Euro NCAP: Jedna hvězda pro nový Jeep Wrangler, nula hvězd pro Fiat Panda

V nejnovějších nárazových testech Euro NCAP se objevili hned dva propadlíci, kteří si odnesli jedna z nejnižších hodnocení.

Evropská organizace Euro NCAP nedávno provedla další řadu testů nejnovějších automobilů na trhu, a zatímco se v seznamu modelů nakonec objevila celá řada pětihvězdičkových hodnocení, tvrdá pravidla posuzování nebyla zrovna lichotivá pro nový Jeep Wrangler ani poslední verzi Fiatu Panda.

Nejnovější generace Jeepu Wrangler v základní výbavě si přesněji odnesla pouhou jednu hvězdičku. Kromě toho, že si podle expertů legendární off-road vedl průměrně v kategorii ochrany dospělé posádky, dětí na palubě i bezpečnosti chodců v případě střetu, celkové hodnocení srazila k zemi i absence moderních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Právě na standardní výbavu ve formě systému AEB, tedy automatického nouzového brzdění, nebo asistentu pro udržování jízdy v pruhu, v současnosti Euro NCAP hledí opravdu silně a tyto prvky mají pro konečné hodnocení velkou váhu. Vozy, které tyto technologie postrádají, tak často v testech tvrdě propadnou.

„Je opravdovým zklamáním, že nové auto umístěné do prodeje v roce 2019 nedisponuje autonomním brzděním a asistencí pro jízdu v pruhu,“ komentoval výsledky Wrangleru Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Podobně jako Fiat Punto na konci minulého roku nyní dopadl také model Panda. Městský kompakt si tak odnesl rovnou nulové hodnocení, podtržené nízkým hodnocením takřka ve všech testovaných kategoriích a opět absencí moderních bezpečnostních systémů v základní výbavě.

Plné pětihvězdičkové hodnocení si poté odnesli Audi Q3, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a Volvo S60/V60. Nejvyšší počet hvězd byl dosažen také u Hyundaie Santa Fe a BMW X5, ačkoliv se u nich během testování objevily problémy s bočními airbagy, respektive u BMW s kolenními airbagy.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 116 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků