EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

Joe Doe  |  01. 07. 2019 09:22

Len doplnim, ze podobnu legislativu maju aj v USA a Japonsku a Pedestrian Warning System sa do JDM Priusov montuje uz nejaky ten piatok.

Odpovědět  |   | 
223  |  01. 07. 2019 10:39

a jeb tam, na úvodní fotku koncern..

Odpovědět  |   | 
Veka  |  01. 07. 2019 10:52

To snad už nikoho na PR webu VAG nemuze překvapit...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  01. 07. 2019 10:45

Už jsem se lekl, ze dneska to bude bez Priusu.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 07. 2019 12:29

Uvědomuješ si, v jakém motokocourkově žijeme? Nejdříve zakážou hlučná auta, sportovní výfuky, F1 jako vysavač aj. A pak zjistí, že tichá autka jsou nebezpečná a zabíjejí. To je fakt síla.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 07. 2019 13:24

Tak umět tohle rozlišit by měla být jedna z prvních otázek každého IQ testu. Snad je to jenom z toho horka. Že jsou nějaké decibely, volume, zná to dneska ještě někdo ?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 07. 2019 07:06

A ted se misto ladenych vyfuku budou pouzivat vetsi repraky a zesilovace. Vytunena tesla s blikajicim basovym reprakem, ktery bude foukat stejne jako foukal drive vyfuk. Co na tom, ze se zkrati dojedz, protoze u jednoho nabijeciho stojanu siroko daleko si bude mladez pomerovat delku basreflexu

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  01. 07. 2019 13:04

Je skvele, ze EU lezi na srdci i takoveto veci.

O to vice je ovsem zarazejici, ze EU vubec neresi problem bezduvodne kontaminace potravin cukrem. A pritom za nekolik poslednich desetileti se podarilo shromazdit dost a dost dukazu, jak skodliva nadmerna konzumace cukru je. Dovolim si - i bez tvrdych cisel - predpokladat, ze obeti cukru ve forme cukrovky 2. typu a dalsich zdravotnich komlikaci je podstatne vice nez obeti tichych elektromobilu.

Odpovědět  |   | 
Veka  |  01. 07. 2019 09:30

Osvicene hlavy z Bruselu nam dennodenně dokazuji svoji neutuchajici genialitu. Ať zije Evropske spolecenstvi uhli a oceli!

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 07. 2019 12:23

Je to obraz společnosti, my tam ty lidi posíláme...

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  01. 07. 2019 13:20

A Židé dle této logiky volbou Hitlera spáchali sebevraždu...

S těmito rádoby demokratickými pravdami běžte na obecní úřad a klanějte se tam vlajce.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 07. 2019 14:49

Copak Židé zvolili Hitlera? To je asi tím horkem co? Zrovna Češi se opět na eurovolby většinově vykašlali...kdo je tak líný a má tolik sádla na hlavě, že nedojde k urně, nemá vůbec právo veřejně něco kritizovat....ovčan.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  01. 07. 2019 18:58

1. Kritika Židům nepomohla.
2. Většina k volbám nešla. Nemůžete tvrdit, že je tam poslali nebo že jsou odrazem společnosti.
3. To, že nešli, protože jsou líní, jste si dosadil sám. Ovšem dle mého názoru většina pochopila, že a) volby nic nemění, b) není koho volit c) místo studia programů se dá pracovat na vlastním životě.
4. Vy jste použil slovo "my". Já u voleb byl a neposlal jsem je tam. To mi bohatě stačí k tomu, abych Vaše tvrzení vyvrátil.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  02. 07. 2019 08:10

ale jsou líní. Já znám spoustu líných lidí co jsou z principu líní se o veřejné dění zajímat. Pak logicky neví, koho volit a ani to neřeší....
Ale hudrovat v hospodě, jaký je tu všude (město, stát, kraj) bordel, to už je většinová záležitost bez ohledu na přítomnost u voleb....

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  02. 07. 2019 08:36

Nejsou líní. Zajímat se o veřejné dění je práce na plný úvazek, novinářům za to platí, nemohou to dělat všichni a už vůbec ne dobře. Většina prostě k práci zvládá už max jen jeden plný úvazek a většinou jsou to rodina nebo nějaký koníček. Opravdu nemůžete požadovat, aby každý studoval volební programy a pak ověřoval kredibilitu kandidátů, kteří je prezentují. Problém je taky v tom, že zjistíte, když tomu ten čas věnujete, že nemáte koho volit a maximálně můžete jít cestou nejmenšího zla nebo cestou kontravolby (pokus o teoretickou blokaci systému, který pracuje proti Vám) proti předpokládanému vítězi, ale žádný vhozený lístek nereprezentuje Váš postoj. Jedná se o vyjednávání s nepřítelem a pokud mi někdo tvrdí, že mě nepřítel zastupuje, tak mě uráží nebo mu to v hlavě funguje spatně či sektářsky (státně).

K tomu, abyste měl ucelený pohled na jednoho vrcholového politika, potřebujete prakticky tým novinářů a roky práce...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2019 09:40

Samozřejmě, přeci nebudeme otroky učit přemýšlet a dívat se kolem sebe. Přeci nebudou muset vůbec zvedat hlavy od svých páníčků telefonů. Namísto aby konečně města mohla být tišší, vymyslíme umělý hluk.
Ne, tahle společnost opravdu nemá šanci přežít.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  01. 07. 2019 10:17

Problemem je, ze sem tam se najdou i lide se snizenou ci zcela bez schopnosti vnimani zvuku. (Historicka poznamka: V dobach pred osvicenym zavedenim politicke hyperkorektnosti se tomuto stavu rikalo "hluchota".)

Dalsim problemem je, ze sem tam se najdou i lide se snizenou ci zcela bez schopnosti vnimani svetla. (Historicka poznamka: V dobach pred osvicenym zavedenim politicke hyperkorektnosti se tomuto stavu rikalo "slepota".)

Je jasne, ze tyto dve skupiny obcanu mohou mit jisty prunik a tak je nutne pocitat s lidmi, kteri nevidi a ani neslysi. I tito lide maji sva lidska a obcanska prava a neni mozne, je ze zivota vyloucit jen proto, ze maji jista znevyhodneni.

Abychom tedy dostali dikci Listiny zakladnich prav a svobod, mely by elektromobily na svuj pohyb upozonovat takovym zpusobem, ktery nebude diskrimonovat tyto jiz tak znevyhodnene obcany - napriklad intenzivnim smradem.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 07. 2019 10:54

Sarkazmus nabook ;)

Ale suhlasim - ked som svojho casu byval v BA, parkoval som v tichom vnutrobloku - vela zelene a tak. Cesta vo vnutrobloku sluzila aj ako chodnik.

Byvalo tam celkom dost dochodcov a vacsina z nich nepocula ani spalovak v mojej 1.6 litrovej Mazde. Nemali ani sajnu ze idem pomalicky krokom za nimi. Ak este tahali nakupnu tasku na kolieskach, tak by nepoculi ani vyzivny diesel.

Odpovědět  |   | 
 |  01. 07. 2019 12:55

A taky se bude montovat zvuk z V8 do kolobezek, kol a na vozickare.. Protoze taky nejsou slyset kdyz jedou...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2019 15:20

Jasně, hluchým lidem opravdu nějaký generátor zvuku pomůže... A slepí slyší i jen podle hluku pneumatik, to dovedou opravdu znamenitě.
A zbytek té většinové společnosti prostě bude dál trpět jen proto, že už neumíme lidem vysvětlit něco jako osobní zodpovědnost.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 07. 2019 10:50

Pocujem dobre a raz ma skoro presiel Prius na tichej ulici. A do mobilu som necumel.

Poznamka: Tento prispevok je specialne pre stealth01 - dalsia zmienka o Priuse.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 07. 2019 10:55

A od listopadu se to bude vztahovat i na kola,kočky a psy a od ledna na chodce.Protože v oblasti, kde konzumují zelňačku a cibulačku nejsou na tiché chodce zvyklí a to by bylo nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  01. 07. 2019 11:44

Chodci v oblastech vyznacujicich se oblibou zelnacky a cibulacky nemaji v nicem problem. Tam totiz dokaze i jen prumerny chodec uniknout srazce s cimkoliv uhybnym manevrem dechberouciho zrychleni reaktivniho charakteru.

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  01. 07. 2019 13:52

Ten Rusák co na Silvestra v Praze rošmelcoval tu Kolumbijskou turistku měl v Mercedesu spalovací motor a to že ho slyšela přijíždět jí stejně bylo prd platné.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2019 15:22

Hm, tím pádem jsi asi něco porušil, že? Lezl jsi tam, kam jsi neměl. A právě kvůli takovým retardům si budeme zase kazit životní prostředí.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 07. 2019 12:11

No s Vaším uvažováním určitě ne. Tohle nepochopit opravdu jentak někdo nedokáže.

Odpovědět  |   | 
Varel  |  06. 07. 2019 19:43

žijí mezi námi i nevidomí lidé, kterým je tvá rada na dvě věci

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 07. 2019 11:47

Tak z důvodu omezení hluku se bude pro změnu zavádět minimální povinná rychlost pro elektromobily, už se těším. I v Rakousku pochopili, že elektromobily musí jezdit rychle, třeba na dálnici.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 07. 2019 12:26

EV auta - kocourkov pokračuje. A technícká..půjde tam nahrát atmo V8

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2019 15:23

To bude nová forma tuningu. Dřív se ladily motory, teď generátory hluku.

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  01. 07. 2019 12:31

Prosím opravte si chybu v textu: "AVAS však bude moci řidič deaktivovat, pokud usoudí, že jeho funkce není v určitou chvíli třeba."

Toto NENÍ PRAVDA.

Podle změny nařízení č. 1 EHK OSN č. 138 se právě toto ZAKAZUJE:
---
Bod 6.2.6 se nahrazuje tímto:
„6.2.6. Funkce pozastavení
Jakákoli funkce pozastavení ve smyslu definice v bodě 2.7 se zakazuje.“
----

Přečtěte si prosím daná nařízení, kde jepsáno:
---
Tlačítko
Každý mechanismus umožňující řidiči zastavit provoz systému AVAS („funkce pozastavení“) musí splňovat požadavky stanovené v bodě 6.2.6 předpisu EHK OSN č. 138., doplňku 1 k původnímu znění předpisu, sérii změn 01 (Úř. věst. L 204, 5.8.2017, s.112).“
---
Čimž je defakto zakázán!

Odpovědět  |   | 
Ders  |  01. 07. 2019 12:34

A půjde si tam nahrát zvuk vlastní? Že bych si tam dal tu z auta od dánského dirigenta z Jáchyme, hoď ho do stroje :)

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  01. 07. 2019 12:37

Když to bude splňovat pravidla podle EHK č. 138 a podle nařízení EU č. 540/2014 a jeho změn tak ano (když to automobilky udělají) .

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  01. 07. 2019 12:54

Blahopreji k podarenemu napadu! Ta predstava se mi libi.

Myslim, ze i jen jedno jedine vozidlo s takovym zvukem by bylo velmi zabavnym a predevsim naprosto mistrovskym propojenim absurdit zapocatych v tom filmu s absurditami dnesni doby.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 07. 2019 13:55
TVL  |  01. 07. 2019 13:56

Už tu máme historií prověřený systém, před každým EV poběží chlapec s praporkem.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  01. 07. 2019 14:51

Taky mě to napadlo..

Odpovědět  |   | 
MM  |  01. 07. 2019 15:33

Mě ten důvod trochu překvapuje. Jednak se rozhlédnu když přecházím silnici a potom elektromobil je od nějaké rychlosti 20km za hodinu hlučný velmi podobně jako auto se spalovacím motorem. Převládá hluk od pneumatik. To že elůektro auta nevydává hluk je jen mýtus.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2019 15:36

Schválně se někdy rozhlédni, až vystoupíš z auta na parkovišti u nákupního centra. Kolik uvidíš mobilních zombie otroků? Čumí do páníčka telefonu, nekoukají nalevo, napravo... vlezou pod auto, a je jedno, zda elektrické nebo spalovací. Jezdím pravidelně na CČM a takových tam je neskutečně moc. To samé v městských uličkách a ulicích, lidi jdou, koukají do telefonu, naprosto mimo realitu...

Odpovědět  |   | 
MM  |  01. 07. 2019 15:37

Samozřejmě, vím že to tak je. Ale tomu by se nemělo ustupovat. Darwin si to přebere.

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  01. 07. 2019 15:49

Ano ale to nesouvisí s elektrickými auty. Stejně tak přehledně i spalovák.
Size plus chtějí tuto zombie chránit tak by museli přidat zvuk ke každému auto, ale o tom toto nařízení není.

Odpovědět  |   | 
MM  |  01. 07. 2019 15:37

A když jsme u těch elektromobilů. Chtěl bych něco vzkázat majiteli bílého nissanu leaf, kterého jsem včera kolem 21.15 potka na dálnici D4 směrem na Prahu ve stoupání u Mníšku pod Brdy. Jet na dálnici trvale 70km za hodinu není pro ostatní účastníky provozu nic moc, ale dejme tomu. Šetřit energii a za soumraku nesvítit je ale vysloveně blbost.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 07. 2019 07:13

Hele, stejny leaf jsem potkal v desti na ceste z prelouce smerem na pardubice. Sinul se u kraje a nesvitil. Zrejme v ramci prodlouzeni dojezdu vybite baterie (jak me tu poucovali) vypnul nepotrebne spotrebice. Je videt, ze ekologie jde ruku v ruce s bezpecnosti...

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  02. 07. 2019 17:57

Tohle nemá nic společného s ekologií. Jestliže měl porouchané auto nebo mu došla šťáva tak je to stejné jako u spalováku. Držet se předpisů. Nic víc.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  03. 07. 2019 22:51

No, pokud dojde stava u spalovaku, tak dojdu ci se necham svezt k benzince a koupim si petku. Rozhodne neohrozuji ostatni pri snizene viditelnosti pomalou jizdou s neosvetlenym vozem...

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  04. 07. 2019 01:37

Ano pokud šťáva dojde.
Ale pokud ne a o to se ti jedna, tak se budete chovat stejně v případě že kaslete na bezpečnost. Ať už máte spalováka nebo elektro. Bohužel se zde musím přiznat z vlastní zkušenosti.
Jeli jsme po dálnici a ignoroval dojezd a benzínku a říkal si bude další. Bohužel nebyla a já musel zpomalit a sjet z dálnice a jet velice pomalu a klidně k benzínem mimo dálnici. Nakonec jsme našli ve 2 ráno otevřenou benzínku, ale dojezd mi to hlásilo 0 km.
To samé se mi stalo s elektřinou. Špatně jsem si naplánoval cestu a musel jsem zpomalit a jet pomalu abych dojel kam jsem potřeboval.

Jen jsem tím chtěl říct, že jeho chování nesouvisí s ekologií nebo s typem auta. Je to jen a jen jeho blbost, že neměl rozsvícení světla. Ta mu na dojezdu auta tolik nepridaji ani u spalováku ani u elektřiny.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  01. 07. 2019 18:29

v roku 2006 ked vysiel film idiocracy , tak som sa velmi smial, ze co to je a, ze u nas to este nehrozi par rokov a uz sme tu idiotske tlacenie neekologickych elektromobilov + imitacie vsetkeho mozneho ... svet skoncil fakt v roku 2012 ale nie apokalypsou ale sprostostou ludi

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  02. 07. 2019 18:10

Už přestaňte neustále tvrdit, že elektrika je neekologická a už vůbec ve spojení s podporou od státu nebo někoho.
Ať chcete nebo nechcete elektrika se prosadí a bude to jen z jediného důvodu, a tím je to, že je prostě lepší. S ekologií to nemá nic společného.

Pokud by jste se skutečně chtěl bavit o ekologii. Tak spalovák je na tom vždycky hůře. Stačí k tomu dva parametry. 1. Máte 40 litrů nádrž? Tak vězte, že 30 litrů jste právě vyhodil oknem a navíc "neekologicky" zvýšil teplotu okolí.
2. Hluk který vydává spalovák nejde vypnout. A zatěžuje okolí. Toto při srovnání aut nikdy nenajdete.

Ekologicky vždy bude platit: elektrika >= spalovák

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  03. 07. 2019 17:19

v pripadoch ked budu fonogvat obnovitelne zdroje .. dnes je to male % co vie spracovat vetrík či slniečko ... ked mozno budeme o 50rokov mudreji a spravime nieco lepsie co bude fakt aj efektivne mozno vtedy zacnu mat zmysel elektromobily ale aj to len v pripade ak sa budu dat efektivne recyklovat baterie lebo nehovorte mi, ze vas kratkozraky zmysel elektrickych auto ako ekologickejsich je lepsi, lebo "baterie zahrabavat pod zem" nebude mozne do nekonecna ... a taktiez povedzme si co vyraba dnes v najvacsich mnozstvach elektrinu ....

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  04. 07. 2019 01:27

Jestli dobře čtu. Problém je ve výrobe elektřiny a v bateriich a v tom že máme málo elektřiny z obnovitelných zdrojů.

0. Opravdu ta rovnice je takto ať už obnovitelné zdroje fungují nebo ne. Dokonce pokud se jedná o elektrická auta s velkou pravděpodobností má majitel i fotovoltaiku a nabíjí tak auto. Tzn. jak tady říkají ekologicky 😀.
Ale ta rovnice tak bude platit, protože je třeba započítat i "zvukový odpad". To žádná srovnání v úvahu neberou a přitom na hluk jsou dané normy. Proto se staví hlukové stěny, vyměňují se okna za protihluková atd.

1. Elektřina se vyrábí z tak různých zdrojů, že je těžké říct jak moc to ovlivňuje ekologií.
A pokud jde o spotřebu tak v tom případě si doma radši nezapinejte elektrickou troubu. Ta má třeba 2 kW a peče třeba i 2 hodiny. Tohle má každá domácnost už nyní. A také kvůli tomu nemáme problém s elektřinou. Nestavíme další Temelín...

2. Vy vyhazujete baterie do odpadu? Pokud vím tak je to jedna z věcí která se recykluje celá. Baterie se prostě nevyhazuji pod zem. Nezapomeňte že i spalovák má baterií a má ji čím dál větší.

Nicméně vaše připomínky jsou běžné. Jedná se o klasické předsudky spojené s elektromobily.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  04. 07. 2019 16:20

fotovoltaliku mame na dome10rokov, a kupovali me najkvalitnejsiu a mame dost velku plochu , zohrieva to malo , je to nieco take ako keby dam 60l sud nafarbeny na cierno na kopec a zohreje to tolko isto ako fotovoltailka len s rozdielom, ze som nemusel zaplatit 10ky tisic eur

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  05. 07. 2019 13:21

10 let? Pokud jste neměl další velké náklady na údržbu tak je super že fungují? Stejně tak 10 let staré fotovoltaiky mají horší parametry než ty dnešní. Panely se za 10 let hodně zlepšily.
Naopak ceny sis je stále stejný. 10 let by nevydržel. Stejně tak solární panely by tak dlouho bez nákladné údržby nevydrželi.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  05. 07. 2019 16:33

teraz sa idu opravovat .. ale aj som odhadoval 10rocnu zivotnost

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  05. 07. 2019 10:29

Nedá mi to, abych si nerýpnul. Ano, obnovitelné zdroje sQěle fungují:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nemecko-bylo-za... ...
https://oenergetice.cz/elektrina/nemecko-nemuze-... ...
https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/elia-be... ...
(tady bych doplnil, Belgie tak dlouho věřila na víru v OZE, až si nechala spustnou svoji jaderku a teď mají prd)

0 - Blbý je, že to EV potřebujete většinou dobíjet v noci. FV vám bez spousty Ah baterek v noci nabije EV přesně na nulu....
1 - Při pomalém dobíjení, je nutno počítat (dle denního dojezdu) po dobu cca 4-8h s trvalým příkonem několika kW. Nevím jak Vám, ale mě tento charakter odběru rozhodně nepřipomíná rychlovarné konvice jedoucí 3min, nebo pár el. trub jedoucích 45min-2h. Spouštěných v náhodných intervalech (soudobost). To mi připomíná jiný odběr-elektrické přímotopy. Tedy dopředu domluvený odběr, na předem domluvenou dobu, s několika hodinovými přerušeními. Elektrická sít by také neunesla spuštění všech přímotopů v ulici. Distributor si sám podle předem domluvených časů a různých tarifů, sám určuje kdy budete topit a kdy ne (HDO). Proto se třeba přímotopy v bloku naproti u souseda spustí v jiný čas než v bloku u Vás. Takže ano dobíjení a to třeba i za nižší tarif, bude fungovat jen tehdy, pokud přistoupíte na "pravidla hy", že budete dobíjet jen v čase, kdy se to hodí distributorovi (síti) a né Vám.

Odpovědět  |   | 
VSkrbek  |  05. 07. 2019 18:47

nevím zda je to rýpnutí .

Ale obnovitelné zdroje a vsadit jen na ně je určitě blbost. Atom je prostě atom. Jeho elektřina je ve výsledku levnější a jako základní zdroj je v současnosti asi nejlepší. Jen těžko můžete přejí jen na obnovitelné zdroje, když žádný obnovitelný zdroj nefunguje nepřetržitě …

Ad 0) velké baterie nepotřebujete. Kamarád si nechal udělat fotovoltaiku včetně baterií a když svítí tak mu to nabije baterie dostatečně na to aby uživil dům i nabil auto přes noc. Stále tu ale platí. Když nesvítí tak prostě není elektřina. S tím se prostě počítat musí. To proč se to dělá je snížení nákladů.

Ad 1) Ano samozřejmě délka nabíjení je 4 až 8 hodin elektroauta oproti elektrické troubě asi hodina. Ale tady šlo o příměr. Počet elektrických auta bude růst postupně a nikdy nevzroste skokově, takže na to elektrická síť nebude připravená.
Právě stejně jako když rostl počet elektrických trub. A náhodnými intervaly myslíte každý den mezi 17 a 20 hodinou v bytech a každý den mezi 10 a 12 v restauracích A malým počtem myslíte všechny rodiny a restaurace?
A ano dobíjet se bude v čase kdy se to hodí distributorovi, proč ne. To se už nyní děje.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  03. 07. 2019 22:55

A proto kolem nas na zapad jedou ve velkem uhelne elektrarny a maji stazene pulky, aby jim rusaci nestopli zemni plyn... bez urazky, ale mas dobre vymyty mozek...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 07. 2019 12:16

Ještě je potřeba zavést umělej zvuk pro elektrokola, elektrokoloběžky a obyčený cyklisty, ty taky nejde slyšet! Ještě by měli přidělat nějaký výstražný bzučítko na každýho blbce se spalovákem, ať už je z dálky slyšet a každej se mu může vyhnout, protože srážka s blbcem je nejhorší.

Odpovědět  |   | 
Mk  |  07. 07. 2019 23:16

Samozřejmě že češi to berou jako útok fašistické EU na ně, ale až jim zajede nějaký elektroauto děcko, protože ho neslyšelo a přebihalo silnici aniž se poradně rozhledlo, tak pak bude problém na straně elektroauta. Sám jsem viděl a slyšel elektro a říkal jsem si, že to se bude muset řešit, jinak to bude pr.user. Já sám jsem ze starší generace, která nečumí nonstop do mobilu, ale parkrat jsem se sám načapal, jak přecházím jen podle zvuku.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A