EU odsouhlasila Německu plán na zavedení mýta pro osobní auta

Také němečtí řidiči budou platit mýto, ovšem dostanou daňovou kompenzaci. Ti, kteří mají ekologická auta, dokonce větší než je cena mýtného.
EU odsouhlasila Německu plán na zavedení mýta pro osobní auta

Poslední rozpory mezi Evropskou unií a Německem ohledně plánů na zavedení mýtného na dálnicích pro osobní auta padly.

Po setkání s německým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem o tom informovala eurokomisařka pro dopravu Violeta Bulcová.

Podle zveřejněných informací majitelé aut registrovaných v Německu skutečně dostanou slevu na daních, která plně kompenzuje cenu mýtného.

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Úřady zdržují opravu silnice. Tak si postavil vlastní a vybírá mýto

Pokud však mají Němci v garáži auto produkující nízké nebo žádné emise, dostanou při daňovém vyúčtování zpět dokonce ještě vyšší částku.

Kromě toho došlo k úpravám připravovaných sazeb pro zahraniční řidiče na krátké časové úseky. Například desetidenní poplatek by se měl v závislosti na objemu motoru a množství produkovaných emisí pohybovat od 2,5 eura do 20 eur (68 - 541 Kč). Dosud měl být minimální poplatek 5 eur.

Zřejmě ještě celý příští rok se ale v Německu bude s osobními auty jezdit bez povinnosti platit mýto. Nový systém by měl vstoupit v platnost až několik měsíců po skončení německých parlamentních voleb 2017. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků