Essen Motor Show 2004: nejlepší tuning (přehled)

Letos se po 37. zavřely brány výstaviště v německém Essenu, kde se od 26. 11. do 5. 12. konala tuningová Motor Show. Přes 500 vystavovatelů z celého světa předvádělo nejen sportovní úpravy sériových automobilů.
Essen Motor Show 2004: nejlepší tuning (přehled)
Seznam kapitol
  1. Úvod a Perličky z Essenu (1/2)
  2. Perličky z Essenu (2/2)
  3. Fotogalerie

Devatenáct veletržních hal o rozloze 105 000 čtverečních metrů zaplní přes 500 vystavovatelů z celého světa. K obdivování tu budou především tuningové úpravy sériových modelů snad všech velkých automobilek, které tvoří páteř výstavy. Dále tu budou závodní speciály, historické automobily, módní motoristické doplňky, náhradní díly, optické kity, litá kola, prostě vše, co souvisí se zkrášlováním aut.

Otevírací doba: 10:00-18:00 pracovní dny, 9:00-18:00 sobota a neděle
Celodenní vstupné: 16 euro dospělí, 11 euro pro děti a studenty

Webová stránka: www.essen-motorshow.de

Vybrané perličky z letošní Motor Show

*** Aktualizováno 7. prosince 2004 ***

Brabus A-klasse: Každá tuningová firma doplňuje sériové verze o designově zajímavá kola z lehkých slitin. Brabus není žádná výjimka a pro třídu A si můžete vybrat mezi ráfky 7,25x17" nebo 7,25x18". Maximální rozměr pneumatik je 225/35 ZR18. V interiéru můžete čekat klasické doplňky z leštěného hliníku, jako je např. část řadící páky, rukojeť ruční brzdy nebo pedály...(více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mattig Vectra: Sportovní tlumiče s cenovkou 1 000 eur sníží podvozek o 35 milimetrů. Kompletní přepracování výfukového systému, který je zakončený chromovanou trubkou o průměru 80 milimetrů, bude stát 780 eur. Vectra nakonec může dostat i disky z lehkých slitin o rozměru 8,5x18 palců s pneumatikami o velikosti 225/40... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Carlsson CM50 K: Kompresor vdechl motoru výkon o 124 koní více a nynější pětilitrový osmiválec má sílu 316 kW (430 k) a maximální točivý moment 650 Nm. Akceleraci z 0 km/h na 100 km/h zvládá posílené CLS za 5,2 s a nejvyšší rychlost je 293 km/h... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Wolf Focus ST:  U ladičské firmy Wolf se stal ohniskem zájmu nový Ford Focus. Optický styling je patrný u přední masky, jiné jsou boční prahy, C-sloupek dostal žebrování a u modifikované zádě si jistě všimnete dvojité chromované koncovky s logem firmy. Celý aerodynamický kit stojí 1 450 eur... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

G-Power 5.0 Highline: Tuningová firma G-Power se rozhodla předběhnout BMW a na Motor Show v Essenu představila vlastní úpravu kupé BMW 645i. U motoru 4.5 V8 převrtali válce a zdvihli tak objem na rovných 5.0 l. Při konečném vyladění se zvedl výkon z 245 kW (333 k) na 309 kW (420 k). Maximální točivý moment 540 Nm je o 90 Nm vyšší, než má sériová šestsetčtyřicetpětka... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Autodelta GT Super: Autodelta, asi nejznámější tuner vozů italské automobilky Alfa Romeo, nemůže chybět na probíhající výstavě v Essenu. Na paškál si technici tentokrát vzali sportovní kupé GT. Do jeho nejvýkonnějšího motoru, 3.2 V6, přidali kompresor, díky čemuž vzrostl výkon z 176 kW (240 k) na 235 kW (320 k). Nejvyšší rychlost je 286 km/h... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dacia Logan by Elia: Německá firma Elia, která specializuje na tuning a styling francouzské značky Renault a spřáteleného Nissanu, uvedla první optický paket pro Dacii Logan. Jeho součástí jsou 17" litá kola, malé křidélko na víku zavazadlového prostoru a koncovka výfuku. Upravený Logan stojí ve verzi s motorem 1.4 55 kW téměř deset tisíc eur (9 988)... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Corolla TS Compressor: Současný nejvýkonnější verze Corolly, model T Sport, který má pod kapotou atmosférickou osmnáctistovku s výkonem 141 kW (7 800 ot.) a max. točivým momentem 180 Nm (6 800 ot.), doplní na jaře příštího roku ještě výkonnější „kára“. Model TS Compressor vychází z T Sportu, osmnáctistovka je ale doplněna o přeplňování kompresorem; díky tomu vzrostl výkon na 173 kW (235 k) a točivý moment na 250 Nm. Zatímco T Sport se na stovku dostane za 8,4 s, TS Compressor to zvládne za 7,2 s; maximálka pak činí 235 km/h... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

RUF 911 Carrera: Z šestiválcového boxeru o objemu 3.8 l, který osadili dvěma turbodmychadly, lze dostat v první fázi výkon 390 kW (530 k) a kroutící moment 750 Nm. Druhý výkonnostní stupeň má 412 kW (560 k) a 790 Nm a nejsilnější verze vám pod kapotu schová 478 kW (650 k) a 870 Nm. Jen pro srovnání, Carrera GT má výkon 450 kW (612 k) a maximální točivý moment 590 Nm. Pro verzi s výkonem 560 koní, kterou společnost RUF považuje za standardní, je nejvyšší rychlost 350 km/h a sprint z nuly na 100 km/h zvládá za 3,7 s... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Avensis kombi bi-turbo 4x4: Úplným přepracováním pod taktovkou divize Motorsport prošla Toyota Avensis kombi. Veřejnost může tuto úpravu obdivovat na Motor Show v Essenu, kde vedení Toyoty testuje reakci zákazníků. Při příznivé reakci je vysoce pravděpodobné, že by se z tohoto funkčního prototypu mohla stát sériová verze... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hartge BMW 1: V tuningové firmě Hartge vzali pánové centimetr, poměřili motorový prostor BMW 1 a došli k závěru, že se do něj vejde osmiválec z předchozí generace M5. Nápad následovaly činy, takže Hartge H1 má pod kapotou pohonnou jednotku 5.0 V8 s upraveným výkonem na na 331 kW (450 k) oproti sériovým 400 koním; maximální točivý moment byl zvýšen na 510 Nm... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

VW Sharan Special: Za názvem Speciál se ukrývá zvláštní a sportovní výbava exteriéru i interiéru. Karoserie dostala perleťovou metalízu s označením Měsíční modrá (Moonlight Blue), sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, sportovně laděný podvozek, chromovanou střešní lištu a decentní střešní spoiler... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brabus Roadster: Brabus přivezl do Essenu malou perličku v podobě tuningového paketu pro Smart Fortwo Cabrio. Z tříválcového motoru se podařilo vyždímat 74 kW (101 k) a maximální kroutící moment se zastavil na hranici 130 Nm. Sprint na 100 km/h zvládne tohle nadopované vozítko za 11,2 s, díky celkové konstrukci a bezpečnosti byla elektronicky zvýšena nejvyšší rychlost na 160 km/h. Síla pohonné jednotky se přenáší na zadní kola pomocí sekvenční šestistupňové převodovky... (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod a Perličky z Essenu (1/2)
  2. Perličky z Essenu (2/2)
  3. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků