Euro NCAP: Jedna hvězda pro nový Jeep Wrangler, nula hvězd pro Fiat Panda

V nejnovějších nárazových testech Euro NCAP se objevili hned dva propadlíci, kteří si odnesli jedna z nejnižších hodnocení.

Evropská organizace Euro NCAP nedávno provedla další řadu testů nejnovějších automobilů na trhu, a zatímco se v seznamu modelů nakonec objevila celá řada pětihvězdičkových hodnocení, tvrdá pravidla posuzování nebyla zrovna lichotivá pro nový Jeep Wrangler ani poslední verzi Fiatu Panda.

Nejnovější generace Jeepu Wrangler v základní výbavě si přesněji odnesla pouhou jednu hvězdičku. Kromě toho, že si podle expertů legendární off-road vedl průměrně v kategorii ochrany dospělé posádky, dětí na palubě i bezpečnosti chodců v případě střetu, celkové hodnocení srazila k zemi i absence moderních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Právě na standardní výbavu ve formě systému AEB, tedy automatického nouzového brzdění, nebo asistentu pro udržování jízdy v pruhu, v současnosti Euro NCAP hledí opravdu silně a tyto prvky mají pro konečné hodnocení velkou váhu. Vozy, které tyto technologie postrádají, tak často v testech tvrdě propadnou.

„Je opravdovým zklamáním, že nové auto umístěné do prodeje v roce 2019 nedisponuje autonomním brzděním a asistencí pro jízdu v pruhu,“ komentoval výsledky Wrangleru Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Podobně jako Fiat Punto na konci minulého roku nyní dopadl také model Panda. Městský kompakt si tak odnesl rovnou nulové hodnocení, podtržené nízkým hodnocením takřka ve všech testovaných kategoriích a opět absencí moderních bezpečnostních systémů v základní výbavě.

Plné pětihvězdičkové hodnocení si poté odnesli Audi Q3, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a Volvo S60/V60. Nejvyšší počet hvězd byl dosažen také u Hyundaie Santa Fe a BMW X5, ačkoliv se u nich během testování objevily problémy s bočními airbagy, respektive u BMW s kolenními airbagy.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků