Eterniti Artemis: další „superSUV“ útočí

Peking, symbol opulentního luxusu (relativní) hrstky vyvolených, se stal místem premiéry nového prestižního SUV.
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie

Model Eterniti Artemis, produkt mladé londýnské automobilky Eterniti Motors, má být prvním typem z připravované škály mířící do exkluzivních sfér stávajících výrobků prémiových značek. Jeho tvůrci o něm hovoří jako o „prvním super-SUV na světě“, ale je jasné, že hodlá zaútočit na (alespoň v Číně) mimořádně lukrativním poli současných drahých a výkonných SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Eterniti Artemis hodlá "šlápnout do úsměvu" zavedeným luxusním SUV

To je v současnosti ovládáno především vozy jako BMW X5/X6 nebo Porsche Cayenne, ale nově se do této společnosti tlačí také vozy Bentley EXP 9 F či Lamborghini Urus. První informace o přípravách modelu Eterniti Artemis jsme zachytil až v loňském roce, přičemž výroba má být zahájena již během letošního roku, takže je patrné, že celý proces je navýsost efektivní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eterniti Artemis vychází z Porsche Cayenne II, ale to jen tak mezi námi!

Nové SUV Eterniti Artemis podle všeho vychází z techniky již zmíněného Porsche Cayenne II, nicméně vedení Eterniti Motors tuto skutečnost vehementně popírá. Faktem je, že o pohon se postará přeplňovaný zážehový osmiválec s objemem 4,8 l pocházející právě z modelu Porsche Cayenne Turbo, který se ale díky řadě modifikací dočkal citelně zvýšeného výkonu.

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Porsche Cayenne 2011: nová generace oficiálně

Jeho špička narostla o rovných 100 koní na výsledných 600 koní (441 kW) a točivý moment nabyl o 50 Nm na celkových 750 Nm, což má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 290 km/h (tj. –0,2 s a +12 km/h). Všechny povrchové díly karoserie modelu Eterniti Artemis jsou ručně vyráběny z uhlíkových kompozitů, podobné by to mělo být i s ostatními částmi vozu včetně interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na detail k vozům této cenové hladiny zkrátka patří

Zvenčí si na novince všimneme celé řady specifických detailů, nicméně celek svými základními proporcemi nijak nezastře inspiraci ve stuttgartském matadoru. Vyniká ale rozměrnou šestiúhelníkovou maskou chladiče doplněnou po stranách mohutnými přídavnými otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se vyznačuje luxusním zpracováním špičkových materiálů

Tenké dveřní kliky mají výklopná madla ve stylu italských sportovních vozů padesátých let, kapota se dočkala trojice ventilačních otvorů a při pohledu na zadní část vozu si všimneme výrazného zadního nárazníku, do kterého jsou integrovány nejen výrazný difuzor, ale také dvojice výrazných koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Artemis má vynikat vysokým podílem ruční práce

Interiér je však orientován především na cestující vzadu, kteří mají k dispozici samostatná, všestranně elektricky stavitelná sedadla a řadu komfortních prvků. Na evropských trzích se má Eterniti Artemis na přiložených snímcích prodávat za ceny v přepočtu začínající na částce dosahující bezmála 6,5 mil. Kč, přičemž Čína dostane časem speciálně provedené i naceněné provedení.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Eterniti Artemis
  2. Fotogalerie

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků