Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Evropská organizace EuroNCAP prověřila devět nových modelů v nárazových testech.

Poté, co přišlo poslední radikálnější zpřísnění nárazových a bezpečnostních testů organizace EuroNCAP, po několika skromnějších hodnocení jsme opět v době, kdy je zisk plného počtu hvězdiček skoro povinností.

Osm z deseti naposledy testovaných novinek si odváží plný počet hvězd. Jen miniauturní elektromobil Citroën E-Mehari si vysloužil tři. Vzhledem ke konstrukci licenčně vyráběného vozítka, které je dodáváno zejména na domácí francouzský trh, ani to není špatné.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Novou sadu zveřejněných testů využila pro druhý pokus Honda. Nový Civic napoprvé získal čtyři hvězdy, nyní to už má za pět. Pomohl lépe konstruovaný boční airbag, který nyní účinněji chrání hlavy cestujících.

Vůbec nejlepší hodnocení v ochraně cestujících si odváží Porsche Cayenne a dvojice Subaru - Impreza a XV. Subaru nejlépe chrání také dětskou posádku, stejně jako chodce. Naopak v aktivní bezpečnosti a funkčnosti asistentů je to spíše průměr, tam slaví především Honda Civic. Právě u Subaru je zajímavé, jak vyšší XV získává lepší hodnocení za ochranu chodců.

Na poměry pick-upů si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy X. Tyto vozy mají problémy s tuhostí a přenosem energie karoserií a rámem, ale Mercedes si odváží plný počet hvězd, 90 procent za ochranu dospělých pasažérů a ještě překvapivěji 80 procent za ochranu chodců.

Podívejte se na kompletní výsledky v tabulce a také do fotogalerie:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
BMW X3 5 93 84 70 58
Citroën e-Mehari 4 74 78 48 25
DS7 Crossback 5 91 87 73 76
Honda Civic 5 92 75 75 88
Jaguar E-Pace 5 86 87 77 72
Mercedes-Benz X 5 90 87 80 77
Porsche Cayenne 5 95 80 73 62
Subaru Impreza 5 94 89 82 68
Subaru XV 5 94 89 84 68

Prohlédněte si obsáhlou komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků