Euro NCAP testoval nové asistenty řízení. Autopilot Tesly prý příliš riskuje

Evropská organizace NCAP otestovala asistenční systémy podpůrného řízení několika aktuálních vozů. Výsledky nejsou moc lichotivé.

Takzvané semi-autonomní systémy, lépe řečeno pomocníci při řízení, se rozmáhají napříč automobilovými segmenty. Auta už nejen že nouzově brzdí či varují před opuštěním jízdního pruhu, ale až do zastavení udržují směr i vzdálenost. Připomínají tak autopilota.

Euro NCAP:  Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Navzdory tomu, že třeba Tesla soubor těchto technologií Autopilotem skutečně označuje, organizace Euro NCAP, která má na starost zejména crash testy nových aut, varuje: „Žádné auto na trhu rozhodně autonomní není," uvádí organizace ve zprávě s tím, že dle nedávného průzkumu si 70 procent lidí myslí, že plně autonomní auto už dnes lze koupit.

Zástupci organizace shrnuli podpůrné systémy řízení v současných vozech do balíku pro jednotné posouzení. Říkají mu Highway Assist. V několika testech posuzuje činnost adaptivního tempomatu, nouzového brzdění, držení v pruhu a automatické regulace rychlosti na základě podkladů kamer a GPS.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Vedle standardních testů, jako jízdy v pruzích či standardnímu nouzovému brzdění, testované vozy podstoupí i scénáře podobné těm, jaké zažijete v provozu. Auto jedoucí před ním náhle zpomaluje a zrychluje. Dále také náhle uhne před stojícím vozem. Dalším scénářem je, když těsně před auto se zapnutým adaptivním tempomatem dostane jiný vůz, je nuceno povolit odpor volantu ve směru vhodného vyhýbacího manévru či samo zvládnout zatáčku ve tvaru S.

V první vlně EuroNCAP vyzkoušelo Audi A6, BMW řady 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz třídy C, Nissan Leaf, Teslu Model S, Toyotu Corolla, a Volvo V60. Vždy v plné bezpečnostní výbavě. Test ukázal, že BMW a DS nabízí nejmenší podporu. Tesla se pak na systémy až příliš spoléhá a riskuje. Další vozy nabízí vyvážený mix. Kompletní výsledky jsou k dispozici na webových stránkách organizace.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků