Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Evropská organizace EuroNCAP prověřila devět nových modelů v nárazových testech.

Poté, co přišlo poslední radikálnější zpřísnění nárazových a bezpečnostních testů organizace EuroNCAP, po několika skromnějších hodnocení jsme opět v době, kdy je zisk plného počtu hvězdiček skoro povinností.

Osm z deseti naposledy testovaných novinek si odváží plný počet hvězd. Jen miniauturní elektromobil Citroën E-Mehari si vysloužil tři. Vzhledem ke konstrukci licenčně vyráběného vozítka, které je dodáváno zejména na domácí francouzský trh, ani to není špatné.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Novou sadu zveřejněných testů využila pro druhý pokus Honda. Nový Civic napoprvé získal čtyři hvězdy, nyní to už má za pět. Pomohl lépe konstruovaný boční airbag, který nyní účinněji chrání hlavy cestujících.

Vůbec nejlepší hodnocení v ochraně cestujících si odváží Porsche Cayenne a dvojice Subaru - Impreza a XV. Subaru nejlépe chrání také dětskou posádku, stejně jako chodce. Naopak v aktivní bezpečnosti a funkčnosti asistentů je to spíše průměr, tam slaví především Honda Civic. Právě u Subaru je zajímavé, jak vyšší XV získává lepší hodnocení za ochranu chodců.

Na poměry pick-upů si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy X. Tyto vozy mají problémy s tuhostí a přenosem energie karoserií a rámem, ale Mercedes si odváží plný počet hvězd, 90 procent za ochranu dospělých pasažérů a ještě překvapivěji 80 procent za ochranu chodců.

Podívejte se na kompletní výsledky v tabulce a také do fotogalerie:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
BMW X3 5 93 84 70 58
Citroën e-Mehari 4 74 78 48 25
DS7 Crossback 5 91 87 73 76
Honda Civic 5 92 75 75 88
Jaguar E-Pace 5 86 87 77 72
Mercedes-Benz X 5 90 87 80 77
Porsche Cayenne 5 95 80 73 62
Subaru Impreza 5 94 89 82 68
Subaru XV 5 94 89 84 68

Prohlédněte si obsáhlou komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků