EuroNCAP: Volkswagen Passat má pět hvezdiček

Nový Volkswagen Passat získal v testech bezpečnosti EuroNCAP pět hvězdiček za celkových 34 bodů. To jen dokazuje, že současné testy by měly poněkud přitvrdit; de facto každé nové auto se může pochlubit z hlediska EuroNCAP stoprocentní ochranou, bohužel v reálném nárazu to může dopadnou zcela jinak.

Za čelní náraz obdržel Passat 14 bodů (88 %), zatížení hrudníku a nohou bylo velmi malé. Hrozí ale poranění kolena řidiče o sloupek řízení. V testu bočního nárazu získal Passat maximum 18 bodů (100 %), další dva body získal za upozornění na nepřipoutaného řidiče a spolujezdce. Celkem tedy 34 bodů. Za ochranu dětí má Passat 38 bodů (74 %) a za ochranu chodců 17 bodů (47 %).

Celkem:

  • přední náraz: 14 (88%) 
  • boční náraz: 18 (100%)
  • připomínač pásů: 2
  • celkem: 34 (*****)
  • ochrana chodců: 17 (47%)  
  • ochrana dětí: 38 (78%)

Poznámka: Passat testy opakoval, při druhém testu výrobce pozměnil funkci okenních airbagů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků