Evropská organizace EuroNCAP prověřila devět nových modelů v nárazových testech.
Poté, co přišlo poslední radikálnější zpřísnění nárazových a bezpečnostních testů organizace EuroNCAP, po několika skromnějších hodnocení jsme opět v době, kdy je zisk plného počtu hvězdiček skoro povinností.
Osm z deseti naposledy testovaných novinek si odváží plný počet hvězd. Jen miniauturní elektromobil Citroën E-Mehari si vysloužil tři. Vzhledem ke konstrukci licenčně vyráběného vozítka, které je dodáváno zejména na domácí francouzský trh, ani to není špatné.
Novou sadu zveřejněných testů využila pro druhý pokus Honda. Nový Civic napoprvé získal čtyři hvězdy, nyní to už má za pět. Pomohl lépe konstruovaný boční airbag, který nyní účinněji chrání hlavy cestujících.
Vůbec nejlepší hodnocení v ochraně cestujících si odváží Porsche Cayenne a dvojice Subaru - Impreza a XV. Subaru nejlépe chrání také dětskou posádku, stejně jako chodce. Naopak v aktivní bezpečnosti a funkčnosti asistentů je to spíše průměr, tam slaví především Honda Civic. Právě u Subaru je zajímavé, jak vyšší XV získává lepší hodnocení za ochranu chodců.
Na poměry pick-upů si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy X. Tyto vozy mají problémy s tuhostí a přenosem energie karoserií a rámem, ale Mercedes si odváží plný počet hvězd, 90 procent za ochranu dospělých pasažérů a ještě překvapivěji 80 procent za ochranu chodců.
Podívejte se na kompletní výsledky v tabulce a také do fotogalerie:
Model |
* |
Ochrana dospělé posádky v % |
Ochrana dětské posádky v % |
Ochrana chodců v % |
Asistenční systémy v % |
BMW X3 |
5 |
93 |
84 |
70 |
58 |
Citroën e-Mehari |
4 |
74 |
78 |
48 |
25 |
DS7 Crossback |
5 |
91 |
87 |
73 |
76 |
Honda Civic |
5 |
92 |
75 |
75 |
88 |
Jaguar E-Pace |
5 |
86 |
87 |
77 |
72 |
Mercedes-Benz X |
5 |
90 |
87 |
80 |
77 |
Porsche Cayenne |
5 |
95 |
80 |
73 |
62 |
Subaru Impreza |
5 |
94 |
89 |
82 |
68 |
Subaru XV |
5 |
94 |
89 |
84 |
68 |
Prohlédněte si obsáhlou komentovanou fotogalerii:
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