EU chce po policistech, aby stavěli každé dvacáté auto

EU chce po policistech, aby stavěli každé dvacáté auto

Brusel chce po českých policistech, aby v budoucnu stavěli kvůli namátkové technické kontrole každé dvacáté auto. Vyplývá to z návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady EU, které by mělo vstoupit v platnost od roku 2015.

EU si v něm dala nový závazek – zachránit na silnicích více než 1200 životů ročně a 36 tisícům dopravních nehod zaviněných technickou poruchou zabránit. A k tomu členským státům nařizuje, aby ročně jejich úřady provedly namátkové kontroly alespoň u pěti procent všech registrovaných vozidel.

Vzhledem k tomu, že v Česku je hlášeno 6,4 milionů vozidel, z toho 4,6 milionů automobilů, museli by policisté provést celkem 320 tisíc kontrol ročně.

Takové číslo je ale nereálné. I kdyby bylo vozidlo na první pohled v nevyhovujícím stavu, policie s tím sotva něco zmůže. Od letošního května má sice pravomoc odeslat podezřelé auto do nejbližší stanice technické kontroly, ta však nesmí být vzdálena více než čtyři kilometry.

V praxi tak takové pravidlo jde uplatnit jen ve velkých městech. Situaci by vyřešily mobilní jednotky STK, na ty ale ministerstvo dopravy nemá peníze. „Stále plánujeme nákup dvou pojízdných stanic do každého kraje, čekáme ale, až se v rozpočtu najdou finance,“ potvrzuje Martin Novák, mluvčí resortu dopravy.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků