Eterniti Artemis: další „superSUV“ útočí

Peking, symbol opulentního luxusu (relativní) hrstky vyvolených, se stal místem premiéry nového prestižního SUV.
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie

Model Eterniti Artemis, produkt mladé londýnské automobilky Eterniti Motors, má být prvním typem z připravované škály mířící do exkluzivních sfér stávajících výrobků prémiových značek. Jeho tvůrci o něm hovoří jako o „prvním super-SUV na světě“, ale je jasné, že hodlá zaútočit na (alespoň v Číně) mimořádně lukrativním poli současných drahých a výkonných SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Eterniti Artemis hodlá "šlápnout do úsměvu" zavedeným luxusním SUV

To je v současnosti ovládáno především vozy jako BMW X5/X6 nebo Porsche Cayenne, ale nově se do této společnosti tlačí také vozy Bentley EXP 9 F či Lamborghini Urus. První informace o přípravách modelu Eterniti Artemis jsme zachytil až v loňském roce, přičemž výroba má být zahájena již během letošního roku, takže je patrné, že celý proces je navýsost efektivní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eterniti Artemis vychází z Porsche Cayenne II, ale to jen tak mezi námi!

Nové SUV Eterniti Artemis podle všeho vychází z techniky již zmíněného Porsche Cayenne II, nicméně vedení Eterniti Motors tuto skutečnost vehementně popírá. Faktem je, že o pohon se postará přeplňovaný zážehový osmiválec s objemem 4,8 l pocházející právě z modelu Porsche Cayenne Turbo, který se ale díky řadě modifikací dočkal citelně zvýšeného výkonu.

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Jeho špička narostla o rovných 100 koní na výsledných 600 koní (441 kW) a točivý moment nabyl o 50 Nm na celkových 750 Nm, což má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 290 km/h (tj. –0,2 s a +12 km/h). Všechny povrchové díly karoserie modelu Eterniti Artemis jsou ručně vyráběny z uhlíkových kompozitů, podobné by to mělo být i s ostatními částmi vozu včetně interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na detail k vozům této cenové hladiny zkrátka patří

Zvenčí si na novince všimneme celé řady specifických detailů, nicméně celek svými základními proporcemi nijak nezastře inspiraci ve stuttgartském matadoru. Vyniká ale rozměrnou šestiúhelníkovou maskou chladiče doplněnou po stranách mohutnými přídavnými otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se vyznačuje luxusním zpracováním špičkových materiálů

Tenké dveřní kliky mají výklopná madla ve stylu italských sportovních vozů padesátých let, kapota se dočkala trojice ventilačních otvorů a při pohledu na zadní část vozu si všimneme výrazného zadního nárazníku, do kterého jsou integrovány nejen výrazný difuzor, ale také dvojice výrazných koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Artemis má vynikat vysokým podílem ruční práce

Interiér je však orientován především na cestující vzadu, kteří mají k dispozici samostatná, všestranně elektricky stavitelná sedadla a řadu komfortních prvků. Na evropských trzích se má Eterniti Artemis na přiložených snímcích prodávat za ceny v přepočtu začínající na částce dosahující bezmála 6,5 mil. Kč, přičemž Čína dostane časem speciálně provedené i naceněné provedení.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků