EuroNCAP: crash testům kraloval Renault Espace

EuroNCAP opět rozbíjelo vozy. Na paškal si tentokrát vzalo hned 18 modelů. Výsledky crash testů překvapily i samotné sdružení. Nekorunovaným králem se stal Renualt Espace, jenž překonal magickou hranici 35 bodů. Podrobné informace najdete v článku.
EuroNCAP: crash testům kraloval Renault Espace

Před několika týdny začalo sdružení EuroNCAP vysílat signály, že chystá na 26. červenec akci nevídaných rozměrů. Takřka vzápětí pozvalo média na prezentaci posledních výsledků crash testů. Prezentace se uskutečnila v Londýně a měla zvláštní nádech. Ten byl dán především faktem, že jeden z rozbitých automobilů dosáhl nejlepšího výsledku v historii testování EuroNcap. Novým rekordmanem v počtu získaných bodů se stal zástupce rodiny Renaultů – Renault Espace.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C3 Pluriel -- Nissan Micra -- Opel Signum

Renault Espace byl ohodnocen 35,11 body z 37 možných. Je to vůbec poprvé, kdy se nějaký automobil přehoupl přes magickou hranici 35 bodů. Bodový zisk byl tvořen třemi položkami: čelní náraz přispěl 15,11 body z 16 možných, boční náraz 18 body z 18 možných, 2 body navíc získal Espace za vylepšený systém upozorňující posádku na nutnost použití bezpečnostních pásů. Výsledek Renaultu Espace byl pro všechny příjemným překvapením. EuroNcap ocenilo především fakt, že se takového výsledku podařilo dosáhnout velkému MPV.

Sérií crash testů neprošel pouze Espace, ale celkem 18 automobilů rozdělených do osmi různých kategorií. Největší pozornost byla věnována automobilům střední třídy a převážně kategorii MPV, které kraloval právě Renault Espace. V segmentu MPV si největší ostudu uřízly korejské vozy zastoupené modely Kia Karnival a Hyundai Trajet. Podle testů neposkytují tato velká MPV dostatečnou ochranu hlavy, hrudníku a kolen.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Espace -- Kia Karnival -- Hyundai Trajet

Kategorie nejmenších vozů byla tentokrát zastoupena aktuálními novinkami. EuroNCAP rozbíjela malý Nissan Micra, Citroën C3 Pluriel a letitý Renault Twingo. Nejhůře vyzněl crash test pro Twingo, které získalo tři hvězdičky. I s malými deformačními zónami však zůstal prostor pro posádku stabilní. Nissan Micra si vysloužil čtyři hvězdičky za kontakt řidiče s volantem, největším překvapením byl pak víceúčelový Citroën C3 Pluriel. Navzdory otevřené karoserii Pluriel v crash testu obstál a získal celkem čtyři hvězdičky za bezpečnost posádky. Stejně dopadl také větší Peugeot 307CC.

Velká SUV na seznamu rozbitých automobilů nechyběla. Rozsypané sklo a zkroucené plechy patřily vozům BMW X5, Volvo XC90 a Kia Sorento. Zatímco první dva jmenovaní dostáli svému jménu a získali po pěti hvězdičkách, Kia Sorento se musela spokojit pouze se 4 hvězdami.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5 -- Peugeot 807 -- BMW X5

Výsledky crash testů potvrdily důraz automobilek na zvyšování pasivní bezpečnosti. Šest vozů oceněných pěti hvězdičkami je toho dobrým důkazem. EuroNcap konstatuje posun k lepšímu, nicméně zároveň zvedá varovně prst a poukazuje na nelichotivé výsledky v kategorii bezpečnosti chodců.  dohánět.

Model Kategorie Ochrana cestujících Ochrana chodců
Toyota Avensis velký rodinný vůz
Honda Accord velký rodinný vůz
Opel Signum velký rodinný vůz
Peugeot 307CC malý rodinný vůz
Citroën C3 Pluriel supermini
Nissan Micra supermini
Renault Twingo supermini
BMW X5 velký off-road
Volvo XC90 velký off-road
Kia Sorento velký off-road
Peugeot 807 Velké MPV
Renault Espace Velké MPV
Hyundai Trajet Velké MPV
Kia Sedona/Carnival Velké MPV
Ford Fusion Malé MPV
VW Touran Malé MPV

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků