ETCC v Maďarsku: Fulína vyloučili z kvalifikace. Přesto si veze body

Maďarský závodní víkend nezačal pro Petra Fulína ideálně. Český závodník byl z kvalifikačních jízd ETCC diskvalifikován a do prvního závodu startoval poslední. Přesto si nakonec z Hungaroringu odvezl cennou várku bodů.

Evropský šampionát cestovních vozů, který doprovází dospělejší závodní sérii WTCC, zamířil po úvodním závodě na italské Monze do Maďarska. Na jezdce čekal technicky náročný Hungaroring, na kterém se koná také velká cena Formule 1. I ti nejlepší světoví piloti se shodují na tom, že maďarská trať nabízí jen velmi málo možností k předjíždění.

Fulínova disKvalifikace

Po slibných tréninkových jízdách, zejména té první, kde Fulín zajel třetí nejrychlejší čas, se očekávalo, jak se mu povede kvalifikace. Český závodník absolvoval úvodní kolo, po kterém se polem rychle propadl. O pár minut později jej však zajetý čas katapultoval do nejlepší trojky. Ale ne na dlouho, kvůli nerespektování traťových limitů byl jeho čas ředitelstvím závodu vyškrtnut. V praxi to znamená, že v některé části okruhu vyjel celým vozem mimo bílé čáry, které jej lemují. A právě to je striktně hlídáno.

Petr měl další ostrý pokus, kterým svůj úvodní čas vylepšil, ovšem jen pár vteřin po dokončení rychlého kola mu byl ze stejného důvodu opět vyškrtnut. Českému jezdci tak zůstal jen první pokus, který stačil pouze na desáté místo na startovním roštu.

Tato kvalifikační rošáda však měla ještě dohru. Po rokování Fulína s ředitelstvím závodu byl ze sobotních kvalifikačních jízd zcela diskvalifikován a do závodu tak musel startovat z poslední, třinácté pozice. Ještě hůře na tom byl kazašský jezdec Alexandr Artemyev, který si vyjel pole position, ale protože se po jízdách nedostavil na povinnou kontrolu, byl také vyloučen. Do první řady se tak posunulo duo domácích jezdců - Szabo a Nagy.

Závod 1: Stíhací jízda do první osmičky

Již před startem prvního závodu měl Petr o svých cílech jasno. Chtěl se probojovat alespoň na chvost první osmičky, což by mu zajišťovalo start z předních pozic do druhého závodu. To se českému pilotovi povedlo a již po úvodních kolech atakoval soupeře v nejlepší desítce.

Cílem se nakonec po povedeném výkonu prohnal na sedmém místě. Krátce po konci byl znovu potrestán Artemyev a Fulín se posunul na šesté místo. Pořadí prvních osmi jezdců v cíli prvního závodu se otáčí a takto seřazeni pak jezdci startují do druhého závodu. Petrovi zisk šesté příčky zajistil start ze třetího místa. Na klíčové události závodu se můžete podívat na následujícím videu...

Závod 2: Ťukanec a bramborová medaile

Start do druhého podniku nevyšel Fulínovi podle představ a z třetí pozice se o několik míst propadl. Boj o stupně vítězů ale nevzdal a držel se těsně pod nimi. Těsný souboj s domácím Szabem trval několik zatáček a vyvrcholil vzájemnou kolizí. Její následky domácího závodníka vyřadily ze hry, Petr mohl pokračovat, ale během kolize se před něj propracoval další soupeř. Fulínovi k "bedně" nepomohlo ani vypadnutí Švýcara Rikli, který odstoupil z druhého místa. Český závodník nakonec vybojoval čtvrtou příčku.

Bohužel pro Fulína oba závody na maďarském Hungaroringu vyhrál Švýcar Christjohannes Schreiber, jeho hlavní rival v boji o titul. Petr za celý víkend vybojoval osm mistrovských bodů a udržel v celkovém pořadí druhé místo.

Šampionát pokračuje 27. května závody na původním Nürburgringu. Přes Portugalsko a Belgii pak zamíří do dějiště posledních podniků celé sezony, kterým bude mostecký autodrom.

Prohlédněte si fotogalerii Seatu, se kterým Petr Fulín v evropském šampionátu cestovních vozů závodí...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 36 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 56 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 180 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 682 km
Cena: 146 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 276 050 km
Cena: 30 000 Kč
Seat Toledo 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 153 141 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků