Euro NCAP testoval nové asistenty řízení. Autopilot Tesly prý příliš riskuje

Evropská organizace NCAP otestovala asistenční systémy podpůrného řízení několika aktuálních vozů. Výsledky nejsou moc lichotivé.

Takzvané semi-autonomní systémy, lépe řečeno pomocníci při řízení, se rozmáhají napříč automobilovými segmenty. Auta už nejen že nouzově brzdí či varují před opuštěním jízdního pruhu, ale až do zastavení udržují směr i vzdálenost. Připomínají tak autopilota.

Euro NCAP:  Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Navzdory tomu, že třeba Tesla soubor těchto technologií Autopilotem skutečně označuje, organizace Euro NCAP, která má na starost zejména crash testy nových aut, varuje: „Žádné auto na trhu rozhodně autonomní není," uvádí organizace ve zprávě s tím, že dle nedávného průzkumu si 70 procent lidí myslí, že plně autonomní auto už dnes lze koupit.

Zástupci organizace shrnuli podpůrné systémy řízení v současných vozech do balíku pro jednotné posouzení. Říkají mu Highway Assist. V několika testech posuzuje činnost adaptivního tempomatu, nouzového brzdění, držení v pruhu a automatické regulace rychlosti na základě podkladů kamer a GPS.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Vedle standardních testů, jako jízdy v pruzích či standardnímu nouzovému brzdění, testované vozy podstoupí i scénáře podobné těm, jaké zažijete v provozu. Auto jedoucí před ním náhle zpomaluje a zrychluje. Dále také náhle uhne před stojícím vozem. Dalším scénářem je, když těsně před auto se zapnutým adaptivním tempomatem dostane jiný vůz, je nuceno povolit odpor volantu ve směru vhodného vyhýbacího manévru či samo zvládnout zatáčku ve tvaru S.

V první vlně EuroNCAP vyzkoušelo Audi A6, BMW řady 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz třídy C, Nissan Leaf, Teslu Model S, Toyotu Corolla, a Volvo V60. Vždy v plné bezpečnostní výbavě. Test ukázal, že BMW a DS nabízí nejmenší podporu. Tesla se pak na systémy až příliš spoléhá a riskuje. Další vozy nabízí vyvážený mix. Kompletní výsledky jsou k dispozici na webových stránkách organizace.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků