Euro NCAP: Toyota Avensis je nejbezpečnější vůz v historii

Pravidelné rozdávání hvězdiček za bezpečnost organizace Euro NCAP skončilo tentokráte triumfem automobilky Toyota. Její model Avensis totiž jako první vůz v historii Euro NCAP obdržel 34 bodů z 36 možných. Podáno v klasickém hvězdičkovém systému získala Toyota Avensis pět hvězdiček v kategorii bezpečnosti posádky a obvyklou jednu hvězdičku za bezpečnost chodců.

Význam vysokého bodového zisku Toyoty Avensis umocňuje dále fakt, že výsledku bylo dosaženo za zpřísněných podmínek. Od ledna letošního roku totiž Euro NCAP provedlo několik úprav, které reflektují nejmodernější trendy v oblasti bezpečnosti. Dle nových stanov je pozorněji sledován průnik pedálů do interiéru a poškození figurín. Poslední generace figurín ES - 2 podává díky technologickým změnám přesnější informace o poškození páteře, hrudníku a pánve.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Toyota Avensis je zatím nejbezpečnějším vozem, který kdy prošel
crash testem Euro NCAP 

Společně s výsledky Toyoty Avensis uveřejnilo Euro NCAP také hvězdičkové skóre vozu Peugeot 807. Stejně jako Toyota  Avensis získal i Peugeot 807 pět hvězdiček za bezpečnost posádky a jednu hvězdičku za bezpečnost chodců. Model 807 vydobyl pět hvězdiček až na druhý pokus, když mu bylo při prvním testování vytýkáno nedostatečné upozornění cestujících na nutnost použít bezpečnostní pásy.

Automobilka Peugeot napodruhé závadu odstranila, což jí vyneslo jednu hvězdičku v kategorii bezpečnosti posádky navrch (tedy celkových pět hvězdiček). Výsledky 807 jsou potěšující zejména proto, že se vztahují také na sesterské modely Citroën C8, Lancia Phedra a Fiat Ulysse.

Model Kategorie Ochrana cestujících Ochrana chodců
Toyota Avensis velký rodinný vůz
Peugeot 807 MPV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků