Pravdou je, že toto omezení může některým zájemcům dovoz ojetiny ze zahraniční znemožnit. Proč si například nemohu dovézt ze zahraničí starý vůz, třeba sportovní model své oblíbené značky ve výborném stavu? O veterána se ještě nejedná a tady ho prostě nepřihlásím a papíry na přestavbu také neseženu. Vím v tomto případě se jedná spíše o srdeční záležitost, ale i tak to člověku zkomplikuje život. Přitom může být i 12 let starý udržovaný vůz v lepším technickém stavu než 5 let starý firemní vůz co má najeto 400tis km.... v bazaru se to stočí na 120 a nějaký jouda si to koupí, že?
taktak, Honda NSX je typickej priklad
Jak rikam - pravidla by mela platit pro vsechny stejna. Pokud nechteji, aby tu jezdily Trabanty, tak nesmi zakazat pouze jejich dovoz, ale vubec jejich provoz.Pokud bych si chtel privezt 20 let stareho Jaga, tak je zcela nepripustne, aby mi to nekdo zakazoval, kdyz stajna auta tady legalne jezdi.Proste: Bud kdokoli, nebo nikdo !
No nemyslím si, že zrovna Trabant nebo Wartburg je něco co by nás tu mělo trápit, moc už jich nejezdí a pokud ano tak ne často... Myslím že daleko víc škodí živ. prostředí vozy s polomrtvými motory, ze kterých cáká olej a staré náklaďáky a dodávky co mají svou životnost už dávno za sebou. Jenže dokud se nezmění stavající systém STK, kdy majitel vraku dá raději technikovi pár stovek na pivo aby přimhouřil oči než aby vůz dal do pořádku (několikanásobně draží), tak vraky z našich silnic nezmizí. Sám si vzpomínám jak jsem asi před 6ti lety s Rapidem 130 měnil komplet brzdové trubičky a rozvodky, protože na STK to kvůli nim neprošlo.
A co kdyby takhle EU srovnala (tedy odbourala) clo na americke ci japonske vozy?
Mam tuseni, ze pokud uz to US nebo japonske auto jezdilo v EU, tak pak pro neho plati stejna pravidla jako pro vozidlo vyrobene v unii. Je mi jasny, ze se da to samy auto koupit v USA o dost levneji, sam uvazuju si nechat ze statu auto privezt, takze bych samozrejme snizeni nebo zruseni cla za dovoz ze zemi mimo EU uvital. Mate s individualnim dovozem z USA nekdo zkusenosti?
Ať si EU trhne nohou - už tak je to tu smeťák Evropy
Vrat se na východ,zpátečníku.
Jestli někomu nestačí na dovoz auto starý max. 8 let, tak ať si jde koupit Š 105/120 nebo žigula.Nebo si někdo z Vás myslí, že v bazarech je málo ojetých aut (nojo já vím - samý opravený bouračky, ale pokud by šlo vozit i starší auta, tak si namastěj kapsy akorát bazaristi, protože ceny stejně neklesnou)Zkus dovézt takový auto do Německa a přihlásit ho tam?
Do Nemecka muzes z Evropy dovezt a prihlasit ojetinu za stejnych podminek jako u nemeckych ojetin. A to je to o co tu jde. EU pozaduje spolecny trh i u ojetych vozu, tj. neni mozne omezovat dovezena auta ze zemi EU oproti mistnimu prihlaseni.
kdyby se mohlo přilásit z unie cokoliv, tak by Škodovka asi musela změnit cenovou politiku u Fabky
No a v tym toje-vlada je podplacená a nechce ustoupit,protože by musela vracet penizky
nelez legalně přihlasit vuz, ktery nema euro VIN.to znamena na zacatku VINu n pismenko e mezi hvezdickama........ci mezi cim.auto ketre tyto podmninky nesplnuje lez ho přihlasit na stavajici doklady jineho vozu, t.j. bud přestavba, popřípadě jen vyměna karoserie......ale oproti polsku, kde lze od vstupu do EU přihlasit jakykoliv vuz z unie ktery ma platnou STK.
S tim euro VINEM mas na mysli evropskou homologaci? Slysel jsem, ze ty auta musi mit evropskou homologaci. Muzu mit z nemecka Forda Scorpio 2,0 z roku 1995, ale nevim, jestli ma tu evr, homologaci.........Nevi nekdo co to je a kde to v tom technicaku najdu?
Evropská globální homologace se udělovala někdy od roku 1993. A od 1994 jí musela mít všechna auta prodávaná v EU. Měla by být na štítku s výrobním číslem v tomhle formátu: Exx*xx/xx*xxxx*xx.
kez by 94 ... co jsem slysel ja, tak mozna 2004, proste povinne se to zavedlo az ted nekdy a do te doby - kdo by to z vyrobcu resil nebo ty mas nejaky jisty info od kdy to bylo povinny ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.