EuroNCAP: Dacia Logan má tři hvězdičky

59 komentářů

Karel
6. července • 13:43

halóóó...   ZELENANÁNO... kde jsi ? Tvé odborné komentáře ke všemu co souvisí s Loganem jsou kde ? 3 hvězdičky to jsi nečekal co ?  No hlavně,že jsi mě kritizoval, když jsem prohlásil že dveře u Logana po zabouchnutí znějí a zavánějí lacinou plechařinou ...

Dr. Taby
8. července • 15:01

Tady Dr. Taby - koukni na dacia.phorum.cz a tam uvidíš co chceš. A dobrá zpráva pro všechny majitele a příznivce značky Dacia - právě se zakládámě klub.

sten
4. července • 22:25

Já nechápu proč se tu všichni rozčilují. Uvědomte si, že pokud se čelně potkáte s LOGANEM (předpokládám, že ho tu nikdo nevlastní), máte díky jeho špatné kvalitě mnohem větší šanci na přežití. Každý přecí ví, že když ušetří na kvalitě, tak hodně riskuje.

ITTI
5. července • 21:09

A když se potkáš s Tatrou, tak to nepřežiješ ani s 5*****čkovým autem, takže fakt se tu řeší pseudoproblém, viz. odkaz:
http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A050705_204356_krimi_lkr

kuk
29. června • 16:35

Dacia Logan
Hodnocení dospělých uživatelů
Hodnocení chodců Hodnocení z hlediska bezpečnosti dětí

Výsledky testů: Předek 8 (50%) Strana 11 (61%) Celek 19 Chodec 5 (14%) Bezpečnost dětí 31 (63%)
Prokázalo se, že konstrukce Loganu je pevná a auto obdrželo tři hvězdičky v kategorii bezpečnosti dospělých. Při čelním nárazu byla figurína řidiče vozidla vysoce zasažena v oblasti hrudníku. Velká zátěž byla také zaznamenána při nárazu ze strany.
Hodnocení bezpečnosti auta pro přepravu dětí bylo vcelku dobré. Ale hodnocení bezpečnosti chodců a ostatních bezbranných účastníků provozu bylo velmi nízké.
Ochrana při nárazu
Čelní náraz (řidič) Čelní náraz (pasažér) Boční náraz (řidič)
Přední náraz Airbagy u řidiče i spolujezdce pracovaly velmi spolehlivě, ale zranění hrudníku, hlavně u pasažérů, byla četná. Zatímco prostor pro nohy se zdeformoval jen minimálně, kontrola posunu spojkového a brzdového pedálu ustoupila do pozadí na úkor poranění nohou řidiče. Při testu se také zablokoval brzdový pedál a tím je značné ohrožena bezpečnost chodidel řidiče. Dále hrozí poranění kolen o hřídel volantu a jeho držák.
Boční náraz Model řidiče vozila zaznamenal velkou zátěž v oblasti hrudníku, ale jeho břicho a oblasti pánve byly ochráněny. Přesto bylo hodnocení sníženo, protože nerealisticky zhotovená figurína zmenšila následky, které se při čelním nárazu projeví u živé osoby
Bezpečnost dětí Ve vozidle se nachází ruční spínač airbagu pro pasažéry. Tohoto spínače nelze užít, pakliže je zapnuté zapalování vozidla. Pokud se o to někdo pokusí, objeví se varovné světlo.
Doporučené zádržné systémy byly „Britax Romer Duo Plus“ vestavěný v předním obložení a „BabySafe Plus“ vestavěný v zadním obložení. Oba instalovány s použitím dospělých pásů. Poskytují všestrannou ochranu. Při testu byly obě figuríny dětí velice dobře ochráněny při bočním nárazu, ale při čelním nárazu bylo mladší dítě zraněno v oblasti krku a model tříletého dítěte zaznamenal značnou zátěž v oblasti hrudníku.
Bezpečnost chodců Na místě, kde je největší pravděpodobnost dopadu hlavy dospělých i dětí je umístěno jakési čalounění. Ale blatníky, obložení kapoty, ani nárazník neposkytuje při nárazu žádnou ochranu.
Historie modelu & Testované bezpečnostní vybavení Standardním vybavením Dacia Logan jsou dva přední airbagy a ABS. Auto se v současné době nevyrábí pro pravosměrný provoz.

Tom
29. června • 10:26




BMW 3-series
2000/2001

 
 

BMW 3-series
1997

 



Mercedes C-class
2001

 
 

Mercedes C-class
1997

 
 



Peugeot 406
2001

 
 

Peugeot 406
1997

 



Audi A6
1998

 
 
Tak toto rikaji stranky http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=2 a jak je videt, starsi auta jensou take prave oslunujici, ale stoji mnohdy i 5x vic, takze bych to nevidel zase jako tragedii.
 

Dusan
29. června • 19:48

Uvedene vysledky naopak ukazuji, ze pet let stara ojetina stojici podobne jako novy Logan ma ctyri hvezdy oproti trihvezdickovemu Loganu.

Vita
7. července • 0:21

Tak věř * .Myslíš ,že ty ojetiny s málo * budou bezpečné?? Raději byx totalschaden s těmi ojetinami ,než s ...jak se ten rumunskej vrak jmenuje? Jinak já rád bezpečí a tak 8 pytlů + DSC III mě dává dobrou šanci na přežití.

marepa
4. července • 9:09

no ja nevim.. srovnavat logana s mercedesem :)

Jony
28. června • 23:45

Neudelali ten crash test trochu pozde, vzdyt se prodava uz pres pul roku....
 

patrik
28. června • 22:50

Přátelé, neměli byste chuť iniciovat NCAP otestování nějaké typické české ojetiny (třeba felicie), abychom se přestavli bavit  style m "coby kdyby" a viděli suché výsledky? To lze zařídit i tak, že nějaká důvěryhodná organizace kontrolovaný test provede podle metodiky NCAP (právě Logan takovým testem před časem v prošel a Renaulti brali výsledky dost vážně). Případně: nemáte odkaz někam, kde třeba takové crashtesty ojetin jsou?
 

LYŽAŘ
28. června • 19:34

To je docela zábava jak lidé mění názory. Když obdržel pět hvězd malý Modus tak se diskutovalo o zaplacenosti euroNCAP, o celkově nesmyslném hodnocení tohoto sdružení apod. Jakmile Logan dostane hvězdy tři, tak okamžitě je každý rodilý bezpečák a pro pět hvězd u auta je schopen se i oběsit. Pokud si pamatuji, tak samo vedení Renaultu při uvedení Logana veřejně počítalo se třemi hvězdičkami. Já myslím že je to dobrý výsledek. Každý hrdina zde vypráví, jak by si raději koupil tříletou až pětiletou ojetinu, které ovšem mají ty výsledky z valné většiny horší.

Saman
28. června • 18:07

Tak sem se tak jednim ockem kouknul na stranky Euro NCAP a zas tak spatne Logan nedopadnul, kdys to srovnam s ostanima malejma rodinejma autama, tak je to celkem prumer. Kuprikladu Alfa 147 rv.2001 je na tom o poznani hur nes Logan co do rude barevnosti panacku a hvezdicky ma taky 3. Rozhodne bych radsi pri celnasu sedel v Loganoj nes v Alfe 147 . Za ty prachy je Logan bezpecnej as moc.

ITTI
28. června • 18:47

Něco podobného jsem měl v příspěvku viz. výše na mysli. Je to tak, relativně nová auta někdy z doby vzniku kolem r. 2000 na tom nejsou také až na výjimky nic-moc, seč se to může nelíbit a znovu opakuji: Logana nemám a nikdy mít nebudu.

hyundai2
28. června • 19:01

Ja to povazuju za peknej vysledek. Porovnavat to s pet let starym volvem s80 je pekna blbost, protoze stejne se nikdo nebude rozhodovat mezi novym loganem a starou s80 - ceny nahradnich dilu, spotreba, atd. je proste nekde jinde. Je prece jasny ze i 8 let stary MB S bude bezpecnejsi nez logan, ale proc to takhle srovnavat. S Polem to srovnavat taky nejde - pod trista tisic polo s vybavou budete tezko schanet. ( a to nemluvim o prostornosti a kufru)

libor
28. června • 17:52

Dušan: zrovna ty pět let starý bavory moc dobře nedopadli. viz.ENCAP

Dusan
28. června • 18:41

No nevim jak petka tak trojka dopadly ve sve dobe velmi nadprumerne a jeste dneska jsou to velmi bezpecne vozy. Oproti tomu paradoxne stavajici generace uz se moc nepredvedla a ackoliv je o neco malo lepsi nez ty puvodni tak dnes uz to staci jen na takovy lepsi prumer ve svych tridach. Cekal jsem, ze se BMW vytahne vice.

empi
28. června • 18:09

Kdyz chces na neco reagovat, tak neklikej na "pridat prispevek" a neuvozuj jmenem a dvojteckou, ale klikni na odpoved v hlavicce prispecku na ktery chces reagovat - jinak zapraskas celou diskuzi.

