Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Organizace Euro NCAP bude napříště do svých hodnocení zahrnovat i systémy k odvrácení nehody nebo zmírnění jejích následků.

První výsledky zkoušek těchto systémů chce Euro NCAP zveřejnit už 29. října, od příštího roku se stanou součástí celkového hodnocení. To bude v důsledku znamenat postupné zavedení systémů k odvrácení nehody do sériové výbavy většiny nejprodávanějších modelů, protože výrobci budou usilovat o co nejlepší celkové hodnocení. 

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Systémy k odvrácení nehody dnes nabízí mimo jiné Mercedes-Benz, Volkswagen, Volvo Mazda, Ford, Škoda (v modelu Citigo) atd. Pomocí světelného nebo optického snímače monitorují situaci před vozem a začnou automaticky brzdit, pokud zaznamenají překážku, na kterou řidič nereaguje – typicky při popojíždění v koloně. Proto bývají označovány také jako systémy autonomního brzdění. 

Většinou se uvádí, že v rychlostech do 15 km/h dokáže takový systém nehodě zcela zabránit. Při vyšším tempu alespoň zmírní její následky, protože ke kolizi dojde v nižší rychlosti. 

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Euro NCAP je sdružení evropských vlád, spotřebitelských organizací a autoklubů ze sedmi evropských zemí. Zpočátku se zaměřovalo na testování pasivní bezpečnosti (ochrana posádky při nehodě), v současné době ale při hodnocení přihlíží k přítomnosti systému upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, nastavitelného omezovače rychlosti a elektronického stabilizačního systému. Snaží se tak nepřímo donutit automobilky, aby tyto technologie zpřístupnily co nejširšímu okruhu zákazníků. 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků