Téma Euro NCAP na AutoRevue.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.
Další kolo bezpečnostních testů prokleplo několik vozů z koncernu Volkswagen, které si odnesly vysoké hodnocení. Ve Škodě Enyaq se při bouračce bát nemusíte.
Srážky osobních vozů s nákladními zezadu jsou pro řidiče osobáků často fatální. Zabránit jim má lepší ochrana proti podjetí.
První kousky stylového SUV-kupé už jezdí po našich silnicích. Zanedlouho už si budete moct jeden objednat.
Shazování aut jeřábem není jen kratochvíle motoristického pořadu Top Gear. Slouží třeba i švédské automobilce pro trénink záchranných složek.
S očekávaným příchodem nové generace na trh jsme se podívali, jak si menší hatchback od Hyundaie počínal v minulosti.
Bruselská agentura testující bezpečnost automobilů zavádí od letošního roku několik významných novinek. Ty kromě jiného nahrazují původní frontální nárazové testy novým typem zkoušky. Auta teď budou čelně bourat do pohyblivých vozíků s deformovatelnými prvky.
Na ochranu chodců při autonehodách se dnes hledí více než kdy dřív. Jak tomu ale bylo v začátcích automobilové dopravy? Možná se budete divit…
Středový airbag mezi předními sedadly začíná nabízet stále více automobilek. Jeho funkci teď vypichuje rovněž Honda u nového Jazzu.
Passat Variant předvedl při normovaném vyhýbacím manévru nebývalou snahu o přetáčivost, a to i navzdory aktivnímu stabilizačnímu programu ESP. Dá se ale mluvit o nebezpečném chování?
Čtvrtá generace Škody Octavia je dalším novým autem, které si od Euro NCAP odnáší plné hodnocení v nárazových testech.
Jak si povede starý Nissan Leaf v nárazových testech mimo klasické normy? Pár vlastních testů nyní provedla společnost DEKRA.
Podle testerů byste dnes našli jen mizivé procento vozů, které je tak bezpečné jako nová Mazda CX-30.
Přestože se mužské a ženské tělo liší, figuríny v nárazových testech většinou zobrazují právě stavbu průměrného muže. Podle nejnovější studie jsou ale ženy za volantem vystavovány většímu riziku úrazu.
Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.
Taky v oblasti airbagů je stále co vylepšovat. V nacházejících modelech Hyundaie se tak nově objeví i středový airbag mezi sedadly řidiče a spolujezdce.
Také v oblasti airbagů je stále co vylepšovat. Honda tak oznamuje vývoj nového typu airbagu pro ochranu spolujezdce.
Ochrana posádky je jedním z hlavních témat při vývoji automobilů. Podle organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) však ne vše může mít pozitivní výsledky.
U korejského SUV bude nyní dostupná technologie sledování mrtvého úhlu pomocí kamerového systému. Dění kolem auta se bude řidiči zobrazovat na displeji přístrojové desky.
O nárazových testech obytných vozů se tolik nemluví a bezpečnost těchto vozidel není veřejností ani experty tolik sledována. Jistá švédská agentura se tak rozhodla zjistit, jak si v tomto hledisku „domky na kolech“ vlastně vedou.
Hlídání dopravních značek, sledování pohybu za vozem, nebo černá skříňka v případě nehody. To všechno se má stát do dvou let základní výbavou.
V nabídce švédského Volva je XC40 opravdu populárním modelem. Nově se přitom může nejmenší crossover pyšnit dalším úspěchem.
V nejnovějších nárazových testech Euro NCAP se objevili hned dva propadlíci, kteří si odnesli jedna z nejnižších hodnocení.
Autonomní vozidla jsou pro mnohé hudbou vzdálené budoucnosti. Podle profesora Jiřího Matase z ČVUT už ale žádné velké změny v technologii nenastanou.
Evropská organizace NCAP otestovala asistenční systémy podpůrného řízení několika aktuálních vozů. Výsledky nejsou moc lichotivé.
Rozdíly v konstrukci a bezpečnostní výbavě jsou pro indický trh stále propastné. Dokazuje to i tragický výsledek nárazové zkoušky pro Renault Lodgy.
Jestliže může rotující vrtule zdárně uvést do pohybu letadlo, proč by tento způsob pohonu neměl fungovat také u automobilu?
Nejdostupnější vůz v mladé historii automobilky Tesla nebývale uspěl v nárazových zkouškách.
Auta lze dělit do jednotlivých segmentů. Tedy alespoň většinu z nich. Nejen móda crossoverů striktní dělení na automobilové třídy rozhazuje.
Po deseti letech produkce bude ukončena výroba dostupného modelu Nano indické automobilky Tata. I když si vůz nadále udržoval nálepku „nejlevnějšího auta světa“, i na domácím trhu klesly jeho prodeje na absolutní minimum.
Minulý týden internetem proletělo video zobrazující těžkou nehodu Volva XC70. Vůz narazil do kamionu v rychlosti zhruba 60 km/h, řidiči se však nic vážného nestalo.
Větší neznamená automaticky bezpečnější. Zatímco Kia si může za výsledky Sorenta mnout ruce, konstruktéři Jeepu Grand Cherokee a Fordu Explorer se musejí rozpačitě škrabat za uchem.
Metodika evropských nárazových zkoušek se stále mění a zpřísňuje. Čtyři hvězdy z roku 2000 tedy nejsou to samé, jako pět z roku 2014...
Tak často jsou následující rady opakované. Ovšem vidět důsledky nevhodného zatížení na jízdní vlastnosti vozu, ba i důsledky nevhodného rozmístění nákladu při nehodě - to je možná tou nejlepší zkušeností.
Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto opravdu drsná. Jak si vedli ostatní v novém kolečku?
Evropská organizace EuroNCAP prověřila devět nových modelů v nárazových testech.
Organizace Global NCAP poprvé v historii uspořádala nárazové testy nejprodávanějších malých vozů v Jihoafrické republice.
Nové SUV z Kvasin získalo v oblasti ochrany dospělých hodnocení 93 procent. Celkově si odneslo pět hvězdiček.
Nejnovější generace BMW 5 se podrobila crashtestům Euro NCAP. Obdržela po nich nejvyšší možný počet hvězd.
V době, kdy se jednotliví výrobci automobilů předhání v počtu bezpečnostních prvků, přichází Chevrolet na trh s vozem, který nemá jediný airbag.
Nejnovější Ford Mustang doslova propadl v nárazových testech NCAP. Z pěti hvězdiček dostal jenom dvě. Nejhůře by na tom byly v případě nárazu děti.
Podobná témata: Rusko, Zajímavosti, Žebříčky, Nehoda, Fiat, Kia, Retro, Mitsubishi, Ostatní značky, BMW řada 5, Škoda Superb, Tajné, Fiat 500, Ford, Citroën, Statistiky, Tesla Model 3, Crossover, Peugeot, Český trh
Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.
Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.
V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.
Pokud byste chtěli novou Ladu taky v Česku, nezávislý dovozce z Brna vám klidně splní přání.
Kupé s tvary tehdejší evropské sportovní smetánky byste mohli nazvat nejhezčím autem Československa.
Experimentování může občas vyústit i v jednu z nejhezčích škodovek vůbec. Přitom z Mladé Boleslavi vlastně úplně nepochází.
Vzpomínáme na siláckou „felinu“, která byla neúmyslnou předzvěstí budoucích sportovních modelů Škody.
Rozsáhlá renovace je v těchto dnech zakončována testováním v provozu. Rudý vlak totiž nečeká pouze stání v muzeu.