Euro NCAP: Jedna hvězda pro nový Jeep Wrangler, nula hvězd pro Fiat Panda

aaa  |  06. 12. 2018 11:14

Sto let staré modely těžko mohou plnit současné podmínky crash testů, takže žádný div, že takto propadly.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  06. 12. 2018 20:13

Nový model BMW X7 prorazí bariéru aniž by byl poškozen...

Odpovědět  |   | 
Smejkal  |  03. 01. 2019 04:55

Což ovšem znamená absenci deformačních zón a pokud se to zastaví o něco co neuhne, tak ti to potrhá vnitřní orgány v důsledku příliš rychlého zpomalení. Takže auto sice zůstane celé...... ale ty už to neuvidíš.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 12. 2018 11:38

Poradí mi někdo rok, kdy se z metodiky EuroNCAPu stala z respektované pomůcky nepoužitelná sr..ka strhávající hvězdičky za počet jízdních asistentů? Díky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 12. 2018 15:00

Od doby, kdy se z tebe stal nemyslící ču*ák.
Podívej se na ty výsledky pořádně, tupohlave, obě auta jsou nebezpečná i jen při samotném nárazu, ani není třeba zacházet do asistentů.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  07. 12. 2018 14:42

A není to tak, že dokud korejci dostávali 3*, tak bylo vše v pořádku, ale když těď korejci dostávají 5*, tak je najednou všechno špatně?

Odpovědět  |   | 
Pavlik  |  06. 12. 2018 11:38

Celé EURO NCAP upadlo do marasmu. Dříve přehledně hodnotilo bezpečnost auta při nárazu za určitých podmínek. Dnes hodnotí a hvězdičky rozdává za zbytečné varovné štítky a visačky. Hodnocení kladoucí důraz na elektronické berličky je podle mého názoru zcela kontraproduktivní, protože spousta lidí na tyto systémy slepě spoléhá aniž zná jejich princip a funkci. Potom jezdí s mobilem v ruce a pocitem, že je elektronika zachrání....

Odpovědět  |   | 
Filip  |  06. 12. 2018 11:42

Vždyť ten Wrangler dopadl skvěle! Kabina se ani nehnula, dveře určitě šly normálně otevřít, žádné části karoserie nebo kolo nevlítlo do prostoru pro posádku, jasných 5 hvězd.
Co je komu do pitomých elektronických asistentů, které se stejně jednou po*erou a pak budou jen stresovat řidiče. Tohle auto obstojí v terénu i ve městě a navíc je velice pevné dle videa!

Odpovědět  |   | 
Martin T.  |  06. 12. 2018 11:49

Já teda nevím, ale tohle https://www.euroncap.com/en/results/jeep/wrangler/... ... nepovažuji za dobrý výsledek. Když to srovnám s obyč škodou karoq, tak je rozdíl jasně vidět - viz výsledek Škody Karoq https://www.euroncap.com/en/results/skoda/karoq/28... ... Tohle hodnocení není jen a pouze o autonomním brzdění. Tak to jen vyznívá z článku, což je škoda.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  06. 12. 2018 12:01

To je právě ta hra čísel a tabulek pro spotřebitele. Jeep také dle mého dopadl výborně a to s ohledem na konstrukci vozidla - karoserie na rámu s možností demontáže dveří nebo střešních panelů. Za mne výborný výsledek. Všechno ostatní jsou byrokratická kritéria, na která se opravdový petrolhead může z vysoka vy... vykašlat...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 12. 2018 12:04

Přesně tak.

Odpovědět  |   | 
Martin T.  |  06. 12. 2018 12:49

Ano konstrukce vozidla lecos určuje a s ohledem na ni je potřeba výsledky interpretovat. Já jsem reagoval ze dvou důvodů.
1.) že výsledek není jen o absenci autonomního brzdění (za to se 4 hvězdičky opravdu nestrhávají).
2.) Výsledek podle mne říká pouze to, že při srovnatelném nárazu je větší šance na poškození spolujezdce / řidiče ve wrangleru než v karogu, pokud se jedná o pevnou překážku (například strom, apod.).

Samozřejmě fyzika platí, a když napálí nějaký 1950 kilo wranglera do cca 1450 karoqu, tak je to znát. I když si nemyslím, že kdyby do sebe napálili v 70 na okresce čelně, že by to skončilo jedním mastným flekem a druhým krásným celým wranglerem.
Ale já nevím dopředu, do čeho napálím. Test dle mne pouze říká, že wrangler (třeba i vzhledem ke konstrukci vozu) má větší tendenci propustit poškození k osobě za srovnatelných podmínek.

Poslední dobou se mi líbí více americké IIHS, které občas změní podmínky a tím ukážou, jak hezky automobilky myslí / nemyslí na bezpečí. Nicméně i výsledky euro NCAP považuji za ukazatel, který není hodno ignorovat, ale je dobré ho rozumně interpretovat. V tom myslím článek trochu selhává.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 12. 2018 17:12

Rozdíl hmotnosti Wranglera a Karoqu je 600 kg a pevnost daformačních zón je podle toho nastavena. Při čelním nárazu Wrangler doslova zkonzumuje deformační zónu Karoqu až po nedeformovatelnou kabinu, kterou odmrští do některého směru, aby byla v závislosti na okolním prostředí dále demolována těžko předvídatelným způsobem.

Pokud bych si měl vybrat, v čem budu sedět, beru Wrangler.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 12. 2018 12:04

Ano, rozdíl je jasně vidět. Především v holé výbavě Wranglera a plné výbavě Škodovky.

Navíc, pokud se tento jednohvězdičkový Wrangler srazí s pětihvězdičkovou Škodovkou, z druhé jmenované zůstane jen mastný flek. To je bohužel realita, které jsou nějaké euro hvězdy ukradené.

Odpovědět  |   | 
Martin T.  |  06. 12. 2018 13:09

Ano nechci popírat fyziku, tak dám trošku jiný příklad. Hyundai SantaFe váží cca +- 100 kg stejně jako Warangler. Výsledek je ale odlišný, o hodně. Tady už by ta realita mohla vypadat zajímavěji, nemyslíte? Podle mého celé testy mají za cíl snažit se auta porovnat v nějakých porovnatelných podmínkách. Pokud někdo kouká jen na hvězdičky jeho věc. Mě u vozu zajímá celý výsledek. V tomto směru je i euro NCAP cenným vodítkem.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  06. 12. 2018 13:29

Je pravdou, že Wrangler se v USA stal legendou zejména kvůli nebevolající mortalitě jejich uživatelů... A teď vážně - nelze porovnávat drsnou nirvánu s příměstskou leštěnkou a to zejména s ohledem na specifický provoz. Bylo by fajn, kdyby se prodávalo za normální cenu uberauto do terénu, na silnici, do města s deseti hvězdami a miliony asistenty, které projede každým terénem... Stále tvrdím, že výsledek Wrangleru je výborný bez ohledu na to, jak si euroNCAP nastaví svoje testy...

Odpovědět  |   | 
Martin T.  |  06. 12. 2018 13:36

Myslím, že porovnávat je to možné a dokonce vhodné. Když si budu kupovat auto, budu vědět, že budu mít něco, co se skvěle chová v terénu, ale má to i své stinné stránky. Jsou to další, pro mne cenná, data, která mi mohou pomoci se rozhodnout, jestli mi to stojí za to. Přijde mi lepší ukázat u auta všechny plusy a mínusy, než se třeba tvářit, že je wrangler bezpečnější než je. Nebo naopak se tvářit, že s Karogem projedu tankové cvičiště.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  06. 12. 2018 13:44

Kupoval jsi někdy nové auto? Nepoložil jsi si nejdřív otázku, k čemu to auto budeš primárně využívat? Jestli ano, pak by jsi nikdy primárně neporovnával Wranglera se Santa Fe nebo Kodiaqem...

Odpovědět  |   | 
Martin T.  |  06. 12. 2018 14:14

Kupoval jsem již 4 nová auta. Pokaždé jsem někam segmentově uhnul. (malé auto, malé mpv, velké mpv, kompatní SUV), takže nevím, jestli mne v 45 trefí nápad koupit si pořádný offroad :). Netvrdím, že budu porovnávat karoq nebo santa fe s wranglerem. Jen jsem chtěl ukázat, že otázka bezpečnosti je relevantní i u auta typu wrangler. Možná, že s auty typu Land Rover bych již wrangler porovnával. A tam jsme na tom také lépe bezpečnostně a přitom lecos projedu. Nevím s čím porovnává někdo výběr wranglera, nikoho kdo by si ho v reálu koupil neznám.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  06. 12. 2018 18:34

A o tom to je. Wranlera musíš porovnávat s konkurencí v daném segmentu. Tam tě nezajímá, kolik to má hvězd, asistentů a eurosr@ček, ale hlavně, zda tě dostane například na tvojí horskou chatu, ranč kdesi v horní dolní, loveckou chatu kdesi v lesích a to za jakéhokoliv počasí. A když se podíváš na video crash testu, je naprosto úžasné, jak si poradí konstrukce karoserie složená z odnímatelných dveří a segmentů střechy. Za mne dobrý...

Odpovědět  |   | 
Martin T.  |  07. 12. 2018 07:45

V tom je možná ten rozdíl. Já nesleduji video ale barevné figury z výsledku testu a závěrečnou zprávu. To mi říká, že konstrukce náraz nezvládla - viz například "In the frontal offset test, the connection between the A-pillar and the trans-facia beam was damaged in a way that indicated the structure would be unable to withstand higher loads" nebo "Dummy readings, together with the penalty applied for the unstable bodyshell, resulted in protection of the driver chest being rated as weak. In the full-width rigid barrier test, dummy readings of chest compression showed marginal protection of the driver chest".
Když se podívám na auta s odnímatelnou střechou, tak taková například kabriolet typu BMW Z4 má také odjímatelnou střechu a dopadl citelně lépe. Land Rover discovery zvládne v terénu také hodně a dopadl citelně lépe.
Pořád si myslím, že lidé kteří vlastní wrangler se nepohybují jen v terénu a euro NCAP ohodnotila jeho bezpečnost nejen na základě absence elektroniky, ale především na základě konstrukce / výsledku testu.
Myslím, že pokud budu vybírat auto na ranč nebo na chatu nebo na práci tak si můžu vybírat vůz, který mne tam dostane a bezpečností je dál (Amarok, L200, Land Rover Discovery apod., dle určení a zaměření).
Nenašel jsem předchozí generaci v testech euro NCAP, ale dle IIHS měla minulá generace dobrou ochranu a konstrukce náraz vydržela daleko lépe. Uvidíme až otestuje IIHS novou generaci.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 12. 2018 15:01

Jo, akorát posádka má vnitřnosti na kaši, řidič volant v hrudníku a zadní pasažér pro změnu páteř místo hrudníku. Ale jinak je, z pohledu auta, vše OK. Koho by taky zajímali lidi, že?

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  06. 12. 2018 18:36

Jo, sleduji to v US tisku. To jsou úplná jatka každý den na silnicích za volantem těchto aut. Jestli někdy amíci vymřou, tak to bude právě díky Wranglerům...

Odpovědět  |   | 
PepaK  |  06. 12. 2018 11:43

U auta typu Wrangler čím méně elektroniky kecající do řízení, tím jedině lépe. To auto má být v principu co nejjednodušší (samozřejmě v rámci možností).

Odpovědět  |   | 
Honzat  |  06. 12. 2018 12:32

Osobně si myslím že do hodnocení by se žádná elektronika počítat neměla. Tu si člověk může a nemusí u výrobce zaplatit a pak máte stejné auto a různý počet hvězdiček. Stejně tak ochrana chodců - pokud beru že to má pomoci člověku při vybírání auta, tak ho opravdu neajímá co se stane chodci, ale zajímá ho jeho vlastní bezpečí uvnitř. A pak nemá ani páru jestli auto nemá 5 hvězd dohnaných elektronikou (kterou si třeba nepřikoupí) a bezpečností chodců, přestože uvnitř bezpečnost není valná. Pak můžete vzít stoletou pragovku, narvat do ní elektroniku a dopředu dát peřinu přes kapotu a dostane 3 hvězdy, přestože srážka ve 20km/h znamená pro posádku jistou smrt. Svět se v řiť obrátil už dávno.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  06. 12. 2018 17:40

Výsledky Pandy v nárazových testech jsou doslova tristní, v podstatě komplet mrtvá posádka včetně dětí. Šlehačku na střechu a prodávat jako rakvičky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 12. 2018 23:30

Nj, jenže tahle městská přibližovala jsou ráda, když mají denní rychlostní průměr přes 20km/h.
Pomalé drandění městem a postávání v kolonách, to je jejich ekosystém.
Uvedený testovací scénář je pro tohle autíčko mimo, protože náraz ve zůstatkové rychlosti 50km/h po brzdění je strašně moc.
Testoval bych náraz okolo 30km/h, víc nemá smysl.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  06. 12. 2018 23:57

1. Na řadě míst ve městě se jezdí 70 a když se srazí dvě auta jedoucí 30, tak výsledek je 60.
2. Většina aut dané třídy plní na 4* nebo dokonce 5* (na ty 4 plní jenom díky menšímu počtu el. pomocníků, vlastní nárazový test je v pořádku), takže problém není s metodikou testů, ta je OK, ale s pravěkou konstrukcí Pandy, která prostě nemůže v roce 2018 plnit neustále přísnější podmínky nárazového testu. Nevidím důvod cokoliv změkčovat. Viz třeba výsledky crash testu dětí v Pandě (asi typická situace pro městské auto rozvážející děti do školek, škol, kroužků), kdy u všech testů je hlavička dětí načerveno, tedy na kaši.

Odpovědět  |   | 
sgt  |  07. 12. 2018 08:40

rýchlosti sa pri čelnom náraze NESČÍTAVAJÚ! Nedokážem pochopiť, ako to stále niekto nedokáže pochopiť, keď to už bolo vysvetlené X-krát.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  07. 12. 2018 13:16

Souhlasím s tím nesčítáním rychlostí. Vysvětlení: Představte si, že přesně v okamžiku střetu by byla "vložena" mezi auta pevná stěna. Takže pokud pojedou proti sobě dvě auta šedesátkou, a srazí se, tak je to jako by každé z nich narazilo do stěny tou šedesátkou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 12. 2018 08:57

1. Aby byl byl výsledek 60, musela by se vozidla srazit čelně. V takovém případě by ale došlo k uplatnění dvou deformačních zón rozptylujících kinetickou energii a výsledek by byl daleko méně devastující, než náraz v 50km/h do nedeformovatelné překážky.
2. Nevím, jaká jiná auta myslíš, ale mě výsledek, kdy kabina byla nedotčena i při čelním nárazu s polovičním překrytím, přijde jako velmi dobrý na mikroauto s hmotností 940kg za 200 tisíc korun. Protože za tyhle prachy máš nové buď tohle mikroauto, nebo motorku se sidekárou. Klidně si kup to druhé a dej pak vědět, jak jsi dopadnul po nárazu v padesátce do zdi. Ne, tohe opravdu není rodinné auto. Rozvoz dětí do školy? Běž se někdy podívat ráno ke škole, jaká auta pní roli mamataxi. Tohle je tak auto na rozvoz pizzy, protože na operativní leasing firmu vyjde na 1500 Kč měsíčně.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  07. 12. 2018 12:35

1. V nárazových testech se testuje náraz jak do deformovatelné překážky, tak do zdi.
2. Jestli je nebo není dotčená kabina je v situaci kdy je posádka na kaši zcela irelevantní. A hromada mikroaut za podobné peníze jako Panda tu posádku v ochrání a v testech má 4* nebo 5*, tedy zcela jiná liga než tahle fiaťácké relikvie.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 12. 2018 13:28

1. ano, ale vůbec to nesouvisí s tím, co jsem psal
2. to jste tvrdil už v minulém příspěvku, psal jsem vám o příklad, tak ho prosím uveďte

Odpovědět  |   | 
Josef  |  07. 12. 2018 14:46

1. Proč by to nesouviselo? Jestliže se srazí auto (deformovatelné) s deformovatelnou překážkou tak je to podobné (neříkám zcela shodné) se srážkou dvou deformovatelných aut.
2. i10 4*, Aygo 4*, Up! 5*

Odpovědět  |   | 
VacVin  |  07. 12. 2018 09:43

Ježíši o čem se to tady diskutuje? Měli jste někdy vážnou nehodu? A můžete být sebelepší řidič, jednou to do vás někdo praští. Pak každý DETAIL, který zmírní zranění může zabránit smrti vás, nebo vašich blízkých. A důraz na asistenty je jasný, nejlepší nehoda je žádná nehoda. Podívejte se na statistiky smrtelných nehod. Když ve 150km vezmete bokem strom, nezachrání vás ani 5 hvězd, ale u běžný nehod umírají lidí ve STARÝCH autech. Felicie, nebo Favorit jsou pojízdné rakve. A nové vozy jsou bezpečnější právě díky tlaku takových, co udělují hvězdy. Automobilka je organizace, která má primárně potřebu nám prodat a vydělat peníze, bez tlaku z venku preferují inovace vhodné pro zisk, nikoliv pro lidi. Je možné si myslet o metodice či váze bodů cokoliv, ale zrovna tihle lidé zachránili více lidských životů, než si uvědomujeme.

Odpovědět  |   | 
jean  |  08. 12. 2018 07:41

Na stranke ncap su podrobne vysledky. Panda ma v narazovych testoch lepsie vysledky ako wrangler, ale hviezdicku nema. Cele hodnotenie je podla mna neobjektivne, Ncap je dobre pre zistenie pasivnej bezpecnosti. Hodnotenia by mali byt oddelene, jedny hviezdicky za pasivnu bezpecnost a jedny za aktivnu.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  08. 12. 2018 09:18

Dnes už nemá cenu řešit nějaké hvězdičky, když je jich polovina za elektronické cypoviny. Žádné malé auto, kde má řidič nohy třičtvrtě metru od předního nárazníku a do toho je zastavěný nedeformovatelný motor nemůže být z principu nikdy bezpečné při nárazu ve větší rychlosti, i kdyby mělo všechny myslitelné asistenční systémy. Na druhou stranu - na ježdění po městě to v zásadě stačí, jak už tady někdo podotknul - zkuste si podobným způsobem nabourat na skůtru.
A ještě jedna věc je sporná. Nejlepší bouračka je totiž žádná bouračka. Ty nejbezpečnější auta v nárazových testech jsou SUV s dvoutunovou váhou a vysokým podvozkem. Ale nikdo už nebere v úvahu jízdní vlastnosti a brzdnou dráhu. Může nastat situace, kde taková obluda jako třeba v diskusi zmíněné Hyundai Santa Fé nebo třeba kritizovaný Wrangler nabourá, ale malé a obratné Punto se vyhne nebo dobrzdí. Takže pokud někdo bere v úvahu při testech bezpečnosti takové věci jako asistent pro jízdu v pruzích nebo automatické brždění, zároveň by měl automaticky započítávat i porovnání ovladatelnosti vozu - tedy losí test, rychlost na kruhové dráze a brzdnou dráhu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 189 N/A
T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Valuta, komunistickému zákazu navzdory

T 603 se narodila v ilegalitě jako Tatra Va…

Tatra nevyrábí osobní auta už dvacet let, ale jen díky tajnému vývoji Valuty, která předcházela „šestsettrojce“, se tak nestalo už na počátku 50. let. Tvůrcům za tento vzdor hrozily hrdelní tresty, přesto se tehdejší politická garnitura neváhala pochlubit osmiválcovou limuzínou ve světě.

8.  4.  2019 | | 52 N/A