ITTI
28. června • 16:52

Mně by zajímalo (vím kde najdu), kolik hvězdiček mají tak zhruba 5 let staré ojetiny, které mnozí vydávají za příklad výhodné investice na rozdíl od Logana. Pochopitelně absolutně nepoznamenaná korozí. Ve finále to vyjde asi nastejno, takže : Logan  nahrazuje staré škodovky, žigulíky, oltcity atd., ...z tohoto pohledu je to pokrok. To je můj názor coby nemajitele Logana a majitele 5 ti hvězdičkového auta. Myslím, že majitelům Logana je to fuk a nemajitelé se zbytečně vášní. Konečně, věčně se tu Euro NCAP a jejich metodika zpochybňuje a najednou se bere vážně. Dobrá sociologická sonda do myšlení... Navíc, asi před 4 lety se metodika NCAP měnila-přitvrdila, takže auta stará 4-5 let (a že jich tu jezdí) by podle ní dopadla také drobet jinak.

vrták
27. října • 22:02

pred 5 timi rokmi jazdili už fabky a feldy a nie škodivky žigulaky a olcity. To bolo snáď oveľa skôr.

Dusan
28. června • 17:26

Co se tyce tech ojetin tak zalezi jak ktere. Muze to byt treba trojkovy nebo petkovy bawor, pripadne Volvo S80, ktere uz v te dobe byly vyrazne nad urovni dnesniho Logana. Ono je to o tom, ze za stejne prachy lze koupit pet let stare vetsi auto a tam je bezpecnost samozrejme nekde jinde nez u malych vozidel te doby.

libor
28. června • 16:52

Samozřejmě že vlastním jedno z nejlepších aut střední třídy u nás.

libor
28. června • 16:51

tak naprázdnou ŕozhodně nekecám.Odkaz nemám slyšel jsem to v práci.(škoda-montáž prototypu)

libor
28. června • 15:49

Tři hvězdičky v dnešní době jsou úplná katostrofa. V součastnosti bych brál za minimum u nových aut 5hvězd.Už i 4 je jen slabý průměr.
leviathan- ke tvé kritice faldy :asi nevíš že felda s airbagi dosáhovalá ve své době hodně nadprůměrných výsledku.(museli ještě ubírat výztuhy, protože to bylo pomalu bezpačnější než polo)Samosřejmě jen čelní a boční náraz.Kdyby to vzali na sloupek tak je to totálka.
 

leviathan
5. července • 20:22

mno, ja si ohledne feldy vzpominam na blamaz se zvednutim vozu zaveseneho na dverich 8-) ono to s ni nebude moc slavne i s tim pytlem a zajimalo by me, kolik tech vozu melo pytle. ale nedavno jsem se na katedre mechaniky (uzce spolupracuje se skodou-auto na bezpecnostni vybave a pod.) dozvedel, ze snad felda mela o neco lepsi vysledek nez fabka (neposunuti sloupku A proti jeho posunu) ale podrobnosti bohuzel nevim. btw: ted jsem si nabil cumak v jednom z nejbezpecnejsich aut a ani tak to nebylo prilis vesele, i kdyz se nakonec nikomu nic nestalo...

Lada.M
28. června • 23:43

Chá chá

Mr.L
28. června • 16:25

Hod odkaz na testy ve kterejch filcka natrhla Polo, protoze jinak placas naprazdno....jenom hadam jsi vlastnik feliny?

JirkaK
28. června • 23:50

Možná že ta felda by vyšla jakž - takž jako nová.  Jenže dneska jsou ty feldy staré pět až deset let, a nehnijou u nich jen páté dveře, ale taky třeba místa kolem uložení zadní nápravy.  Felicií které i prázdné vypadají jako kdyby do nich někdo naložil pět metráků cementu znám z okolí několik.  A musím říct, že z modernějších aut je to jediné, u kterého během deseti let shnijou nosné díly z dvojky plechu... Na pasivní bezpečnost dnešních felicií bych nesázel.

Michal
28. června • 15:41

No nesouhlasil bych s tvrzením že za ty peníze ok, protože aby člověk měl aspoň trošku věcí v tom křápu, jako abs airbagy atd, dá za něj necelých 300.000,- což je vysoká cena oproti např. vw polo, nebo škoda fabia, či dalším konkurentům, kteří získali více, hvězdiček, 2. mají lepší a kvalitnější dílenské zpracování, větší výbavu a hlavně tedy jsou více bezpečné a za stejnou cenu, a pokud jde o nejnižší cenu jako je 199.900,- tak to auto nemá vůbec nic je to jenom trakař na kolečkách, aby auto za něco stálo musí mít aspoň trošku něco ve výbavě což konkurence nabízí mnoho více!

Tomik
28. června • 15:29

že kolem 19 bodů (ale i více) mají v nižší střední auta s rokem výroby okolo 1998. Takže Renault se moc nepochlapil...ale za tu cenu to asi líp nešlo.

Jezevcik
28. června • 19:35

Pokud clovek uvazuje o mezi novym "ojetym" autem loganem a starym ojetym vozem, tak je to tedy jeste celkem na urovni, ne?

a
28. června • 16:19

howby neslo. len si nechce robit konkurenciu sam sebe.

Dusan
28. června • 15:27

Zadny vyrobce neni charita a chce vydelavat. Takze kdyz je neco lacinejsi nez ostatni srovnatelne vyrobky tak se proste na necem muselo usetrit. U aut se vetsinou usetri na vybave (i te bezpecnostni) a na kvalite pouzitych konstrukcnich materialu. Tento vysledek se dal ocekavat a myslim, ze je v mezich toho co za ty penize lze dostat.
Jako vetsi problem bych videl tragicky crash test Skody Octavia II, ktera podle ceniku v zadnem pripade neni autem na kterem by se melo setrit a presto dopadla jak dopadla.
Z tohoto pohledu nevidim vysledek Dacie jako neuspech konstrukce, proste za malo penez ...

empi
28. června • 18:04

Jeste si mohl vzpomenout "tragicky crash test" noveho BMW 5.

Tomm
28. června • 16:29

Můžeš blíže specifikovat tu tragičnost výsledku Octavie II ??? Prosím??? Máš na mysli absenci kontrolky nezapnutého pásu spolujezdce??? Jinak naprostý souhlas s Tvým názorem na test Logana.

Lada.M
28. června • 23:41

No Octávie II dopadla jak dopadla, protože ji zařadili v testech o třídu víš než starou Octávku nebo třeba Golafa V nebo A3

Dusan
28. června • 16:47

Absence kontrolky pasu neni az takovy problem jako absence kolena ridice po narazu. To ze auto s velkou slavou uvedene na trh v roce 2004 ma crash test odpovidajici prumernym vozum z roku 2001 neni zrovna moc dobra vizitka vyrobce. Od Skody-Auto, ktera mela solidni crash test u predchudce OI (na svou dobu) i u Fabie se cekalo urcite vice.

a
28. června • 18:35

no ja neviem, ale uz minimalne v 99tom mali nove auta priemerne 4 *

v sucastnosti nove auto s menej ako piatimi hviezdickami je vysmech.

NovoCZ
28. června • 13:50

Tak jsem si při čtení tohodle článku vzpoměl na hysterii, kterou udělala známka 5 ohledně ochrany chodců u Škody SuperB. Ani ne tak tady, jako na iDnes. To bylo řečí, že si to bohatí můžou dovolit, že na chudáky chodce (logika chodec=chudý) se nehledí. A co teď? Auto pro chudé, jak je Logan asi u většiny populace vnímán, je taky vraždící bestií ...

Kamil
28. června • 15:00

Logan je tak na úrovni Stodvácy, Žigula a předchozí verze Dáčky, takže chudí se mohou vybíjet vzájemně. Žádné zlepšení nečekejte, to by něco stálo a pak již by to bylo neprodejné.

jura
28. června • 19:06

Passat 1997 má taky tři hvězdičky, jako další auta která denně potkávám. Jak by asi dopadla 120ka??
http://www.auto.cz/main.php?site=crash_detail&kod=vwpa1997

MadKiller
28. června • 20:00

No jak by asi mohla tak dopadnout co myslis? Zadne aktivni prvky ochrany, typu arbag, pritahovace pasu apod. jedinou vyhodu ma v tom ze vepredu nema motor a tak ma dost velkou deformacni zonu :))

Diesel
28. června • 23:00

To auto je cele jedna deformacna zona, pri stodvacinach a pod. by sa mala bezpecnost merat v krizikoch a nie hviezdickach :))

leviathan
28. června • 15:32

ha expert. videls nekdy crash test na zigula nebo 120? pokud jo, uvedomujes si, ze byly delany v podstatne jinych podminkach? logan na tom bude o hodne lip a myslim, ze pokud by mel nahradit prave krapy typu dacia, 120, zigul, favo a felda a podobne na silnicich, tak to bude dobry pocin i z hlediska bezpecnosti na silnicich jako takove...

qwertyi
28. června • 17:19

To si myslel vazne? Taka Felda je rozhodne ovela lepsie auto ako Logan ...

Půjdech
28. června • 19:20

 už ne, prosím...

hugo
28. června • 19:18

Na feldu se tusim NIKDY ani crash testy nedelaly. Krome toho je mensi, slabsi motor ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
4. července • 11:31

Crash testy se dělají u každého auta, jinak by asi sotva šlo do výroby. Je těch testů desítky a desítky-v laboratořích výrobce. To se veřejnosti neprezentuje, což je logické.
Pro veřejnost se na Feldu testy dělaly, vyšlo to v časopisu Automobil-revue už před hodně lety, někdy v roce 96 ? (neručím). Bylo tam srovnání s Puntem 1., Polo, Corsa, vše z té doby. Měli to všichni prodejci škodovek jako dvojlist, ten test dělali Němci (Auto Bild) a ta felda dopadla nejlíp. Neměl jsem a nemám Felicii. Ustála i tehdejší boční náraz z těch aut nejlíp. Nechce se mi to hledat. Dovolená.
 

Rooca
5. srpna • 17:54

tak panove....http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/crashtest.htm....oprasit polstinu a vzhuru na to... Pictures included

Rooca
5. srpna • 17:52

tak panove....http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/crashtest.htm....oprasit polstinu a vzhuru na to... Pictures included

Matt
28. června • 15:30

Myslím si, že Stodvaca a Žigul jsou na tom mnohem hůř než Logan. Podle mě jsou 3 hvězdičky průměr, ale od tohoto auta se víc čekat nedá.

DAVID
28. června • 14:04

Taky si to pamatuji.......jinak teda nic moc.To se Renault moc nevytáhl.No uvidíme, třeba na tom zapracují.

koumes
28. června • 14:53

No, to teda nezapracuji, protoze by to stalo dalsi nemale penize navic a to by se pochopitelne promitlo do ceny a to by se pochopitelne Logan dostal nekam, kam nikdo nechce... Nejspise se o tom nebude moc mluvit, jenom se bude vytahovat 5* od Meganu a Laguny. Stejne je to o nicem, ty havarky jsou "jenom jako", v realu je tisic jinych duvodu, proc to dopadne jinak. EURO NCAP si z toho udelal super byznys a vyrobci na to pristoupili

robert1
28. června • 13:48

přes 50 metrů.... no logan mě bezpečností nepřesvědčil

furgon
28. června • 12:55

Levná věc, drahá věc.

mraz.mrazik
28. června • 12:36

Ta autosedačka blíže k otevřeným dveřím - na druhém obrázku - je dle mého umístěna velice špatně. Je to typické ,,vajíčko" pro úplně nejmenší a sedačka musí být více položená, aby dítě skoro leželo. Není to z mé hlavy, ale čerpám z návodu na nedávno koupenou sedačku.
Jinak výsledek nic moc, ale byl očekáván.

Martin
28. června • 13:24

Ta sedačka je po nárazu. Před testem byla umístěna tak jak má, po nárazu se určitě hne. Hlavně nesmí vypadnout z pásů apod.

goes
28. června • 12:42

vysledek je ovlivnen vice faktory, za samotne narazy je to prumer, ale ztraci body za ruzne fjucurky, jako prave kontrolky pasu, atd. ktere se do celkoveho vysledku zapocitavaji, je lepsi porovnat barevnost zon u postavicek, ty reknou vic o tom, jak je na tom ridic a v tomto pripade je to proste prumer...

Tomm
28. června • 14:42

Průměrem by to bylo tak před osmi až deseti lety, ale teď rozhodně silný podprůměr. Zejména hrudník je dnes u naprosté většiny aut v pohodě. Nicméně to auto je konstrukčně tak deset let zpátky, takže vlastně OK. Myslím,že svaz pohřebních služeb a krematorií značně přispívá na marketingovou podporu tohoto modelu...

Doporučujeme

Články odjinud