EuroNCAP: pět hvězdiček jen s ESP

17 komentářů

Leonardo Cupránek
7. listopadu • 13:21

No řekl bych, že i podprůměrně inteligentní kupec auta umí uvažovat ve stylu: "Príma, má to 5* za pasivní bezpečnost a k tomu ještě ESP a navíc (dle jiných testů) výborné jízdní vlastnosti a náhon 4x4 - tak to bude bezpečné, jdu do toho".Jinak já bych byl pro to, aby auta dostávala hodnocení jednak za pasivní bezpečnost ale dále nějaké jiné hodnocení i za jízdní vlastnosti. A řidiči by mohli také dostávat nějaké "hvězdičky" - za získání řidičáku jen jednu a pak za nějaké pokročilé kurzy a léta/kilometry bez nehody hvězdičky další.
A od toho by se pak třeba mohly odvozvat i rychlostní limity: kdo má 5* za bezpečnost vozu, 5* za jeho jízdní vlastnosti a 5* za kurzy zvládání krizových situací a X let bez zaviněné nehody, mohl by třeba konečně jezdit těch 160 na dálnici (stejně má natrénováno 250 z dojčlandu) a někdo, kdo holt má 3x po jediné hvězdě by třeba měl limit 110km/h, nesměl by na slinici za mlhy či náledí, nesměl by do center velkých měst (vždyť má po ruce Park&Ride), nesměl by do levého pruhu dálnice, atd... :-D
Stejně tak by se asi měl brát zřetel na počet hvězdiček za ekologii (jaké má "euro") a minimálně do center měst nepouštět nic horšího, než Euro3, lidem s čtyřkou a víc dát nějaké bonusy (jako kompenzaci za to, že investovali do ekologičtějšího vozu - nebo z nich zrušit DPH) a autům, která nemají ani katalyzátor, vystřihnout aspoň 10tisíc/rok ekologickou pokutu (když už bohužel platěj údajně ekologickou spotřební daň z paliv ve STEJNÉ VÝŠI).

no name
7. listopadu • 16:12

No k těm jízdním vlastnostem - jaké budou objektivní měřítka? Losí test? Přetížení v zatáčce? Ok, ale pak je třeba říci, že výsledek bude extrémně závislný na pneumatikách, jejich typu, rozměru apod. Navíc výsledek bude extra závislý na počasí, určitě lze říci, že test v 15 a 30C bude mírně rozdílny. Takže zachovat stejné srovnatelné podmínky ani nejde. U testu v laboratoři to naopak jde.

Leonardo Cupránek
7. listopadu • 16:53

Srovnat jízdní vlastnosti bude asi stejně obtížné, jako srovnávat bezpečnost, nebo spotřebu, atd...Srovnání bezpečnosti v laboratoři také závisí na mnoha faktorech v realitě to může být trochu jinak.Co se týče pneumatik, tak když už mne někdo nutí kupovat rychlostní index W, tak nechť také povolí je využít. Nebo jinak: tipnul bych si, že špatné gumy (Matador, ...) v 18'' a indexu W ani neexistují. A rozdíly mezi existujícími (michelin, goodyear, continental) sice budou, ale ne dramatické.

Jogurt
7. listopadu • 21:01

Ehm, jsi asi nikdy neměl tu čest jet na Michelin Primacy. Jsou tak "skvělé", že nehodlaly zatáčet ani při běžné víkendové jízdě a na mokru jsem si vzpomněl na to jak identicky nebrzdily na asfaltu před 15 lety Matadory MP užaninevímkolik. takže za 14 dní po montáži šly dolů a pneuservis se kupodivu ani nevzpouzel. Že by věděl proč?
Ale pokud EuroNSDAP zavede limit pro pět hvězd montáž ESP, pak se asi vrátí o nějakých 5-7 let zpátky. Kromě vyslovených socek má dnes stabilizaci snad už skoro každé auto.

Leonardo Cupránek
8. listopadu • 13:13

No bohužel starší auta ESP nemají, jejich majitelé z ekonomických důvodů obouvaj Matadorky, v současných testech by nedostala možná ani jednu hvězdu... a přesto pro ně platí stejné limity. Divné...

Fénix56
7. listopadu • 1:41

To zas budou zákazníkům motat hlavu. Resp míchají do sebe aktivní i pasivní bezpečnost. Hvězdičky mají určovat pasivní. Pro aktivní může být druhý test, který s ebude uvídět odděleně. Měli přidat 6 hvězdičku a do ESP nešťárat. Já ho nemám a dokud jsem do zatáčky nevletěl ke dvou kilům, tak mi nikdy mi nechybělo. Nyní si každý bude myslet, že když si pořídí pár těch elektronických kokotin, tak že zcela posune fyzikální zákony a rázem bude nesmrtelný. Na silnici vás drží zdravý úsudek, někdy pneumatiky. Elektronika pomůže (někdy rozhoduje i málo) nicméně není všemocná. Dokud to nemá normální předek, jako Phantom, tak je každá bouračka o zdraví. PS: a přimlouval bych se zavedení testu ve vyšších rychlostech.

Zelí
8. listopadu • 20:25

Zapomněli na zimní gumy, ty jsou za šest hvězd pro Hřebíka.

Dusan
7. listopadu • 6:51

Zvyseni rychlosti znamena zahodit vsechny minule testy a do toho se nikomu moc nechce.

X321654
7. listopadu • 7:54

Ja jsem spis pochopil ze ma zajem o rozsireni testu o dalsi zkousku treba na 100km/h (nebo 120÷130km/h).
Problem budou mit ve zkusebnach, protoze jim auta budou litat po takovem narazu po cele zkusebne. ale mohlo by to mit vliv na zvyseni bezpecnosti na silnicich i vozu, protoze auta z testu pri 50km/h nejsou az tak moc znicena a panaci maji same zelene zony, ale pri dvojnasobne rychlosti to bude uplne jiny pohled.
Az si budete ridit auto, o kterem vite, ze se po narazu ve stovce zalisujete do plechu jako sardinka do konzervy, upravite mozna styl jizdy. Rada lidi ted koukne na pet hvezdicek a riti se po silnicich hlava nehlava.
Jinak souhlasim, ze zahrnout ESP do narazovach testu nema smysl, ale at udelaji druhou skalu, kde bude hodnoceno ABS, ASR, ESP a jine. V reklamnim letaku najdete, ze ma auto ABS, ale ktere generace, 7 nebo 10? totez plati i o dalsich systemech.

mvb
7. listopadu • 10:36

presne... tim se dosahne mozna jen toho, ze automobilky do malych aut budou montovat zastarale esp... a nove mozna nebude moznost ani objednat...

Dusan
7. listopadu • 8:42

Problem je, ze dalsi test znamena dalsi znicene auto plus rezii kolem testu a to znamena zvysene naklady. EuroNCAP je organizace se vcelku omezenym rozpoctem a presto s ambicemi otestovat vsechny vyznamne vozy na trhu.

tom
7. listopadu • 10:55

při dalším "testu" - posouzení zda to má ABS, ESP a pod. auto nezničí, jen se ohodnotí výbava

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X321654
7. listopadu • 14:01

Presne tak jsem to myslel, neni treba pri hodnoceni aktivnich systemu auto rozbit, to at si nechaj na crash test, ale aby to nebylo jen metodou ABS ma? Ma. Splneno! Ale aby se take hodnotilo jaky typ ma konkretni model vozu. Ono se pak pozna, kde automobilka setri, kdyz muze jit s cenou dolu treba o 150kKc.
Musi se vsak take rici, ze na to ma vliv rada dalsich faktoru a nejsou to jen gumy. Jedna karoserie ma radu motorizaci a tedy i radu rozdilnych druhu brzdovych soustav a nekdy i ruzne cele podvozkove skupiny, jak to chteji hodnotit.
Jak roztridi jednotlive aktivni systemy podle kvality?
Pro jednoduchost to stejne skonci jen pouhym odfajfkovanim a nic se nevyresi. Narazove testy jsou v tomto velmi objektivni.

martan
7. listopadu • 9:45

Ja som bol doteraz v tom, ze tie auta maju zadara od vyrobcu na otestovanie. Samozrejme s tym, ze spat ho uz nevratia vcelku. Oni si musia vsetky tie auta kupovat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
7. listopadu • 10:05

"Who funds the crashed car models used in Euro NCAP’s tests?
Each member of Euro NCAP pays to have at least one car model tested each year. Car manufacturers can also request that their car is tested. In such circumstances, they pay for the testing. However, they have no control over the publishing of the results. Euro NCAP obtains the cars in a number of ways. In each case, care is taken to ensure that the cars are built to normal production standards. It is clearly important to ensure that we do not test cars which are specially prepared for us. Normally, the cars are paid for by the sponsor of the tests."Takze automobilka plati jen vyzadane testy, povetsinou opakovani po prusvihu.

tom
7. listopadu • 10:53

Protože pokud by jim automobilka přivezla na podvalníku nějaké auto na test, bude vždy podezření, že se jedná o extra kousek, který vyjímečně udělali pořádně ;-) . Automobilky si dělají v rámci vývoje a homologace vlastní testy.

martin
8. listopadu • 19:29

blbost, dneska už si žádná automobilka nedovolí auto prodávat bez testu.Co kdyby takový testík opla náhodou zaplatil třeba "sponzor" z renaultu a testík nedopadl pro opel zrovna dobře. Každá automobilka dá auto ráda a pak si celý testík hlídá

Doporučujeme

Články odjinud