Euro NCAP: Excelovala Impreza, překvapila třída X. A co ostatní?

Evropská organizace EuroNCAP prověřila devět nových modelů v nárazových testech.

Poté, co přišlo poslední radikálnější zpřísnění nárazových a bezpečnostních testů organizace EuroNCAP, po několika skromnějších hodnocení jsme opět v době, kdy je zisk plného počtu hvězdiček skoro povinností.

Osm z deseti naposledy testovaných novinek si odváží plný počet hvězd. Jen miniauturní elektromobil Citroën E-Mehari si vysloužil tři. Vzhledem ke konstrukci licenčně vyráběného vozítka, které je dodáváno zejména na domácí francouzský trh, ani to není špatné.

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Jihoafrické nárazové testy: Nula i jedna hvězdička, Sandero nejlepší

Novou sadu zveřejněných testů využila pro druhý pokus Honda. Nový Civic napoprvé získal čtyři hvězdy, nyní to už má za pět. Pomohl lépe konstruovaný boční airbag, který nyní účinněji chrání hlavy cestujících.

Vůbec nejlepší hodnocení v ochraně cestujících si odváží Porsche Cayenne a dvojice Subaru - Impreza a XV. Subaru nejlépe chrání také dětskou posádku, stejně jako chodce. Naopak v aktivní bezpečnosti a funkčnosti asistentů je to spíše průměr, tam slaví především Honda Civic. Právě u Subaru je zajímavé, jak vyšší XV získává lepší hodnocení za ochranu chodců.

Na poměry pick-upů si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy X. Tyto vozy mají problémy s tuhostí a přenosem energie karoserií a rámem, ale Mercedes si odváží plný počet hvězd, 90 procent za ochranu dospělých pasažérů a ještě překvapivěji 80 procent za ochranu chodců.

Podívejte se na kompletní výsledky v tabulce a také do fotogalerie:

Model * Ochrana dospělé posádky v % Ochrana dětské posádky v % Ochrana chodců v % Asistenční systémy v %
BMW X3 5 93 84 70 58
Citroën e-Mehari 4 74 78 48 25
DS7 Crossback 5 91 87 73 76
Honda Civic 5 92 75 75 88
Jaguar E-Pace 5 86 87 77 72
Mercedes-Benz X 5 90 87 80 77
Porsche Cayenne 5 95 80 73 62
Subaru Impreza 5 94 89 82 68
Subaru XV 5 94 89 84 68

Prohlédněte si obsáhlou komentovanou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků