Euro NCAP chystá testy systémů zabraňujících srážce s chodcem

Od roku 2016 se v hodnocení bezpečnosti aut prodávaných na evropském trhu odrazí i přítomnost a funkčnost systémů, které detekují chodce v jízdní dráze.
Euro NCAP chystá testy systémů zabraňujících srážce s chodcem

Organizace Euro NCAP začlení do své hodnotící metodiky novou zkoušku, která bude ověřovat, jak dobře bezpečnostní systémy aut rozpoznávají chodce a zabraňují srážce s ním. 

Generální sekretář Euro NCAP Michiel van Ratingen říká, že tyto nové zkoušky jsou první svého druhu na světě. „Řada nových aut dnes nabízí nějakou formu automatického brzdění, které dokáže zabránit srážce dvou automobilů, ale jen některé z nich dokážou detekovat i chodce,“ dodává. 

Volvo pracuje na detekci klokanů

Volvo pracuje na detekci klokanů

Podle Euro NCAP připadá 47 % všech obětí nehod na evropských silnicích na „zranitelné“ účastníky provozu – chodce, cyklisty a motocyklisty. V roce 2014 zahynulo v Evropě přibližně 12  tisíc lidí spadajících do této kategorie. 

WHO: Ročně zahyne na silnicích 1,25 milionu lidí, většina v rozvojovém světě

WHO: Ročně zahyne na silnicích 1,25 milionu lidí, většina v rozvojovém světě

Analýzy dopravních nehod z Německa a Velké Británie naznačují, že systémy automatického brzdění by mohly zabránit asi jedné pětině všech smrtelných srážek s chodcem. 

Když dítě vyběhne zpoza zaparkovaného auta

Euro NCAP bude simulovat situace z běžného provozu, kdy dospělý vstoupí do jízdní dráhy vozu a dítě se náhle vynoří zpoza zaparkovaného auta. Euro NCAP udělí dobré hodnocení jen těm modelům, které zabrání nehodě při rychlosti jízdy až 40 km/h. Hodnotit se budou ale i reakce v rychlostech 40-60 km/h. V takovém případě bude techniky Euro NCAP zajímat, zda systém dokáže snížit rychlost do okamžiku nárazu pod 40 km/h a zvýšit tak šance na přežití. 

Systémy detekce chodců jsou vybaveny mimo jiné nové Audi Q7 a nové Volvo XC90. Když jsme chtěli jejich autonomní brzdění vyzkoušet, zjistili jsme, že na improvizovanou překážku nereagují:

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před každou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před každou překážkou

Bude zajímavé zjistit, jak tyto dva modely obstojí v profesionálně připravené zkoušce Euro NCAP.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků