EU odsouhlasila Německu plán na zavedení mýta pro osobní auta

Také němečtí řidiči budou platit mýto, ovšem dostanou daňovou kompenzaci. Ti, kteří mají ekologická auta, dokonce větší než je cena mýtného.
EU odsouhlasila Německu plán na zavedení mýta pro osobní auta

Poslední rozpory mezi Evropskou unií a Německem ohledně plánů na zavedení mýtného na dálnicích pro osobní auta padly.

Po setkání s německým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem o tom informovala eurokomisařka pro dopravu Violeta Bulcová.

Podle zveřejněných informací majitelé aut registrovaných v Německu skutečně dostanou slevu na daních, která plně kompenzuje cenu mýtného.

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Pokud však mají Němci v garáži auto produkující nízké nebo žádné emise, dostanou při daňovém vyúčtování zpět dokonce ještě vyšší částku.

Kromě toho došlo k úpravám připravovaných sazeb pro zahraniční řidiče na krátké časové úseky. Například desetidenní poplatek by se měl v závislosti na objemu motoru a množství produkovaných emisí pohybovat od 2,5 eura do 20 eur (68 - 541 Kč). Dosud měl být minimální poplatek 5 eur.

Zřejmě ještě celý příští rok se ale v Německu bude s osobními auty jezdit bez povinnosti platit mýto. Nový systém by měl vstoupit v platnost až několik měsíců po skončení německých parlamentních voleb 2017. 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 243 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků