Euro-NCAP: trik nebo účelný test?

8 komentářů

Com
30. srpna • 4:20

Pan Dolejš opět něco zvoral a jaksi nenapsal (asi to neví), že tyto testy prošly v nedávné době změnou. Díky tomu vznikly trochu odlišné podmínky a vozy z posledního kola se nesrovnávají s automobily, které byly testované dříve, za méně přísných pravidel.

Martin
27. srpna • 9:20

Ve Vasem clanku jsem bohuzel nepochopil, proc pisete, ze Opel Vectra byl v poslednich testech nejlepsi z rodinnych vozu, kdy z v teto kategorii  "velkych rodinnych vozu" vedle Vectry byly jeste testovany Mercedes-Benz C, Ford Mondeo, Jaguar X-Type a Proton Impian. Z teto petice byl prece nejlepsi Mercedes-Benz C (33 bodu) s peti hvezdickami a nikoliv Opel Vectra (30 bodu) se ctyrmi hvezdickami, jak mylne uvadite. Tento rozpor je potom i v kategorii SUV, kde opet stavite do cela Hondu CRV, ale lepsiho vysledku dosahl Range Rover, kde je bodovy rozdil jeste vetsi - 30 bodu Rover, pouhych 26 bodu Honda, tedy jiz temer na hranici 4 hvezdicek. Bylo by mozna dobre tento rozpor vysvetlit.

Uplne vysledky testu jsou na adrese www.euroncap.com

jindrich
25. září • 16:12

Odpovede je jednoducha .. toto neni seriozni server. To uz se preci dalo poznat na zmince o Lagune, ktera dostala 5 hvezdicek ze 4 . Pravdepodobne Opel zaplatil serveru za nejakou reklamu

Libor Zezulka
25. září • 18:36

Nepochybně.....Pan Dolejš si bude dávat větší pozor (pravděpodobně ho zmámilo velké horko - či spíše voda

Pavel Janda
29. srpna • 2:29

Z clanku mam take ponekud rozporuplny dojem. V prvni casti jsou zajimave informace o metodice a historii EuroNCAP, ale v druhe jsou zcela mylne informace o vysledcich samotnych testu.

Jednak petihvezdickove hodnoceni je jiz delsi dobu mozne a udeluje se za vysledek vyssi nez 33 bodu. Nejake auto muselo dvaatricetibodovou hranici prekonat prvni a zrejme to byla Laguna...

Druhak: V tride supermini neni nejlepsi Polo a nikdy ani nebylo, nevim, kde pan Dolejs k teto informaci prisel. Od roku 2000 je neotresitelne v cele Toyota Yaris s devetadvacetibodovym ziskem. Polo obstalo take velmi dobre, ale je az druhe, dalsi jsou Punto, Clio, Fabia, Lupo, A2, 206, Mini, Corsa atd.

A do tretice: Stejne tak ve stredni tride nikdy nevedla Vectra, je az pata. Nejlepsi je Renault Laguna (33 bodu), nasledovany C-Klasse (rovnez 33 bodu, ale horsi procentni vysledek), dale A4, C5, Vectra, Passat, S60, Mondeo atd.

Neverim tomu, ze jde o zamernou desinformaci, kazdy je omylny, ale mozna by bylo dobre uvest celou vec na pravou miru.

Martin
29. srpna • 10:17

Ja jsem pochopil to, ze se jedna o posledni kolo testu, proto pan Dolejs nepsal nic vynikajicim vysledku Renaultu Laguna. Ale Vectra ma jeste do nejlepsiho mista relativne daleko... V poslednim kole testu bylo skutecne Polo nejlepsi, ale Yaris nebyl prekonan. Ja si take nemyslim, ze tyto zavadejici informace jsou zamerne, na druhou stranu je ale druha cast clanku pro laiky zcela zavadejici, matouci a podava zcela mylne informace.  

Michal
26. srpna • 15:22

Pro mě jsou tyto testy důležitý a koupil bych si podle nich auto.

theo
26. srpna • 22:15

Tyhle testy beru spíš hrubě orientačně. Něco to napoví, ale co když náraz půjde o 5 cm jinam než podle přesně definovaného příkladu. Nebude tam třeba auto s 3 hvězdami na tom líp než to s 4ma ?

Doporučujeme

Články odjinud