Euro NCAP testoval nové asistenty řízení. Autopilot Tesly prý příliš riskuje

Evropská organizace NCAP otestovala asistenční systémy podpůrného řízení několika aktuálních vozů. Výsledky nejsou moc lichotivé.

Takzvané semi-autonomní systémy, lépe řečeno pomocníci při řízení, se rozmáhají napříč automobilovými segmenty. Auta už nejen že nouzově brzdí či varují před opuštěním jízdního pruhu, ale až do zastavení udržují směr i vzdálenost. Připomínají tak autopilota.

Euro NCAP:  Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Navzdory tomu, že třeba Tesla soubor těchto technologií Autopilotem skutečně označuje, organizace Euro NCAP, která má na starost zejména crash testy nových aut, varuje: „Žádné auto na trhu rozhodně autonomní není," uvádí organizace ve zprávě s tím, že dle nedávného průzkumu si 70 procent lidí myslí, že plně autonomní auto už dnes lze koupit.

Zástupci organizace shrnuli podpůrné systémy řízení v současných vozech do balíku pro jednotné posouzení. Říkají mu Highway Assist. V několika testech posuzuje činnost adaptivního tempomatu, nouzového brzdění, držení v pruhu a automatické regulace rychlosti na základě podkladů kamer a GPS.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Vedle standardních testů, jako jízdy v pruzích či standardnímu nouzovému brzdění, testované vozy podstoupí i scénáře podobné těm, jaké zažijete v provozu. Auto jedoucí před ním náhle zpomaluje a zrychluje. Dále také náhle uhne před stojícím vozem. Dalším scénářem je, když těsně před auto se zapnutým adaptivním tempomatem dostane jiný vůz, je nuceno povolit odpor volantu ve směru vhodného vyhýbacího manévru či samo zvládnout zatáčku ve tvaru S.

V první vlně EuroNCAP vyzkoušelo Audi A6, BMW řady 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz třídy C, Nissan Leaf, Teslu Model S, Toyotu Corolla, a Volvo V60. Vždy v plné bezpečnostní výbavě. Test ukázal, že BMW a DS nabízí nejmenší podporu. Tesla se pak na systémy až příliš spoléhá a riskuje. Další vozy nabízí vyvážený mix. Kompletní výsledky jsou k dispozici na webových stránkách organizace.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků