uplne na houby, jelikoz kdyz je mas a nabouras, tak uhoris, preriznou te a je nevim co jeste. A hlavne aby si ho vzali i kdyz jedou jen tri kilometry do mesta do samosky. Mamo, proc se poutas, vzdyt jedem jen kousek...
(posledni veta pred smrti..)

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  29. 08. 2008 14:37

Wow, "vetsina"? Jsem sobec, protoze me zajima, jake jsou bezpecnostni zony a nezajimaji me hlouposti jako je pripominac pasu? Povazujes tedy vetsinu za hlupaky, kteri pripominac potrebuji?

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  29. 08. 2008 14:43

Nepřekrucuj, víš dobře, že jsem to myslel tak, že ty považuješ 3 body z 37 za nesmírně důležité v porovnávání bezpečnosti.

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  28. 08. 2008 10:09

Hlavne by mali zvýšiť rýchlosť pri nárazoch .

Odpovědět  |   | 
lunochod  |  28. 08. 2008 14:22

Tak to je jasné, Boleslav Motor Werke, se svými nevyváženými výsledky (tuhle 4*, tuhle 5* na třetí pokus), už nebude mít šanci plný počet bodů pro své modely získat ...

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  28. 08. 2008 18:51

Nad tím testem Roomsteru jsem docela přemýšlel a přijde mi to jako kdyby koncern nechtěl aby měl 5 hvězd. Neříkejty mi, že pri interních testech nepřišli na problém s kabeláží..

A ta narážka na Škodovku a její bezpečnost.. vzpoměň si jaké auto bylo v roce 1999 nejbezpečnější ve své třídě?
Teď je s bezpečností rozhodně nad průměrem, Fabii II uteklo 5 hvězd o blbý jeden bod, které nebyl udělen za debilní detail (problém byl se zámkem zadních dveří, který se uvolnil) - to uvolnění spočívalo v tom, že se přecvaknul do druhé polohy, kdy jsou dveře pořád zajištěné.

Odpovědět  |   | 
petr  |  29. 08. 2008 16:13

"A ta narážka na Škodovku a její bezpečnost.. vzpoměň si jaké auto bylo v roce 1999 nejbezpečnější ve své třídě? "

První testovaná Škodovka byla Fabie a to v roce/ročník 2000, ale Toyota Yaris (2000) dopadla líp. Tedy odpověď na tvou otázku je Toyota Yaris

Fabia:
http://www.euroncap.com/tests/skoda_fabia_2000/75.aspx

Yaris:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_yaris_2000/74.aspx

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  28. 08. 2008 20:34

no asi je to sobecke, ale radsi budu mit bezpecne auto, ktere mi pomuze prezit pri srazce s autem, nez aby na ukor bezpecnosti a i designu se prznili auta na ochranu chodcu. zvlast, kdyz ve vetsine pripadu za stret muzou chodci.

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  28. 08. 2008 21:46

jo, je to sobecké. Jsi náš (modrý) člověk

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  28. 08. 2008 22:54

modry? proc jako modry? myslis politiku? tak to si se seknul. ale pokud vyloucim ozraly ktery te zabujou i kdyby jeli v penovem aute, tak si za to muzou vzdy chodci sami. pro me v aute je dulezita ochrana vuci narazu ciziho predmetu. a klidne si me mej za modroptaka

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  29. 08. 2008 12:17

Ta holcicka co ji nedevano srazil ten chlapek, kdyz prechazela pres prechod, kde byl dokonce jeste policajt se zvednutou placackou, si za to taky mohla sama. Mela predvidat, ze tam vjede nejaky silenec vid? Zajimalo by me, jak by jsi mluvil, kdyz by to byla tvoje dcera a prave diky tomu, ze auto melo misto 1* z ochrany chodcu 3* , by dcera kvůli tomu neměla zlámané obě nohy a poškozenou páteř.

Odpovědět  |   | 

podle videii a vseho moznyho si za tio chodci muzou ve vetsine procenta sami
at udelaj teda penovy narazniky...

Michael Toms

Odpovědět  |   | 
Koala  |  29. 08. 2008 08:02

To už tu kdysi bylo v době, kdy začínali jezdit tramvaje. Tehdy se jim na čumák přidělávaly měké plochy, něco jako gauče proto, aby chodci nárazem nebyli zraněni nebo zabiti. Dopadlo to tak, že chodci se na těchto plochách začali vozit bezplatně. Potom to bylo odstraněno a nahrazeno normálním kovovým nárazníkem.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  29. 08. 2008 11:19

1. zvýšit nárazovou rychlost (jak to dalo zabrat bezpečné laguně...) a hvězdičky nahradit srdíčky (aby se neporovnávalo neporovnatelné)
2. oddělit (nechat oddělené) hvězdy za bezpečnost posádky, bezpečnost dětí a chodců
3. stejné podmínky pro všechny kategorie vozů (rád bych se dozvěděl, o kolik je bezpečnější např. Q7 vs. fiat 500 - na youtube bylo docela "pěkné" video vzájemného střetu)
4. za různé nápisy a připomínače udělovat závity pro ty, kteří jich mají míň
5. přidat jiný úhel/přesazení nárazu a náraz zezadu vč. zavazadel (když to např nedobrzdí nějaký kamion)
6. pčidat střet s kamionem (sice bych zde asi ani neočekával nějaký bodový zisk ale aspoň by si někteří přestali myslet, že jejich BMW či co je bezpečné)

Odpovědět  |   | 
E-,aisjcz  |  29. 08. 2008 14:37

7. přidat náraz pod úhlem 45° nárazníkem jiného auta na dveře řidiče. Konečně by se vidělo, kdo má výstuhy pro parádu
8. zavést crash testy autobusu a hlavně patrových a kutálet je přes střechu

Odpovědět  |   | 
petr  |  29. 08. 2008 16:59

ad 1) souhlas, už takhle mají některá auta maximum bodů za náraz zepředu i zboku (Focus a ten Nissan s tím hnusným blbě zapamatovatelným jménem )
ad 2) to už je
ad 3) je nemožné poslat proti sobě všechna auta, tedy finančně nemožné
ad 4) já bych je zavedl jako povinnou výbavu každého auta stejně jako je to teď s ABS apod. a v crashtestech by to tím pádem nemuselo být vůbec
ad 5) snad se dočkáme, američani testy nárazu zezadu už dělají (testují ochranu krční páteře)
ad 6) http://www.youtube.com/watch?v=cQxMOPc492s

Tady jsou další zajímavá videa:

Crashtesty Volva:
http://www.youtube.com/watch?v=qIQ2VI7pJ1o&feature=related

Souboj BMW vs Volvo ve 150 km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw&feature=related

A nakonec Clive story
http://www.youtube.com/watch?v=DUkyBU4MSWY&feature=related

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  29. 08. 2008 18:08

ad 3) já nemyslel proti sobě posílat každé auto s každým. Jen nechat pro všechny kategorie stejné limitní hodnoty pro určování procentuelního zisku. Teď se nedá porovnávat zmíněný fiat 500 má x hvězdiček a Q7 y hvězdiček, protože jsou zařazena v jiné kategorii vozů. Tak jsem to myslel

Odpovědět  |   | 
507  |  29. 08. 2008 14:45

Pánovi Duchoňovi odkazujem, že Citroen C6 získal za chodcov plné hodnotenie-štyri hviezdy.

A EuroNCAP-aby zvíšili rýchlosť pri náraze na 90km/h a obohatili to aj o náraz s nákladiakom.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 24 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry