EU si posvítí na Maďarsko kvůli dvojím cenám paliva. Jeho pravidla jsou prý diskriminační

27 komentářů

pacho
19. července • 12:51

ved orban sa tomu môže len smiať. Po mesiaci, dvoch zruší rozdielne ceny na príkaz EU. Pred ľudom zostane chrumkavý, lebo on chcel len zlá EU mu nedovolia. To, že by to už ďalej ekonomcky neustál, je druhotné.

iks
19. července • 7:57

Tak výborně. A co mobilní operátoři, tam najednou jednotný trh neplatí?

Shimi
19. července • 8:58

Který mobilní operátor prodává stejný produkt za jiné ceny pro našince a za jiné ceny pro přespolního? Ty jsi evidentně nepochopil pointu problému.

Mirek
19. července • 18:46

Tady toho dost jedinců nic nechápe a srovnává nesrovnatelné.

homer
19. července • 11:15

Zkus něco pojistit jako občan a jako cizinec. Pravda nadnárodní pojišťovny nejsou Maďarsko.

Mirek
19. července • 18:43

Chceš říci, že když si cizinec u nás koupí dům a nechá si ho pojistit tady u pojišťovny, že bude platit více? A na tu hloupost jsi přišel jak?

homer
19. července • 20:19

Mirdo jsme na autorevue tak budem spíš diskutovat o pov a havarijnich pojistkach. Zkus do srovnávače zadat že jsi cizinec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
19. července • 21:13

Ale to je také mimo mísu, zase srovnáváš nesrovnatelné. Tak si zkus zažádat o příspěvky na dítě třeba v Rakousku, když si myslíš, že je to srovnatelné napsat cizinec a pojistit auto u nás.

homer
20. července • 12:54

Už jsi slyšel o lidech kteří pracují a bydlí v jiné zemi než jaké mají občanství?

Mirek
20. července • 19:11

Služba není zboží, už jsi o tom někdy slyšel? V zahraničí se vzájemně nemusí uznávat výhody z druhých států, ze kterého dotyčný vlastník auta pochází. Takže plná cena. Žádné trestání, za to že jsi cizinec by tam jinak nemělo být. Jak jsem koupil, tak prodávám.

Net
18. července • 21:27

Jaké prý? Nijak se to neliší od dvojích cen dálničních známek, přepravy taxi nebo jídla v hospodě. Diskriminační to je.

Praktické auto
18. července • 22:28

No jasně protože to zařizuje Maďarska vláda pro své občany za jejich daně. Tohle není o hospodářské soutěži nebo o diskriminaci. Možná bychom měli poslat příspěvek na dítě i Němcům nebo aspoň každému kdo k nám přijede v září na dovolenou. Nebo přispět na elektřinu Francouzům (nad rámec toho co jim posíláme výrobou nadbytečné levné elektřiny). Ono v EU to s hospodářskou soutěži bylo od počátku složité, dala si do hlavních cílů volný pohyb zboží a kapitálu a nakonec jen chrání zájmy největších a pokrytecký pak chce snižovat emise když programové roky přispívá k jejich růstu (např. Spol. Zemědělskou politikou).

Net
19. července • 9:07

Tak ať Maďarská vláda nejprve vystoupí z EU nebo minimálně Schengenu. Žádná jiná vláda v EU dvojí ceny nedrží, i Němci se vzdali mýta/známek pro cizince.

Praktické auto
19. července • 12:17

Taky je ten německý příklad nesmysl. Měli to ustát. Nechápu proč nelze uznat že němečtí občané platí silniční a nemusí tedy platit dálniční známku. Je úlet že my Němcům nauctujeme dálniční známku, ale vysoudime si že nemusíme platit u nich. :). Možná za čas prijde jejich vláda s lepší argumentaci anotace to třeba jako paušální silniční daň. A na dálnici nikoho bez ní nepustí. Němci už ji platí. A pak třeba Maďary napadne jak to také lépe nazvat. Rozdají Maďarům slevové kupóny na PHM a cizincům je nedají, atd.. jasně provedení může být špatně pokud jej po smyslu tak na tom není nic spatne, zvlášť ne v Evropě která roky diskriminuje třeba české zemědělce odlišnou výši dotaci - to je v poradku :). ????

Mirek
19. července • 18:40

Nemáš to trochu popletené? Jenže my tu dálniční známku platit musíme také a je jedno, jaké si Německo pro své státní příslušníky vymyslí jiné, své poplatky. Klidně mohou vše zrušit a nechat platit všechny jen tu dálniční známku. Daně máme také ve všech státech různé a nepožaduješ v obchodech, podle příslušnosti ke kterémukoliv státu, doplatit rozdíl v daních. V obchodech nesmí být dvojí ceny a platí to ve všech státech EU. Tak nevím, čemu se divíš. A co si naši zástupci v EU vydupali, to máme. A že ti nevadí, že na nás vydělává maďarský MOL a INNOGY, když ti vadí tohle.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/rafineri... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Praktické auto
19. července • 19:13

Nemám:) jen poukazují na to že v EU hospodářská soutěž rovná není viz dotace do zemědělství, to není o vyjednávání co kdo skončil, to je o úřadech a kontrole veřejné podpory které Jana stavěná tak aby se to takhle obcházelo. V kontextu toho všeho je tedy pochopitelne že když maďarský stát nese tíhu tohoto rozhodnutí z jeho daní tak nemá důvod zajišťovat stejnou cenu cizincům. A ani Německo by měl zrušit svoji daň a zpoplatnit dálnici všem dokud my účtujeme dálnici jim. Jinak pokud by šlo o logiku tak osobaky by mělo větší smysl udělat naopak všude zdarma a dát větší poplatky nákladní dopravě nejvyšší na nejnižších třídách silnic a levnější na dálnici.

Mirek
19. července • 19:29

To nemá logiku, co píšeš. Pokud někdo dobrovolně vstoupí do jednotného trhu, tak si musí potom dobře rozmyslet, co bude dělat. Nutil je k tomu někdo? A co potom Polsko, rozhodli se a žádné dvojí ceny nezavedli. To potom můžeš jít protestovat, že nemáme platy jako v Německu, že nemáme dotované elektroauta jako v Norsku, že nemáme moře a nemůžeme tedy ne něm vydělávat jako přímořské státy... "a jak to, že není čeština světový jazyk. :-D "

Praktické auto
19. července • 22:00

Jenže Společná zemědělská politika je financována že společně vybraných peněz skrze společně orgány EU na trhu který je dle EU jednoty a na kterém je hlídka nedovolený veřejná podpora a pravidla soutěže. Coz neplatí když zemědělec z jedné země má jine evropské dotace než v další zemi. To není o tom co komu platí vláda a jaké jsou platy. Nevím co je na tom složitého :)

Mirek
19. července • 22:28

Společná zemědělská politika? Co to je? Tady píšeš o dotacích a mnoho států je více příjemce, než, že by to financovalo. To není zboží v obchodech, že to tak hloupě musím napsat. Pleteš naprosto rozdílné věci dohromady. I náš stát je více příjemcem, než plátcem, ale stále to nemá nic společného s tím, že někdo dá do volného prodeje cokoliv a chce po lidech z jiných států EU zaplati rozdílnou cenu oproti vlastnímu obyvatelstvu.
Například náš stát:
Česká republika loni získala z rozpočtu Evropské unie o 88,8 miliardy korun více, než do něj odvedla. Celkově od vstupu do EU v roce 2004 zaplatila ČR do rozpočtu EU 743,3 miliardy korun a získala z něj 1,71 bilionu Kč.

Je to sice pár let staré, ale co takové Maďarsko? To je na tom o dost hůře než my, to je skoro jen příjemce, tak mi prosím vysvětli, kdo že to potom dotuje?
https://1url.cz/WKEN9...

Praktické auto
19. července • 22:53

Doporučuji si někdy vyhledat kolik procent hrubého národního důchodu (ne HDP) jednotlivé státy EU odvádí a jak funguje mechanismus výpočtu platby, budete velmi překvapen. Krátkodoba bilance (čistý příjemce či plátce nemá v horizontu "let" na které jsme se EU upsali smysl jde dlouhodobého hlediska o drobné. Od příštího programového období bude čisti plátci a to až do skonání EU. Taky neřeknete kámošovi že když za vás třikrát zaplatí v hospodě tak vy za něj budete platit po zbytek života:). Stejně tak je to s odvody do EU poměrové na HND platíme víc než většina bohatších státu. Protože se uplatňuje limit na odvod z průměru EU :) o tom se ale raději naší politici a novináři kupodivu moc nezmiňují. Je to de facto progresivní daň na ruby :) kterou budeme dlouho platit :).

Mirek
20. července • 6:09

A Maďarsko bude tuto akci pořádat také až do skonání EU, kdy už bude dávno plátcem? Co do toho pleteš, co bude někdy v budoucnu. A opět, co to má společného s tím, že se Maďarsko rozhodlo, že bude takto prodávat pohonné hmoty. Polsko omezilo, zrušilo, daně na mnoho zboží, také rozdělilo lidi na polské a zbytek EU? Když se jim to nelíbí, neměli do EU vstupovat, podmínky znali, a jeli by si za své, bez dotací a mohli by si vyskakovat až do nebe.
Ten závěr je sice pěkný, a jsme tedy více příjemci, nebo plátci.

Praktické auto
20. července • 7:19

Ještě posledních pár let příjemci a brzo již čistí plátci. Ale hlavní myšlenka je že nejde o nějakou solidaritu nebo podobné. Představte si jak by to vypadalo na státní urovni kdybyste vyhlásil daň pro lidi s příjmem do 500 tis ročně ve výši 20 procent do milionů 17 procent a nad milion 10 procent :) já sem zastánce rovné daně která v sobě má i dostatečně solidární složku ale tohle už je druhý extrém. Jinak od počátku říkám že právně Maďaři zvolili špatnou cestu (jako my s nulovou daní na energie loni v zimě to bylo taky z hlediska evr. prava nelegální) a nějaké velké demonstrace nebyly. Ale kdyby to udělali chytřejší což šlo tak samotný fakt že by zajistili pro své občany levnější PHM prostě problém není. PS budoucnost příjmů a plateb do EU je dost důležitá, stejně tak jako to v jaké formě pak platby dostáváme zpět. Byl bych i pro federaci EU ale tohle neefektivní provedení prostě stojí za to podrobovat objektivní kritice,která je u nás téměř tabu nebo autocenzurou omezena na minimum. Viz informace o podílech plateb. Hlavně za se každý rok dovíme aktuální bilanci aby to optický vypadalo výhodně.

Net
19. července • 22:13

Některé země si vyjednaly určité výjimky. Každá země má svá specifika. Přesto platí určitá společná pravidla.

Praktické auto
19. července • 22:47

Jasně a tomu říkáme volný trh:). Díky tomuto pokřivení volného trhu se vyplatí vozit potraviny po Evropě sem a tam což je z hlediska emisí větší nesmysl než dojíždění osobaky do práce. Maďarsko nezvolilo vhodný nástroj, ano dá se útočit na diskriminaci. Proto sme psal že kdyby místo toho lidem poslali kompenzaci nebo "poukaz na levnější palivo" tak už nejde říct ani n. Ono u nás až vláda někomu přídá na energie nebo na děti a jinému ne tak to bude take diskriminace. To je prostě politika. Buď máme chtít skutečný volný trh a pravidla hospodářské soutěže nebo si nestezujme účelové jen na některé porušování.

jozka
18. července • 19:21

Kdyz ma Madar rozdilnou cenu pro svoje a pro cizi, je to protipravni. Kdyz Nemec nakoupi plyn za sedm a proda za carou za petadvacet, je to obchod.

Net
18. července • 21:31

Když prší je mokro. Ale do sprchy si deštník neber.

emkejx
18. července • 16:12

strielajte ich a do radu. slota uz davno chcel ale nebolo mu umoznene.

Doporučujeme

Články odjinud