Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Organizace Euro NCAP bude napříště do svých hodnocení zahrnovat i systémy k odvrácení nehody nebo zmírnění jejích následků.

První výsledky zkoušek těchto systémů chce Euro NCAP zveřejnit už 29. října, od příštího roku se stanou součástí celkového hodnocení. To bude v důsledku znamenat postupné zavedení systémů k odvrácení nehody do sériové výbavy většiny nejprodávanějších modelů, protože výrobci budou usilovat o co nejlepší celkové hodnocení. 

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Systémy k odvrácení nehody dnes nabízí mimo jiné Mercedes-Benz, Volkswagen, Volvo Mazda, Ford, Škoda (v modelu Citigo) atd. Pomocí světelného nebo optického snímače monitorují situaci před vozem a začnou automaticky brzdit, pokud zaznamenají překážku, na kterou řidič nereaguje – typicky při popojíždění v koloně. Proto bývají označovány také jako systémy autonomního brzdění. 

Většinou se uvádí, že v rychlostech do 15 km/h dokáže takový systém nehodě zcela zabránit. Při vyšším tempu alespoň zmírní její následky, protože ke kolizi dojde v nižší rychlosti. 

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Euro NCAP je sdružení evropských vlád, spotřebitelských organizací a autoklubů ze sedmi evropských zemí. Zpočátku se zaměřovalo na testování pasivní bezpečnosti (ochrana posádky při nehodě), v současné době ale při hodnocení přihlíží k přítomnosti systému upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, nastavitelného omezovače rychlosti a elektronického stabilizačního systému. Snaží se tak nepřímo donutit automobilky, aby tyto technologie zpřístupnily co nejširšímu okruhu zákazníků. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků