EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu. Jaké hodnocení nakonec tři posuzovaná auta dostala?
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Testy Euro NCAP se poprvé uskutečnily v roce 1997. Od té doby neustále poskytují zákazníkům cenné informace při výběru bezpečných vozů. Teď European New Car Assessment Programme otestoval další automobilové novinky na trhu. Nárazovými testy prošly Audi Q2, Hyundai Ioniq a Ford Edge. 

Tyto tři modely mají i jednu společnou vlastnost. Dostaly se do výběru 30 kandidátů v soutěži o titul evropského Auta roku 2017. Do finálové sedmičky ale nakonec nepostoupil ani jeden z těchto vozů. Dařilo se jim lépe v testech Euro NCAP?

Audi Q2 ★★★★★Klepněte pro větší obrázek

První generace městského SUV je druhým nejmenším vozem Audi. I přesto je bezpečnost na vysoké úrovni. V ochraně dospělých získal vůz 93%, o něco nižší hodnocení (86%) dostalo audi v kategorii bezpečnost dětí při nárazu. Shodně po 70 procentech získalo auto za ochranu chodců a použité bezpečnostní systémy. Celkový výsledek je plných pět hvězd.

Hyundai Ioniq ★★★★★Klepněte pro větší obrázek

Model Ioniq je jednou z největších novinek automobilky Hyundai pro letošní rok. Největší rival Priusu si v bezpečnosti dospělých připsal 91%, u dětí to bylo 80 procent. Inženýři po crashtestech Ioniqu ohodnotili také bezpečnost chodců. Za tu získal Ioniq 70%, zatímco za bezpečnostní systémy 82%. Celkem se na vysvědčení rovněž ocitlo pět hvězdiček

Ford Edge ★★★★★Klepněte pro větší obrázek

Druhá generace crossoveru od americké automobilky uzavírá trojici nově testovaných vozů. Vůbec nejvyšší hodnocení získal tento konkurent Audi Q5 za použité bezpečnostní systémy - 89%. Bezpečnost dospělých byla po sérií nárazů ohodnocena 85 procenty. Za ochranu dětských pasažérů si vůz připsal 76%, za bezpečnost chodců přidělili inženýři 67%. Ani nový Edge se tedy nenechal zahanbit a odnáší si pět hvězd.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků