Rozhodnuto? Od roku 2030 by měla nová auta vypouštět o 35 % méně CO₂

runner42  |  10. 10. 2018 13:07

Soudruzi se jen opakují.

10.10.1987, Rudé právo, strana 2
"Vláda dále posoudila výsledky prověrky zprogresivnění technicko-ekonomických paramterů úkolů plánu technického rozvoje na léta 1988 až 1990 v oblasti biotechnologií ve vazbě na Komplexní program vědeckotechnického pokroku členských zemí RVHP do roku 2000"

Tak určitě, bolševici. Dávám vám rok, maximálně dva.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  10. 10. 2018 13:48

Pozitivnimi zakazy, jeste pozitivnejsimi narizenimi a uplne nejpozitivnejsimi regulacemi ke svetlym zitrkum kracime jiz dnes! A pokud nas fyzika bude omezovat, udanime ji k smrti!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 10. 2018 17:05

Tak ono ani tak nejde o fyziku, jako o módní tlak na elektromobilní šílenství a socialistickou egalizaci. Automobilky, vyrábějte si klidně osmiválce, ale pokud ke každému z nich neprodáte ještě devět evehiklů, tak se nedoplatíte. Protože imperialisty v osmiválcích tu tolerovat prostě nebudeme.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 10. 2018 17:23

Ale soudruhu. Ty jsi, ale zlý! Tady v prezentaci japonští soudruzi dokonce s vozem Outlander Hhev překračují slíbený závazek. Jako správní svazáci. Jjiž dnes (!) dokonce cca o 60% CO limitu k roku 2021 (95 g CO2) s produkcí 41 g CO2! Pro ně již dnes není problém splnit závazek 62 g CO2 v roce 2030. Takže v prezentaci flotilové emise jsou na pohodu . Vision RS má papírově dokonce 33 g CO2/km. BEV jsou dokonce bezemisní, Ne? To ví každé malé dítě. Takže kupředu zelená, zpět ni krok! Úkol je jasný: Muž s koženou brašnou nesmí projet!
P.S. Jen se moc těším na prozření. Melounci si budou lámat hlavičky, jak jen je to možné, že se emise o tolik liší. To je nějaká, "asi" magie. Bude hon na čarodějnice. Třeba jim to někdy docvakne, zjistí si význam výrazu jízdní odpory atd. Ale to jsou drobnosti, přeci. Pod jejich rozlišovací schopnost. Ve škole o fyzice chrápali a kdo by se ty blbý vzorečky učil, že .

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  10. 10. 2018 13:36

No ma ucta! Mam takove nejasne tuseni, ze kolem roku 2030 bude velka cast ceske verejnosti jezdit dodavkami.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 10. 2018 15:01

...a k tomu kolinsku...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 10. 2018 15:59

"Od roku 2030 by měla nová auta vypouštět o 35 % méně CO₂"

A to je zle?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 10. 2018 16:11

Neni, ale v nasich koncinach ma spousta lidi zasadni nedostatky v chapani psaneho/mluveneho textu

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 10. 2018 17:08

No není to ani zle ani dobře. Elektrárna vyrobí jednu kWh s o něco větší produkcí CO2, než spalovací motor, ten zas pro změnu nerekuperuje, tak se samozřejmě v reálu nevyřeší vůbec nic.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  11. 10. 2018 15:32

a dalsi emise vytvori rafinerie ktera tu kWh spotrebuje na rafinaci paliv

Odpovědět  |   | 
kluc  |  10. 10. 2018 17:34

A ty si myslíš, že nějaké auto dá reálnou spotřebu 2,5l/100km? Je to konec spalováků a na elektroauto nebudou prachy. Na hybridy zapomeň. Ty mají reálnou spotřebu větší než diesl.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 10. 2018 21:20

Mam hybrid. Od Toyoty. Jazdim za menej ako porovnatelny diesel. Mam nizsie servisne naklady, hoci servis po 50 tisic = pravidelna vymena olej a filter.

Takze ak nevies, tak nehovor.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  10. 10. 2018 17:55

Obecne lze rici, ze delat odvazne plany je samozrejme velke gesto. Odvazne plany totiz vubec nic nestoji, ale daji se skvele vyuzit pro marketingove ucely. Odvazne plany jsou totiz takove politicke perpetum mobile: Mnohokrat se ukazalo, ze odvazne plany nefunguji, lec stale jsou zde obcane-volici, kteri jim, plni viry ve svetle zitrky malovane temito plany, tleskaji.

Realita je ovsem takova, ze ani nejvetsi a nejvyspelejsi evropsla ekonomika nedokazla produkci CO2 snizit podle odvaznych planu, ktere si sama dala. V Nemecku sice klesala mira produkce CO2 automobilovou dopravou, lec mira produkce prumyslem rostla jeste o neco rychleji. Ve vysledku ke snizeni nedoslo.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  10. 10. 2018 16:44

Wir shaffen das!! Und wir im Protektorat auch!!!

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  10. 10. 2018 16:47

und Slowakischer Staat steht mit uns!

Odpovědět  |   | 
lojza  |  10. 10. 2018 17:14

...ehm...snad raději,,schaffen"
nicméně je zajímavé vidět to usílí eurokomisařů i z druhé strany. Viz af, Eurokomisařka zjistila, co se děje s diesely .....Kdyby z toho nemrazilo v zádech, tak je docela úsměvné, s jak malou kompetencí lze dělat velká rozhodnutí.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 10. 2018 19:20

Byt tady Protektorat, tak minimalne urady (statni sprava) funguji uplne jinak

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 10. 2018 21:23

Ono jedno z dedicstiev protektoratu tu kvitne, kazdy ho prevadzkuje den co den, hoci v sprznenej podobe... jazda v pravom jazdnom pruhu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 10. 2018 07:11

Jen další tvoje neznalost. Jízda vpravo byla v Československu schválena ještě před okupací.

Po okupaci pouze posunuli datum účinnosti nařízení.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 09:08

Je to jak pisete, pane.

Odpovědět  |   | 

Jedna věc je schválení a druhá věc je realizace.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  10. 10. 2018 23:08

Kruci nevratili sa stare komunisticke casy?

Odpovědět  |   | 

Vykopejte pro ty svoje miláčky hroby.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2018 09:12

Už jsem si říkal, že kdy se objevíš se svými hrobečky a funusem spalováků a podobně. Mimochodem, pořád jezdíš ve smradlavém benzínu, nebo už se i chováš podle toho co hlásáš a jezdíš ekologickým vozem?

Přemýšlel jsem, že když už bude i diesel Euro 5 na inkvizičním seznamu EU, tak ho vyměním za nějaký Lexus hybrid. Sice to nebude o moc víc ekologické, ale budu moct parkovat v Praze na modré za stovku za rok

Odpovědět  |   | 

Budu furt jezdit ve smradlavým spalováku a budu se ti smát, jakej si nadšenej elektromobilista. Ale to už jsem tu psal x-krát. Asi málo čteš tedle plátek.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 10. 2018 19:01

Takže už taky kopes hrob? Jezdím v tom, co je pro moje potřeby nejvhodnější.

Odpovědět  |   | 

Hrobeček kopeš akorát ty pro ten svůj rakovinomet, já budu mít veterána hlupáčku.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2018 08:21

Nic nekopu, hlupáčku. Zatím auto užívám, až nastane jeho čas, půjde do důchodu. Nejsem sběratel, veteránů

Jsem právě myslel, že už si ten svůj smradlavý rakovinomet taky vyměnil za něco ekologického, když o tom tady furt plkáš.

Odpovědět  |   | 

Na rozdíl vod tebe nemám rakovinomet ty starej plkači. Přiště si vo tý svý popelnici aspoň něco nauč hlupáčku než sem zase napíšes svojí další hloupost

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2018 15:13

Jasně, tvému autu z výfuku padají kytičky a line se z něj vůně čerstvě posekane trávy.

Máš v principu stejnou spalovací popelnici (tvoje slova) jako já.

Kdy začneš jezdit v EV a přestanes druhým otravovat vzduch splodinami, jak tady o tom plkas?

Odpovědět  |   | 
E-Horák  |  11. 10. 2018 07:44

Aby stát mohl lidem dovolit auta, která budou jezdit za dva litry, musí zvýšit cenu paliva minimálně na dvě stovky za litr. Podobně musí navýšit i cenu elektřiny. Navíc navýší náklady na odpovídající elektrické přípojení. Paráda! Jak se říká, samo se nenakope...

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  11. 10. 2018 09:57

Zrejme mate pravdu.

Pred asi 20 lety, tedy v dobe velkeho optimismu ohledne LPG CNG, jsem slysel rozhovor s nejakym (jmeno me tedy nezajimalo) namestkem ministra financi. Prohlasil neco v tomto smyslu: Pokud by zacalo na LPG a CNG jezdit prilis mnoho motoristu, zvedne ministerstvo spotrebni dan u plynu tak, aby dorovnalo "ztraty" statniho rozpoctu. Redaktor na to reagoval asi v tom smyslu, ze to ovsem prilis ekologicke neni. Namestek opacil, ze to muze byt pravda. Nicmene stat ma jiste mandarotrni vydaje, ktere proste musi pokryt at se deje, co se deje. A kdyz se prijmy statniho rozpoctu nekde snizi, jinde se proste musi zvysit.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  11. 10. 2018 15:43

odpovidajici elektricke pripojeni je drazsi jiz dnes, proc by se tedy melo dal navysovat? ostatne jednou to jiz v minulem volebnim obdobi kdosi zkousel zavest dalsi poplatky "za jistic" a vime jak to dopadlo

jen tak pro pobaveni, jisteni na 50kW nabijecku vychazi mesicne na cca 3400 korun, zda se ti to snad malo? predpokladam ze tolik za elektrinu doma neplatite ani za ctvrtleti, natoz pak jen za "rezervovany vykon"

Odpovědět  |   | 
Ota  |  11. 10. 2018 15:01

a lode, letada, lokotraktory ... to jako nic? proc zase dostavaj za usi jen auta a osobni vozilda zase extra porci?

Odpovědět  |   | 
Sam  |  11. 10. 2018 15:53

lode i letadla se resi mnohem vice nez osobni doprava, jen proste autoservry o tom nemaji potrebu psat emise lodi se resi na urovni pristavu, letadla zas ena urpvni letist, tam se omezuji emise nejen emisni ale i hlukove, proto se jiz zacinaji stavet hlavne hybridni lode a u letadel se to jiz testuje

mimochodem od roku 2020 nastupuji pro letadla nove emisni limity ktere nove vyrabenym letadlum narizuji emise nizsi o 36% proti soucasnemu stavu, a letadla ktera ty normi nesplni budou moci letat nad uzemim EU a Ciny jen do roku 2028, proto jiz dnes takova letadla poptavaji i samotni dopravci/aerolinky, vedi ze od roku 2028 by jim tak vznikli celkem obri bezletove zony pro jejich letadla, oba nejvetsi vyrobci dopravnich letadel tak jiz pilne testuji hybridni motorizace, treba Siemens a RolsRoyce pracuji na koncepci elektrickych motoru na krydlech a turbiny ktera jim vyrabi elektrinu v zadni casti letadla, Siemens elektromotory a RR pak ta turbina

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 15:53

Nejvetsimi producenty CO2 jsou USA a Cina. V Evrope si MOZNA na chvili resp lehce lokalne ulevime, ale cele je to natolik propojene a globalni, ze bez zasadnejsi aktiviry obou zminovanych velmoci nam to ve finale bude na dve veci...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  11. 10. 2018 21:44

proto Cina do obnovitelnych zdroju a elektrifikace tolik investuje, za 10-15 let bude produkovat min emisi nez cela Evropa dohromady, tak masivni elektrifikace a tak masivni rozsirovani "bezemisnich" alektraren neni nikde jinde na svete, ale zacali zhruba pred 5 lety a tak se neda cekat ze ro driv nez za 10-15 let dostanou na uroven aby to bylo "cichatelne"

Odpovědět  |   | 

Indie už to taky nakopla.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
josephko  |  13. 10. 2018 08:26

To je úplne zbytočný predpis. Pretože v roku 2030 sa už žiadne spaľováky vyrábať nebudú.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 201 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro