EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

Nejnovější série nárazových testů EuroNCAP znamená pro čínské automobilky skutečný průlom. Co bude následovat?
Seznam kapitol
  1. Čínský úspěch
  2. Fotografie a výsledky

Pokud se v minulých několika letech čínské automobilky vůbec odvážily nasadit své vozy do nárazových testů zkušeben civilizovaného světa, dopadlo to vždy pohromou (příkladem budiž katastrofální výsledek zkoušky modelu Brilliance BS6). Přitom  ještě vloni na podzim odjel čínský Landwind CV9 z EuroNCAP se ziskem hanebných dvou hvězd, ale již tento výsledek znamenal citelný pokrok (například při simulaci čelního střetu se již alespoň nezlomil práh).

Oživeno: crash test čínského Brilliance BS6 dopadl katastrofálně

Oživeno: crash test čínského Brilliance BS6 dopadl katastrofálně

V poslední sadě nárazových testů EuroNCAP však (ne)příjemně překvapily dva čínské modely, Geely Emgrand EC7 a MG6, jejichž výsledky daly zapravdu těm, kteří tvrdili „pozor na ně, oni se rychle přizpůsobí i specifickým požadavkům nárazových testů v Evropě a USA“. Tato chvíle nadešla právě nyní: ziskem čtyř hvězd se modely Geely Emgrand EC7 a MG6 v otázce bezpečnosti postavily na roveň produktům automobilek civilizovaného světa.

Klepněte pro větší obrázek
Výsledky všech nově testovaných vozů

Geely Emgrand EC7

A jak „číňané“ dopadli? Geely Emgrand EC7 má podle inspektorů EuroNCAP pevnou strukturu karoserie, nicméně při čelním střetu došlo k citelné deformaci podlahy ohrožující chodidla řidiče. Za boční náraz dostal Geely plný počet bodů, horší to bylo pochopitelně při bočním střetu se sloupem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Geely Emergrand EC7, jedno z čínských překvapení

Přední hlavové opěrky dobře chrání krční páteř při nárazu zezadu. Špatné to bylo s ochranou chodců, naopak pochvalu si Geely vysloužilo za přehledné nálepky s upozorněními, standardní instalaci ESP nebo kontrolky varující před nezapnutými pásy na všech pěti místech.

MG6

Kdysi slavná britská značka Morris Garage (MG) nyní patří čínskému koncernu SAIC, jehož peníze před ní otevírají novou budoucnost. Také struktura karoserie modelu MG6 se v testech EuroNCAP ukázala jako dostatečně tuhá, při čelním střetu ale airbag před řidičem nedosáhl dostatečného tlaku a nezabránil kontaktu těla řidiče s volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MG6: úsvit nové epochy anglické značky MG

Slabá byla ochrana posádky při bočním nárazu i ochraně krční páteře při nárazu vedeném zezadu. Ochrana chodců byla naopak hodnocena jako velmi dobrá, zvláště v oblasti nárazníku, stabilizační systém je standardem ve všech verzích. Model MG6 se v současnosti prodává ve Velké Británii.

Zkoušeno bylo tentokrát celkem 14 automobilů, v následující kapitole najdete jejich snímky a odkazy k přímému přístupu do výsledků. Celkově jich je ale více, protože třeba na zkoušku trojčat Škoda Citigo/Seat Mii/VW Up! posloužil jen Volkswagen. Výsledkem bylo pět hvězdiček. Se čtyřmi hvězdami za celkové hodnocení bezpečnosti odjíždějí kromě čínských vozů také Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF a Renault Fluence ZE.

Panda přišla o cenné body kvůli chybějícímu ESP ve všech verzích, Fluence ZE „dojel“ na ochranu chodců a nový Jeep zklamal slabou ochranou dětských členů posádky a nalomením jednoho z držáků bezpečnostního pásu u řidiče. Na vysoké úrovni byla naopak ochrana přepravovaných dětí u vozů VW Beetle a Subaru XV, jež za tuto disciplínu obdržely 90 % dostupných bodů, což je v historii testů Euro NCAP dosud vůbec nejvíce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čínský úspěch
  2. Fotografie a výsledky
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků