Euro NCAP: Sedm z devíti nově testovaných aut má maximální hodnocení

5 komentářů

xxx
2. září • 17:58

Validni vysledky poskytuje IIHS a ne pritrouble Euro NCAP....

Kasl
2. září • 12:29

No u některých aut nic moc výsledky, taková CX-3 v čelním nárazu (spolujezdec weak) nebo whiplash (zadní sedačky poor) je asi v honbě za nízkou hmotností asi už hodně ošizená.

Driver
6. září • 13:40

Francouzi měli v minulosti vždycky sedačky z papíru. Dneska už to sice u některých lepších modelů není pravda, ale jen u některých modelů. Jinak se opřeš a opěradlo se prohne dozadu. :-(

Quebe
2. září • 12:25

Už jen fakt, že drtivá většina produkce dostane maximální počet hvězdiček a je hrozné faux pas, když jsou uděleny čtyři, svědčí o tom, že ten test je k hovnu, jelikož není v jeho rozlišovacích schopnostech, srovnat bezpečnost navzájem mezi jednotlivými vozy.

Driver
6. září • 13:35

Quebe: Proč jsi tak povrchní? Hvězdy jsou jen shrnutí hodnocení. Není 5hvězd jako 5hvězd. Když si najdeš detailní info, tak zjistíš, že třeba Q7 má 5 hvězd ale limitní ohrožení hrudníku řidiče. To je na tak drahý vůz celkem slabý výsledek, když i obyčejný Sharan má mnohem lepší ochranu řidiče. No a to, že tuhost karosérie nahrazují (v hodnocení dohání) částečně elektroničtí assistenti je pěkné jen do chvíle, kdy do Vás vrazí jiný vůz. Vaše elektronika jiné auto nezastaví a zbude jen ta tuhost karosérie a funkce deformačních zón.
To, že jsou lepší testy nevyracím, ale i takto se lze dozvědět mnoho info a není třeba všechno debaklovat. A i jelito pozná, že dnes už se kabiny nedeformují, ještě nedávno se střechy zvedaly mezi A a B sloupkem a A sloupek šel dozadu o desítky cm... Takže zatím, co před 20ti lety jsi koupil buď Volvo, nebo jsi riskoval, dneska už je polovina aut velmi bezpečných. Ovšem jen při jízdě po městě. Bourat ve 130kmh je něco jiného.

Doporučujeme

Články odjinud