Euro NCAP testoval nové asistenty řízení. Autopilot Tesly prý příliš riskuje

Evropská organizace NCAP otestovala asistenční systémy podpůrného řízení několika aktuálních vozů. Výsledky nejsou moc lichotivé.

Takzvané semi-autonomní systémy, lépe řečeno pomocníci při řízení, se rozmáhají napříč automobilovými segmenty. Auta už nejen že nouzově brzdí či varují před opuštěním jízdního pruhu, ale až do zastavení udržují směr i vzdálenost. Připomínají tak autopilota.

Euro NCAP:  Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Navzdory tomu, že třeba Tesla soubor těchto technologií Autopilotem skutečně označuje, organizace Euro NCAP, která má na starost zejména crash testy nových aut, varuje: „Žádné auto na trhu rozhodně autonomní není," uvádí organizace ve zprávě s tím, že dle nedávného průzkumu si 70 procent lidí myslí, že plně autonomní auto už dnes lze koupit.

Zástupci organizace shrnuli podpůrné systémy řízení v současných vozech do balíku pro jednotné posouzení. Říkají mu Highway Assist. V několika testech posuzuje činnost adaptivního tempomatu, nouzového brzdění, držení v pruhu a automatické regulace rychlosti na základě podkladů kamer a GPS.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Vedle standardních testů, jako jízdy v pruzích či standardnímu nouzovému brzdění, testované vozy podstoupí i scénáře podobné těm, jaké zažijete v provozu. Auto jedoucí před ním náhle zpomaluje a zrychluje. Dále také náhle uhne před stojícím vozem. Dalším scénářem je, když těsně před auto se zapnutým adaptivním tempomatem dostane jiný vůz, je nuceno povolit odpor volantu ve směru vhodného vyhýbacího manévru či samo zvládnout zatáčku ve tvaru S.

V první vlně EuroNCAP vyzkoušelo Audi A6, BMW řady 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz třídy C, Nissan Leaf, Teslu Model S, Toyotu Corolla, a Volvo V60. Vždy v plné bezpečnostní výbavě. Test ukázal, že BMW a DS nabízí nejmenší podporu. Tesla se pak na systémy až příliš spoléhá a riskuje. Další vozy nabízí vyvážený mix. Kompletní výsledky jsou k dispozici na webových stránkách organizace.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků