Euro NCAP chystá testy systémů zabraňujících srážce s chodcem

Od roku 2016 se v hodnocení bezpečnosti aut prodávaných na evropském trhu odrazí i přítomnost a funkčnost systémů, které detekují chodce v jízdní dráze.
Euro NCAP chystá testy systémů zabraňujících srážce s chodcem

Organizace Euro NCAP začlení do své hodnotící metodiky novou zkoušku, která bude ověřovat, jak dobře bezpečnostní systémy aut rozpoznávají chodce a zabraňují srážce s ním. 

Generální sekretář Euro NCAP Michiel van Ratingen říká, že tyto nové zkoušky jsou první svého druhu na světě. „Řada nových aut dnes nabízí nějakou formu automatického brzdění, které dokáže zabránit srážce dvou automobilů, ale jen některé z nich dokážou detekovat i chodce,“ dodává. 

Volvo pracuje na detekci klokanů

Volvo pracuje na detekci klokanů

Podle Euro NCAP připadá 47 % všech obětí nehod na evropských silnicích na „zranitelné“ účastníky provozu – chodce, cyklisty a motocyklisty. V roce 2014 zahynulo v Evropě přibližně 12  tisíc lidí spadajících do této kategorie. 

WHO: Ročně zahyne na silnicích 1,25 milionu lidí, většina v rozvojovém světě

WHO: Ročně zahyne na silnicích 1,25 milionu lidí, většina v rozvojovém světě

Analýzy dopravních nehod z Německa a Velké Británie naznačují, že systémy automatického brzdění by mohly zabránit asi jedné pětině všech smrtelných srážek s chodcem. 

Když dítě vyběhne zpoza zaparkovaného auta

Euro NCAP bude simulovat situace z běžného provozu, kdy dospělý vstoupí do jízdní dráhy vozu a dítě se náhle vynoří zpoza zaparkovaného auta. Euro NCAP udělí dobré hodnocení jen těm modelům, které zabrání nehodě při rychlosti jízdy až 40 km/h. Hodnotit se budou ale i reakce v rychlostech 40-60 km/h. V takovém případě bude techniky Euro NCAP zajímat, zda systém dokáže snížit rychlost do okamžiku nárazu pod 40 km/h a zvýšit tak šance na přežití. 

Systémy detekce chodců jsou vybaveny mimo jiné nové Audi Q7 a nové Volvo XC90. Když jsme chtěli jejich autonomní brzdění vyzkoušet, zjistili jsme, že na improvizovanou překážku nereagují:

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před každou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před každou překážkou

Bude zajímavé zjistit, jak tyto dva modely obstojí v profesionálně připravené zkoušce Euro NCAP.

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 211 026 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků