V nejnovějších nárazových testech Euro NCAP se objevili hned dva propadlíci, kteří si odnesli jedna z nejnižších hodnocení.
Evropská organizace Euro NCAP nedávno provedla další řadu testů nejnovějších automobilů na trhu, a zatímco se v seznamu modelů nakonec objevila celá řada pětihvězdičkových hodnocení, tvrdá pravidla posuzování nebyla zrovna lichotivá pro nový Jeep Wrangler ani poslední verzi Fiatu Panda.
Nejnovější generace Jeepu Wrangler v základní výbavě si přesněji odnesla pouhou jednu hvězdičku. Kromě toho, že si podle expertů legendární off-road vedl průměrně v kategorii ochrany dospělé posádky, dětí na palubě i bezpečnosti chodců v případě střetu, celkové hodnocení srazila k zemi i absence moderních asistenčních a bezpečnostních systémů.
Právě na standardní výbavu ve formě systému AEB, tedy automatického nouzového brzdění, nebo asistentu pro udržování jízdy v pruhu, v současnosti Euro NCAP hledí opravdu silně a tyto prvky mají pro konečné hodnocení velkou váhu. Vozy, které tyto technologie postrádají, tak často v testech tvrdě propadnou.
„Je opravdovým zklamáním, že nové auto umístěné do prodeje v roce 2019 nedisponuje autonomním brzděním a asistencí pro jízdu v pruhu,“ komentoval výsledky Wrangleru Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.
Podobně jako Fiat Punto na konci minulého roku nyní dopadl také model Panda. Městský kompakt si tak odnesl rovnou nulové hodnocení, podtržené nízkým hodnocením takřka ve všech testovaných kategoriích a opět absencí moderních bezpečnostních systémů v základní výbavě.
Plné pětihvězdičkové hodnocení si poté odnesli Audi Q3, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a Volvo S60/V60. Nejvyšší počet hvězd byl dosažen také u Hyundaie Santa Fe a BMW X5, ačkoliv se u nich během testování objevily problémy s bočními airbagy, respektive u BMW s kolenními airbagy.