Euro NCAP: Hyundai i20 za čtyři, Fiat Panda Cross dokonce za tři

V posledním kole nárazových testů Euro NCAP se kromě nového Superbu představil také Hyundai i20 a Fiat Panda Cross. První jmenovaný nakonec odešel s výsledkem čtyř hvězdiček, malý italský hatchback pak dostal hvězdičky pouze tři.

Škoda Superb si od Euro NCAP odnesla pět hvězd

Škoda Superb si od Euro NCAP odnesla pět hvězd

Hyundai i20 obdržel za ochranu dospělých cestujících 85 %, za ochranu dětí 73 %, ochrana chodců mu vynesla 79 % a nabídka bezpečnostních asistentů 64 %. Výsledky testů říkají, že vůz nabízí dostatečně tuhou karoserii, která zůstává i během nárazu stabilní, problémy se ale objevily u zadního okenního airbagu, který se během svého vystřelení zachytil o obložení interiéru a na svém místě tak nebylo dostatečně rychle. Automobilka údajně vyšetřuje příčinu.

Fiat Panda Cross dostal pouze tři hvězdičky. Za ochranu dospělých osob to bylo 70 %, za ochranu dětí 77 %, ochrana chodců vynesla tomuto automobilu 50 % a v případě bezpečnostních asistentů byl výsledek 46 %.

Body Panda ztratila především při hodnocení ochrany řidiče. Automobil totiž nabízí pro trup řidiče slabou ochranu při nárazu s přesazením, při nárazu bez přesazení je pak ochrana hodnocena jako špatná. Dalším problémem tohoto vozu je fakt, že navzdory vystřelenému airbagu došlo ke kontaktu hlavy řidiče s volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků